Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rekrutteringsbureau - afskedigelse af medarbejder

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Martin. Meget fint. Jeg ser om der kommer yderligere input herinde i de næste 24 timer :-)

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Et rekrutteringsfirma finder en medarbejder til dig inden for salg som officielt afskediges pga interne omstruktureringer. Altså har firmaet på alle officielle papirer leveret varen og der skal betales. Hvis den uofficielle årsag er manglende salg som du selv skriver, er det ikke helt ok at skrive en god anbefaling der sætter næste arbejdsgiver i en klemme. Det er flinkt overfor personen men hjælper ingen fremover.

Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for respons. Den vigtigste grund var manglende salg, hvilket jeg meddelte vedkommende mundtligt ved afskedigelsen. Samtidig skete der omstruktureringer, hvilket jeg skrev i anbefalingen. I anbefalingen skrev jeg udelukkende om vedkommendes personlige egenskaber - intet om salgsevner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

New starter

Uden en uddybende skriftlig aftale mellem dig og bureauet, er det svært at vurdere

hvem af jer der har ret. Som udgangspunkr har du ret og vil få det i en retssag - med mindre

en dommer lægger til grund, at din opsigelse af medarbejderen kan ses som en omgåelse af

din pligt til fuld betaling af honoraret.

Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Fra  KM cykler Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej New Starter.
Tror ikke du har det store at Være nervøs for, som advokaten skriver, så vil du sandsynligvis vinde en evt. sag, da der ikke er udformet egentlig kontrakt imellem parterne.
Derudover skriver du at rekrutteringsfirmaet har røde tal på bundlinjen, og har haft det i nogle år, så er det nok ikke sandsynligt de vil starte en sag, da det jo Heller ikke er gratis, der skal jo betales et sagsgebyr, (eller hvad de kalder det nu om dage) og det kunne man måske forestille sig at firmaet gerne vil spare, når nu de ikke har så mange penge at "ruttr" med.. :-)..
Hvad anbefalingen angår, så er den ikke fin, og det ved du vist godt, men den kan jo kategoriseres under en "ups'er" og så har du lært af det.. Ik?
God vind fremover.. :-)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)