Hej med jer Jeg har en kunde jeg laver konsulent arbejde for, har trods gentagne henvendelser fra mig, endnu ikke betalt mit honorar. Jeg skrev en faktura til betaling d. 28.12.12 Jeg skrev ikke noget om gebyrer eller renter ved for sen betaling. Nu er mit spørgsmål: Hvordan griber jeg det bedst an? Firmaet er stort og kendt, og har penge nok, og burde (synes jeg) have styr på arbejdsgangene. Skal jeg skrive en rykker? Og skal der stå noget specifikt angående renter (og hvor meget er det kotume at kræve i renter)? Jeg afregner med dem månedsvis. Og december var den første måned. Måske jeg skal anføre noget specifikt på den næste faktura vedr. konsekvenser ved for sen betaling? Er der nogen der har lignende erfaringer? Jeg ønsker at bevare en god og sober kontakt med firmaet, da det jo er en god opgave jeg har hos dem ... Hilsen Rikke |
Hej
Start med at ring til deres bogholderi og forhør dig hvorfor der ikke er betalt trods gentagende rykkere.
Du bør nok være klar over at mange af de store danske firmaer selv diktere deres betalingsfrist, nogle køre med helt op til løbende måned + 45 eller 60 dage.
Held og lykke
Ravn