Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVEM har erfaring med personlig konkurs? Viden søges!!!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med-aminoer.

Jeg har, som nogle af Jer sikkert har læst, eller i al fald har mulighed for at læse i mine tidligere indlæg herinde, en verserende virksomhedsafhændelse, som følge af sygdom, og som medfører en del brevudveksling med revisor, bank, mm.

Jeg havde et møde med min kontaktperson hos banken igår - og han nævnte at Jeg jo kunne risikere at blive erklæret personlig konkurs, på et tidspunkt, hvis ikke Jeg spillede aktivt med på deres løsningsforslag. Banken var ikke "truende" og lod til at have forståelse for min situation, og pt er der stadig 168.000kr tilbage på kassekreditten. Måske spiller dette ind på at de er mig venlige stemt.

Pt er Jeg på sygedagpenge, skal opereres om 13 dage, og har gæld for ca 1.800.000 alt incl, herunder biler, ejendom, kassekredit mm, og Jeg betaler ikke af på nogle af lånene, da Jeg skriftligt har meddelt dem, at Jeg ikke var i stand til dette, da min indtægt var faldet med ca 15.000kr brutto om måneden. Pantebrevet i ejendommen afdrages med 5200,- månedligt, og Nykredit skal have 13202kr hvert kvartal. Jeg er fraflyttet ejendommen, som er gjort frostsikker - der er lukket for el, vand og varme, og vandet er lukket af systemerne, således at rørene eller toiletterne ikke tager skade i tilfælde af en hård vinter. Jeg har lejet en lille lejlighed og fået indskudslån gennem kommunen, og forventer at skulle igennem et længere afklaringsforløb, som muligvis, muligvis ikke - ender op i en revalidering, fleksjob, et eller andet.

Hvilke konsekvenser har en personlig konkurs? Jeg ved godt at min gæld IKKE forsvinder efterfølgende, og Jeg ved også godt at Jeg nok ville være bedre tjent med at kontakte en advokat, men ja -udgifter udgifter udgifter, i ved.

Kan og vil nogle af Jer mon svare?

 

Mvh Peter.

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Jeg har desværre ikke et godt svar til dig. Men kommer selv fra mors og vil lige give dig et skulderklap, læste om dig her først og bagefter i folkebladet.

Jeg håber at du kommer ud af dette på en fornuftig måde og at bank og kreditore er villige til at spille med.

Jeg kan ikke sige noget omkring personlig konkurs da jeg ingen erfaring har med det.

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennet!

Men dog - en landsmand! :) Rart at se og høre! :) Troede kun det var mig, derovre fra, der brugte Amino ;)

Men tak for komplimenterne!! :)

Mange venlig hilsner

en ø-boer i eksil :)

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

kenn bo er faktisk også herinde et sted. :) og har vist set en enkelt mere.

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JEg ved lidt om det, men desværre ikke nok til at hjælpe :) 

Kommunerne har noget gratis gældsrådgivning, der kan man få hjælp til sådan noget - det tager lidt tid, men det skulle være rigtig godt, og det er advokater der sidder og svare på spørgsmål. 

Håber du får en løsning, og held og lukke med operationen. 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du skal nok forvente du bliver slæbt i retten af en af kreditorerne, de kan jo ikke afskrive din gæld før du er konkurs.

Går du konkurs kan du eje et simpelt hjem, bo tilleje. Du vil nok komme i foged retten tit i starten, så bliver det mindre efter 5 år.

Du kommer nok ikke til og kan eje nogen de næste 20 år.

Du kan selvfølgelig få en gæld sanering , men du skylder nok for lidt.

Det bedste er og finde en løsning med kreditorerne , hvis du regner med og kan arbejde igen.

Du vil altid skulle arbejde som lønmodtager, og intet eje

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Jeg har ikke selv været konkurs men har haft mange klienter med virksomheder der gik ned med efterfølgende personlig konkurs som resultat.

