Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bagels cafe...???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej er en ung pige der går med drømmen om at starte en lille bagels cafe i Holbæk...

Fuldstændig som de flere 100 der ligger i Kbh.. Men der er bare ikke der sunde alternativ i Holbæk.. Også synes jeg bare det ku være rigtig fedt at have sådan et sted...

Men!!!!!! Er helt på bare bund!! Hva skal der gøres, tænkes over, bruges osv....? Hvordan starter man så noget op...? Og er der nogen der har en ide om om hvor meget tid osv man skal regne med at bruge på så noget? Kan man gøre det selv? Eller er der bedst at være flere?

Ja, alt jeg behøver og vide er alt... ;)

Nogen der kan informere om lidt??
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, det var godt nok en svær en at svare på.. Der er RIGTIG mange ting du skal tænke over - men når det er sagt, så er det jo også det der er det allermest spændende ved det hele -> at du selv kan forme din virksomhed fra bunden. Jeg kaster lige et par bolde op i luften som skal overvejes:

* Finansiering? -> har du selv pengene eller skal disse skaffes? Det kan være en udfordring der i sig selv spænder ben. Kassekreditter hænger ikke på træerne i dag.

* Lokaler? -> egnede lokaler skal findes, kontrakt skal forhandles med udlejer.

* Markedsføring? -> hvordan vil du gøre opmærksom på din cafe?

* Personale?

* Prissætning -> hvad skal hvad koste?

 

Det jeg ved mest om er skat/moms - i den boldgade tænker jeg lige:

* Registrering af virksomhed hos Erhvervsstyrelsen. Herunder momsregistrering og måske arbejdsgiverpligtiger (hvis du skal have ansatte)

* Hvilket kasseapp`?

* Bogføringsprogram - måske intergreret med kasseapp?

* Find en revisor som du føler tillid til og få hjælp til dette, så du kan koncentrere dig om din cafe.

 

Jeg synes i øvrigt at du skal tage en rundtur på http://www.startvaekst.dk/

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Brainstorm:

Jeg vil foreslå dig, at du laver en virksomhedsplan. Den vil som start kunne hjælpe dig med overblikket.

Er der kundegrundlag for din drøm i Holbæk? -Spørg alle du kan komme i tanke om, om de ville komme og handle, hvis der var en butik som din i Holbæk. Det kan måske give dig lidt føling med om dit koncept kan bære i Holbæk.

Du kan vælge at tage på iværksætterkursus -Vær´dog opmærksom på at oplægsholderne på et sådan kursus, kan være mennesker, der gerne vil drage profit af dig.

Tag´et regnskabskursus / Udregn et budget.

Sæt dig ind i fødevare lovgivningen.

At være selvstændig er for mange en fuldtids livsstil, der ikke passer ind i et almindeligt lønmodtager job/familieliv m.v. skema. Spørg dig selv om du er parat til at bytte din tilværelse ud?

Spørg dig selv: Hvis jeg bliver syg, hvordan servicere jeg så mine kunder? / Kan jeg så fortsat betale min udgifter?

Prøv måske et lignende job af i en periode -det vil give dig meget input.

Rigtig god vind!

Med venlig hilsen

 

 

    

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)