Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop der sælger scrapmaterialer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Da min kone i en alder af 22 er igang med en afklaring vedr. førtidspension, har jeg i mit stille sind gået og tænkt på, om der ikke kunne være andre udveje. Jeg vil gerne starte en webshop op til min kone, så hun har et job, kan arbejde selvstændigt og på egne premisser.

Jeg har derfor i lang tid gået og tænkt over hvad, og hvordan. Nu ved jeg hvad, men ikke helt hvordan.
Min kone er habil scrapper, og kender til alt indenfor denne genre. Hun ved hvad der rør på sig i markedet, også i de udenlandske markeder.Det, pluds min uddannelse som sælger, og erfaring med regnskaber, tænkte jeg var et godt udgangspunkt til at kunne starte noget op.

Konkurrencen i Danmark er ikke særlig stor. Jeg har været inde og lave markedsanalyser, og fundet frem til, at kun 1 butik kan være en trussel, da den har et meget bredt sortiment. Derfor mener jeg, at der bestemt godt kan være plads til en mere i Danmark.

Det jeg søger nu er råd fra folk der måske har lidt erfaring indenfor dette felt. Jeg har længe ledt efter en leverandør som kan leverer produkterne, men forgæves. Jeg har også henvendt mig til flere af de forskellige producenter med henblik på dropshipping, hvilket heller ikke har givet pote endnu.

Min ide, er at vi skal kunne sælge alt indenfor scrapbooking og kort materialer, altså et meget bredt sortiment er et must. Vi skal sælge et bredt udvalg af opbevaringssytemer til disse ting, og hvis det kommer til at gå godt, så kunne det måske lede til opstarten af en fysisk butik.

Mht. kapital, så har jeg indtil videre 50.000, men er klar over at der skal bruges mere, både til opstart af webshop, betalingssystem, varelager, embalage og reklame.

Min ide og ambitioner er på plads. Hendes viden + min faglige kompetencer håber jeg kan drive os langt. Vi snakker ikke om, at jeg er en af de personer der tror man bliver millionær ved at starte egen butik. Mit eneste ønske er, at give min kone butikken i en slags gave, være med til at drive den, og så på sigt skabe en minimumsomsætning på 30.000 i måneden.

Jeg håber der er nogle derude der har links, erfaring, for og imod, og alle mulig andre gode råd :)

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, kender desværre kun til metal scrapping, men inden du giver hende den i gave, så spørg lige om hun er interesseret Wink bare lige et hurtig indspark fra siden;)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det lyder som et spændende projekt, men det er hårdt arbejde at oparbejde og drive en webshop. Det må I endelig ikke tage fejl af - så det med "egne præmisser", er ikke helt så velsigende. Det kan godt tage 3-5 år før den kommer op på den omsætning i ønsker alt efter branche og jeres præstation.

Start med at lave en markedsanalyse. Undersøg eventuelt hvor stor efterspørgslen er via denne værktøj fra Google:

http://adwords.google.dk/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS

Hvis I skal bruge råd eller vejledning indenfor e-handel og den tekniske del, er i mere end velkommen til at tage fat i mig på PM eller via mail kontakt[snabela]better-web.dk

Hvis I skal have hjælp med udvikling og opsætning af en professionel e-handelsløsning, så vil jeg meget gerne hjælpe jer i gang med dette også.

Held og lykke med projektet og god weekend!

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :)

@Jørgen,

Ja det er jo en fordel, hvis hun har interesse i det :D Men det har hun heldigvis!

 

@Patrick Olsen

Det jeg mener med egne præmisser, er det at, hun selv bestemmer om hun har brug for at hvile en times tid, tage til en forældre samtale osv. Jeg ved at det kræver benhårdt arbejde at starte egen virksomhed op, og det at skabe et godt ry omkring ens navn kan være en svær og sej kamp.

Hun skriver inde på flere forums, hvor mange scrapper. Dvs at der allerede nu er 200+ personer der kan sprede ordet om en evt hjemmeside, og det må siges at være en start.

 

Jeg mangler egentlig bare at finde en eller flere leverandører til alle de kendte og ukendte mærker, så jeg kan finde ud af, hvor meget det kræver i finansielle midler.

 

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper E. Mikkelsen:

@Patrick Olsen

Det jeg mener med egne præmisser, er det at, hun selv bestemmer om hun har brug for at hvile en times tid, tage til en forældre samtale osv. Jeg ved at det kræver benhårdt arbejde at starte egen virksomhed op, og det at skabe et godt ry omkring ens navn kan være en svær og sej kamp.

Hun skriver inde på flere forums, hvor mange scrapper. Dvs at der allerede nu er 200+ personer der kan sprede ordet om en evt hjemmeside, og det må siges at være en start.

Jeg mangler egentlig bare at finde en eller flere leverandører til alle de kendte og ukendte mærker, så jeg kan finde ud af, hvor meget det kræver i finansielle midler.

Hej igen Kasper,

Jeg forsøgte lige at lave en søgning på "skrabbog" i Googles søgeordsværktøj, og der er ~16 personer om måneden der søger på det søgeord. Det siger mig, at der umiddelbart ikke er mange, der aktivt leder efter jeres produkt. Det betyder at I skal ud og bruge mange penge på markedsføring per køber..

Nu kender jeg selvfølgelig ikke termerne man benytter så godt inde for den niche, men forsøg at få din kone til at skrive et par ord derinde.

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

@Patrick Olsen

Ordet skrabbog bruges aldrig i forbindelse med salg af dette. Det er ofte navnet på et bestemt stempel, en bestemt blæk, producent som fx Tim Holtz eller det engelske ord Scrap, Scrapbooking, osv. Markedet er til det. Der er mange der bruger denne kreative form idag, og det er noget der er en tendens under udvikling. I USA har den eksploderet, og er stadig i fuld blomst. I Danmark har vi kun lige mærket toppen af isbjerget, men efter der er begyndt at komme tv udsendelser med det og conventions rundt omkring, så er der kommet langt større fokus på det.

Vi har selv flere gange været til et af de små conventions i en lille bitte by i vestjylland, og hver gang har der været over 500 forskellige gæster, bare på en dag. Tager man til de større byer, så vil dette tal være mange doblet. Og det er selvfølgelig ved de forskellige conventions vi skal vise os, og vores produkter frem til befolkningen.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper E. Mikkelsen:

@Patrick Olsen

Vi har selv flere gange været til et af de små conventions i en lille bitte by i vestjylland, og hver gang har der været over 500 forskellige gæster, bare på en dag. Tager man til de større byer, så vil dette tal være mange doblet. Og det er selvfølgelig ved de forskellige conventions vi skal vise os, og vores produkter frem til befolkningen.

Jamen det lyder spændende :-)

Held og lykke med projektet. Som sagt er I altid velkommen til at tage fat i mig hvis I skal bruge råd og vejledning.

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Patrick. Jeg skal have dig i tankerne, hvis min ide engang bliver til virkelighed. Jeg håber.

 

Jeg har taget kontakt med den ene forhandler der kan være min eneste konkurrent. Jeg har stillet hende nogle spørgsmål vedr. leverandører og hvor stort et kapital man ca skal have til en opstart.

Om hun svarer må tiden vise. Jeg tvivler. For hun kan jo, ved at svare, være med til at hjælpe en konkurrent igang.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)