I disse nettider gir konkurs en del støj lå linjen - som ikke uden videre forsvinder.

Det indebærer at fremtidige forretningsrelationer indimellem vil være forbeholdne over for dig og din ny virksomhed.

Personligt for dig får du - omsider - fred og ro - fra hidsige kreditorer og  truende bankfolk - og fred og ro er immervæk vigtigere end sure forretningsrelationer.

Du kan eventuelt opnå gældssanering i konkurs og så er du ret hurtigt på banen igen. 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Personlig konkurs er absolut ikke sjovt, men er nok den rigtige løsning i dit tilfælde, idet dette højst sandsynligt vil hjælpe dig hurtigere af med resten af gælden igennem en "gældssanering under konkurs" hvor gældssanerings perioden løber i tre år, og herefter er du gældfri.

Banken er nok ikke så  interesserede i en konkurs nu men forsøger at rave mest muligt til sig før konkursen. Ved konkursen bliver alle kreditore stillet lige (med mindre de har pant i noget). Det betyder at hvis er 200.000 i dit bo og der skyldes 2.000.000 så får alle 10% af deres tilgodehavene.

De kreditore der har pant i noget har i føste omgang, (f.eks. kreditforeningen). Hvis huset bliver solgt for mindre end pantet bliver resten af beløbet et almendelig usikret krav på linie med det jeg har skrevet øverst, hvis huset bliver solgt for mere end pantet (desværre næppe sandsynligt i dagens danmark) så tilfalder overskudet boet til fordeling mellem de øvrige kreditore.

Jeg ville nok foreslå dig at holde op med at betale på kreditforeningslånet, da du på sygedagpenge sandsynligvis kun har mulighed for dette ved at trække på den kassekredit som du heller ikke kan tilbagebetale. Mit forslag er at meddele kreditforeningen at du er fraflyttet ejendommen og frostsikret den, og du beder dem forsøge at sælge den bedst muligt. Men det virker lidt fjollet at du betaler for to boligere når du ikke har nogen penge.

Dine muligheder for gældssanering mener jeg er rigtig gode, idet gælden er opstået under det man kalder undskyldelige omstændigheder (fejlslagen virksomhed og sygdom mv.) samt at du har vist betalingsvilje efter bedste evne.

 Det er ikke nogen sjov proces, men jeg mener det er det rigtige at gøre i din situation... 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil først sige, at jeg er virkelig ked af det på dine vegne. Det er aldrig rart når det går sådan og jeg håber helt klart, at du kommer ovenpå igen.

Når det så kommer til rådgivning, så er min helt klare holdning og erfaring, at det gælder om at være proaktiv. Når man kan se, at man er over point of no return, så er det en rigtig god ting at gøre alle det kan skade opmærksomme på det. Det er simpelthen bare god stil og derved vil de også være meget mere behjælpelige når resterne skal samles op. Det kan sågar være, at du kan finde en rigtig fornuftig løsning med dem i stedet for, at de skal til at sætte tommeskruerne på dig formålsløst. Det er jo også sådan, at kreditorerne i sidste ende skal acceptere en tvangsakkord og der gør det ikke noget, at de er bare en anelse venligt stemt, for ellers kan de gøre resten af dit liv surt.

Når det så er sagt, så synes jeg helt klart, at du skal kontakte en rådgiver og helst en advokat. Jeg ved godt, at det koster penge, men det er meget ofte givet ret godt ud. En advokat vil også kunne bistå dig i, hvordan du formuleret dig rigtigt og hvordan du håndterer sagen bedst muligt og hvis jeg skal være helt ærlig, så er det jo ikke sådan, at advokatsalæret alligevel kommer til at betyde det store, da gælden jo i forvejen er ret stor.

Derfor er mit råd: Du skal være proaktiv, det gør simpelthen det hele meget nemmere og stiller dig meget bedre i enhver situation.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)