Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Min(e) leverandør(er) forsøger at få mig til at ændre priser!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fede Malerier:

Har du undersøgt muligheden for parallelimport? De fleste forhandlere i udlandet er villige til at sælge dig varer uden om distributøren.

Ja, på det ene af brands'ne har jeg fundet en udenlandsk leverandør, der kan levere til mig. Dog med en hvis volumen, og lidt længere leveringstid end nu. Men til næsten samme priser. Dette har absolut været oppe og vende, og ender måske dér. Det andet brand er desværre ikke lige til at finde en leveringsdygtig "udlænding", grundet mindre populært i resten af verden pt. samt mine rabatter ved den danske grossist.

Jeg vil dog sige at jeg IKKE har ide eller intentioner om at ødelægge disse brands. Jeg vil ikke dumpe priserne som sådan. Bare have lov at lægge mig ca. 10% under vejl. uds. pris. Leverandøren mener det bliver en ond cirkel med at hvis jeg sætter en vare feks. 20 kr. ned, så sætter en anden den bare 30 kroner ned, og den næste 40 kroner ned, osv. Men dette er virkelig IKKE tilfældet. Dette kan jeg jo se på de andre mærker jeg forhandler, hvor leverandørerne ikke "blander sig".

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:

Jeg vil tænke lidt uden for boksen og anbefale dig at du prøver at finde noget andet end prisen at konkurrere på. Måske kan du tilbyde at folk der køber X får Y med som ekstra gave, eller hvad ved jeg.

Dette er netop den måde jeg "omgås" den ene af leverandørernes "regler" idag. Ved at kunden køber vare X og får en vare Y med gratis. :-) Men tak for tippet.

Kristoffer Broholm:

At konkurrere på pris kan ende rimelig skidt, da du til sidst har så lave marginer (fordi de andre også sænker priserne) at du intet vil tjene.

Det er jeg så ikke enig i. I hvert fald ikke lige i denne branche / disse produkter. For det er jo netop kun disse to leverandører der "har deres egne spilleregler". De andre varer, fra andre leverandører kan jeg godt sælge i omegnen af 10% under vejl. uds. pris. - Også uden konkurrenterne dumper dem yderligere. Dette har fungeret upåklageligt i et par år nu. Så tror ikke det vil ske.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hr-anonym:
Det andet brand er desværre ikke lige til at finde en leveringsdygtig "udlænding", grundet mindre populært i resten af verden pt. samt mine rabatter ved den danske grossist.

Det lyder jo meget besynderligt for uanset hvad så vil Danmark altid være et lille marked for de fleste leverandøre grundet vores lille størrelse som land. Så måske du bare skulle lave lidt mere research på udenlanske grosister. 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hr-anonym:
Ja, på det ene af brands'ne har jeg fundet en udenlandsk leverandør, der kan levere til mig. Dog med en hvis volumen, og lidt længere leveringstid end nu. Men til næsten samme priser. Dette har absolut været oppe og vende, og ender måske dér.

Jeg kender ikke din branche, men fra min egen branche ved jeg at flere brands har lært af andres fejl, og har fuldstændig styr på hvilke distributører der får hvilke forsendelser. Bliver de så opmærksomme på at der er shop der sælger varerne under "den anbefalede pris", foretager de et testkøb for at finde ud af hvem der har leveret til denne shop. Og hvis distributøren ikke får styr på det, bliver de lukket ned. Det sker forholdsvis ofte, og det kan være at det er det der er sket hos dig, og din distributør. Det er ikke sikkert det er sådan det hænger sammen, men det er en mulighed.

Det er selvfølgelig muligt at importere fra udlandet, men du kan risikere at denne mulighed også bliver lukket. Og så er det ved at være slut med at sælge dette brand. Igen er det slet ikke sikkert det sker, men du skal tage det med i overvejelserne.

hr-anonym:
Jeg vil dog sige at jeg IKKE har ide eller intentioner om at ødelægge disse brands. Jeg vil ikke dumpe priserne som sådan. Bare have lov at lægge mig ca. 10% under vejl. uds. pris. Leverandøren mener det bliver en ond cirkel med at hvis jeg sætter en vare feks. 20 kr. ned, så sætter en anden den bare 30 kroner ned, og den næste 40 kroner ned, osv. Men dette er virkelig IKKE tilfældet.

