Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed, u.50.000.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, tak for jeres rigtig gode side, hvorfra der er hentet mange gode råd og idéer.

Jeg står og skal til at sparke min egen virksomhed igang, og har derfor et par spørgsmål:

1) Jeg regner på ingen måde med at omsætte for 50.000+ mit første år, så derfor momsregistrere jeg ikke - Hvordan skal jeg så opsætte mine priser? Stadig med 25% moms/skat?

2) Når jeg ikke er momsregisteret, hvilket skal så indberettes til skat ?

3) Fordel/udlemper ved ikke at momsregistrere sig ?

Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på, eller har i andet til emnet, så skal i være mere end velkommen til at skrive.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben S.:

1) Jeg regner på ingen måde med at omsætte for 50.000+ mit første år, så derfor momsregistrere jeg ikke - Hvordan skal jeg så opsætte mine priser? Stadig med 25% moms/skat?

2) Når jeg ikke er momsregisteret, hvilket skal så indberettes til skat ?

3) Fordel/udlemper ved ikke at momsregistrere sig ?

1) uden moms absolut når du ikke er momsregistreret -- og du må ikke på noget tidspunkt under 12 mdr komme over 50.000 i omsætning for så skal du betale moms også af den del du ikke har opkrævet det på + bod på samme beløb. Det vil sige at hvis du om et år er oppe på f.eks. 6.000 kr om måneden men stadigt når du kigger 12 mdr tilbage ikke over 50.000 kr så har du et fremadrettet problem for med 6.000 om måneden kommer du jo over 50.000 kr på 12 mdr - og så bliver også den del du ikke har har været registreret for et problem for dig, så man kan IKKE vente til man ser, at nu bliver det nok over 50.000 med at registrere - for hvis man efter registrering stadigt, inkl. den første lavere omsætning rammer 50.000 kr i omsætning, fanger den første omsætning også - Så længe din omsætning er så lav, at du ikke på noget tidspunkt fremover regner med at krydse 50.000 kr på 12 mdr, er det OK ikke at registrere dig

2) Du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven og indberette dit overskud - hvis du har drevet det som erhverv - også uden moms - i rubrikkerne 111 og frem - du betaler således almindelig personlig skat af dit overskud.

3) Du kan trække moms fra dine forretningsindkøb og modregne det i din salgsmoms. Nogen vil måske finde det mere seriøst at handle med en momsregistreret virksomhed - omvendt vil det hvis dine kunder er private, gøre dig 25% dyrere, for firmaer er det ligemeget for de trækker momsen fra

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1) uden moms absolut når du ikke er momsregistreret -- og du må ikke på noget tidspunkt under 12 mdr komme over 50.000 i omsætning for så skal du betale moms også af den del du ikke har opkrævet det på + bod på samme beløb. Det vil sige at hvis du om et år er oppe på f.eks. 6.000 kr om måneden men stadigt når du kigger 12 mdr tilbage ikke over 50.000 kr så har du et fremadrettet problem for med 6.000 om måneden kommer du jo over 50.000 kr på 12 mdr - og så bliver også den del du ikke har har været registreret for et problem for dig, så man kan IKKE vente til man ser, at nu bliver det nok over 50.000 med at registrere - for hvis man efter registrering stadigt, inkl. den første lavere omsætning rammer 50.000 kr i omsætning, fanger den første omsætning også - Så længe din omsætning er så lav, at du ikke på noget tidspunkt fremover regner med at krydse 50.000 kr på 12 mdr, er det OK ikke at registrere dig

Så det vil sige at det ville være klogest at starte med at momsregistrere sig, da det i sidste ende vil ramme mig selv bagi, hvis jeg et år omsætter for 50.000+?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben S.:
Så det vil sige at det ville være klogest at starte med at momsregistrere sig, da det i sidste ende vil ramme mig selv bagi, hvis jeg et år omsætter for 50.000+?
Ja - hvis du kan forudse at du vil kunne ramme 50 t på 12 mdr så skal du absolut registrere dig med moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Ja - hvis du kan forudse at du vil kunne ramme 50 t på 12 mdr så skal du absolut registrere dig med moms

vh

Okay, mange tak for svar - så vælger jeg nok at momsregistrere mig selvom jeg ikke laver 50.000 i de(t) første år.

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der flere ting end moms der skal indregnes i min pris, altså sådan logisk ville jeg jo udregne min pris på følgende måde:

Indkøb 100 kr

Moms 25 kr (25%)

Pris 125 kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke lige forstået - for hvis du køber til 100 kr - som du ikke skriver om er med eller uden moms - og sælger til 125 kr hvor de 25 kr er moms så tjener du vel ikke lige noget

Du skal glemme alt om moms. Moms er ikke en del af dit overskud eller underskud - det er ikke en indtægt eller udgift, det er penge du opbevarer for staten indtil du betaler dem

Bare nøjes med at tænke  - Indkøb 100 kr ex moms - og hvad skal du så tjene?? måske 50% = salg 150 kr

så betaler du moms på de 100 kr du køber for = du betaler 25 kr i moms - og lægger moms på dine egne 150 kr og din kunde betaler dig 37.50 kr  salgs moms

Så har du -udgift 100 kr , indtægt 150 kr = ren fortjeneste 50 kr

moms - 25 kr købs moms og 37,50 kr salgsmoms og du skal indbetale forskellen, 12,50 kr i moms - helt uden det påvirker dit regnskab - det er helt ved siden af regnskabet = momsangivelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
hvis man ikke tjener 50k de første par år, men så efter nogle år tjener man til at skulle moms registreres, er det så kun tilbagevirkendekraft for det regnskabsår?
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben S.:
hvis man ikke tjener 50k de første par år, men så efter nogle år tjener man til at skulle moms registreres, er det så kun tilbagevirkendekraft for det regnskabsår?

 

12 måneder tilbage

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg fx. tjener 40.000 første år, og så næste år ryger over de 50.000, så er det kun det år jeg skal betale moms ikke året før ? right?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)