Jeg er ikke enig i, at det ikke er en spiral der bliver startet. Men det er du heller ikke selv:

hr-anonym:
Men prisen er nu engang en afgørende faktor, når en kunde søger efter et specifikt produkt online.

Når prisen nu en gang er en afgørende faktor, bliver andre nødt til at gå under din pris når du sætter den ned. Og når de så er billigere end dig, bliver du selvfølgelig nødt til at gå under dem. Og sådan kører det, indtil der ikke er nogen der gider at sælge dette brand, fordi de ikke kan tjene penge på det.

Man kan mene hvad man vil om det pres du bliver udsat for, men man bliver også nødt til at forholde sig til realiteterne. Du kan selvfølgelig vælge at tage kampen op. Så skal du bare gøre op med dig selv hvad du kan vinde ved det, og hvad du kan tabe. Mener du at gevinsten opvejer risikoen, så skal du selvfølgelig kæmpe.

Hvis jeg stod i din situation, ville jeg selvfølgelig tænke på min egen virksomhed. Og så ville jeg nok tage imod opfordringen til at tjene lidt mere på produkterne. Det er forkert på alle måder, men hvad er alternativet, hvis du ikke mener at der er andre produkter der kan erstatte disse?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar allesammen.

Jeg har naturligvis lyst til at bevare min webshop. Men hvis jeg bare retter "ind til højre", og føjer mine leverandører, så er jeg jo lige så meget med i dette "kartel-lignende" foretagende. Hvilket jeg ikke har den store lyst eller etik til.

Flere af de (andre) produkter jeg forhandler, har jeg fint kunne prissætte lidt under de vejl. uds. priser i et par år nu. På få af dem har andre gået under mig, og jeg har ikke gjort yderligere. Men på langt de fleste produkter har det været muligt for mig at komme som den bedste pris.
Jeg ønsker ikke nødvendigvis være billigst, men ønsker bare at komme under den vejl. uds. pris. Således der er ENDNU et argument for kunden, for at købe varen ved mig.

Derudover er der i øvrigt, på de produkter dette emne drejer sig om, mulighed for kunden for at købe ved udenlandske webshops i feks. UK. Her ligger prisen under den danske uds. pris. Samtidig har de fleste af dem gratis fragt til Danmark. Dette har jeg bla. brugt som argument overfor leverandørerne, når nu "der skal være handlefrihed i EU". Men dette godtager de heller ikke. De ønsker de danske priser som "faste".

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anonym og øvrige...

Rigtig spændende indlæg og der er mange vinkler på.....

Jeg synes måske der er en smule mangel på gensidighed i dette forhold. Det kan godt være der er en eller anden lov der forbyder nogen at fastsætte en anbefalet salgspris (vejl pris) men der er jo ingen nogen lov der forbyder en grosist i at vælge sine kunder med omhu. Det lader til at grosisten trods alt byder den anonyme gode betingelser, hvilket er lidt for sekundært i denne tråd....

Der bliver skrevet at det er svært at finde en god udbyder i udlandet fordi "anonym" har gode priser og høje rabatter herhjemme. Der bliver også skrevet at leveringsbetingelser er gode. Ligeledes tager leverandøren sig tid til at forklare sin frygt og ikke mindst problematik, trods det faktum at den anonyme tilsynladende ikke er en særlig stor kunde.....

Det virker som om at anonym primært fokusere på egne behov og ikke ser på alt det der allerede tilbydes, jeg kan også omformulere det og sige, hvad tilbyder du din leverandør, da det jo trods alt er en samarbejdspartner. Du vil bare have lov til at være "lidt billigere" og det virker egentlig ret ubetinget...du tror ikke at det igangsætter prisdumping, men det er baseret på tro, du er villig til at gamle med grosistens nuværende arbejdspladser og grundlag baseret på at du "tror ikke" men du ved det jo ikke....

Nu lader det ikke til at være discount produkter der sælges og grosisten har garanteret lønninger og markedsføring der skal betales. Derfor gør de også alt hvad de kan for at opretholde en pris på markedet der gør at de kan overleve og ikke mindst tilbyde fornuftige kår til deres ansatte. Herunder f.eks gode leveringsbetingelser til dig......

Det er rigtigt at der findes en masse love man kan bruge mod hinanden, hvis man lyster det. Jeg er også sikker på at hvis lige præcis denne lov skulle håndhæves, så fandtes der ikke B&O som vi kender det idag, som et andet indlæg også beskriver. Det samme gælder iøvrigt mange andre virksomheder.

Der er en masse love der forbyder din leverandør at behandle sine ansatte dårligt på dansk grund. Det betyder også at når du handler i Danmark er du med til at støtte danske arbejdspladser og en masse andre ting. Det virker sekundært her med de danske arbejdspladser når du allerede er på vej til udlandet for udelukkende at kunne prissætte varene som du selv ønsker...

Du får tilsynladende de gode priser, du får de rette leveringsbetingelser, grosisten tager sig tid til dialog med dig og forklarer dig problemstillingerne.....hvad byder du egentlig din leverandør ??

Der er selvfølgelig en masse forbehold da jeg ikke kender det konkrete indhold, men håber at det store billedet er til at forstå...

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Operation X sendte d. 12/11-12 et program om netop dette, det kan sikkert findes online og har nok din interesse...

Ellers har jeg ingen guldkorn, jeg forstår sagen fra begge sider og synes det er en rigtig svær en....

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ganske enkelt noget svineri at forsøge at fixe priserne.

I den ideelle verden blev de dømt dyrt og voldsomt, og jeg ser ingen undskyldninger eller bortforklaringer.

Men i virkeligheden har du nok kun to muligheder;

1. Gå efter principperne, og køre linen ud, med anmeldelse osv., og derefter ( sandsynligvis) miste dine leverandører.

2. Acceptere, og rette ind til højre .........

Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anonym

Jeg har selv prøvet det. Jeg ligger også 10-12% under vejl.udsalgspris og blev kontaktet af en dansk cremeproducent hvor jeg fik af vide at jeg skulle rette mine priser. 10 minutter senere var alle deres produkter slettet fra min shop, da jeg ikke vi finde mig i det. Jeg er også blevet kontaktet af et andet mærke som gav "lov" til max 10% rabat.

Det kan man selvfølgelig ikke gøre hvis man kun har et mindre udvalg eller få leverandørere.

Kan du ikke komme uden om problemet på en anden måde? Hvad med at køre men vejl.udsalgspriser men tilbyde rabat via en "kunde klub"?

Bliv medlem af vores kundeklub og få 10% rabat

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 10% rabat

Like os på Facebook og få 10% rabat

Det er der vel ikke nogen der kan brokke sig over??

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Denne diskution er mega bred og hvis du justerer lidt i den ende ende, så påvirker du noget i den anden. Vi vil have høje lønninger i Danmark og vi vil gerne være unikke. Så nytter det jo ikke noget at vi stille og roligt bliver et discount land. 

I sidste ende bider det hele sig selv i halen, for hvis vi i Danmark ikke længere kan være konkurrencedygtige og slå på en masse andre parameter end pris, så har vi altså et problem. 

I det her tilfælde med anonym bliver leverandøren jo nød til at kigge på deres egne omkostninger hvis og såfremt de efterkommer "loven" om at alle bare kan prissætte deres vare som de ønsker. Der er nok andre kunder som vælger dem fra og de kan miste en masse omsætning. I værste fald kan det betyde at de ikke længere kan tilbyde de samme priser til Anonym og de kan heller ikke tilbyde samme leveringsvilkår og så er Anonym jo praktisk talt dårligere stillet end oprindeligt ?

Det kan også være at virksomheden må fyre et par medarbejdere, eller sågar lukke hvilket ikke er et umuligt scenarie. 

Så ender Anonym med sit eget lager, indkøb i udlandet af store mængder og en masse omkostninger han ikke har idag. Det er slet ikke sikkert at det overhovedet er hans ønske ?

Resultatet er = Danmark taber arbejdspladser til udlandet....eller er jeg helt forkert på den ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)