Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om at søge investor og/eller lån til start af virksomed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Da vi er to unge iværksætter som har lavet en forretningsidé og samtidig har alt inventar vi skal bruge, mangler vi rådgivning omkring startkapital, investor ect.
Vi vil gerne starte en salon op, da min partner tidligere har været selvstændig, men måtte lukke grundet en hurtig skilsmisse.
Vi vil nu gerne åbne sammen, da vi har alt der skal, og oveni en stor kundekreds på over 250 personer.
Min partner lukkede ned pr. 1 januar, men har efterfølgende fået en del henvendelser fra hende kunder, da de savner hende.
Vi har kigget lokaler, talt med udlejerne, har skaffet produkter og beholdt alt fra den gamle salon. Vores eneste stop klods er indskud til erhvervsmålet (200.000 kr.) da ingen af os, kan komme op med et sådant beløb indenfor kort tid.
Vi er klar til, at komme igang NU, da kunderne gerne vil have os tilbage, hvorfor vores idé er så gennemført, da vi ikke først skal etablerer os, men allerede vil have kunder fra første åbningsdag.
Derfor søger vi hjælp til, at få dette stablet på benene, idet vores idé og budget er bærerdygtig, og vi samtidig har denne kundekreds som vi ved, er trofaste, og muligheden for at øge denne er tilstede.
Vi har haft kontakt med banken, men idet de ser min partners skilsmisse som et minus, vil de ikke tage vores idé videre og ej heller se vores budget igennem.
Hvor dælen vil I gå hen? 
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå til en anden bank, og en tredje bank osv.. Hvis i virkelig har et godt budget og forretningsplan burde det være muligt. I må finde noget at tilbyde dem sikkerhed i, biler, hus eller lignende. Hvis i ikke ejer noget af værdi bliver det selvfølgelig op af bakke, men tilbyd at hæfte solidarisk for gælden (det vil banken alligevel nok stille som krav).

Jeg synes også at indskuddet på 200.000 til et erhvervslejemål lyder af meget. Hvis i allerede har en del kunder hvor det løber godt rundt, så kan i jo vælge en rigtig billig beliggenhed, de skal nok køre derhen :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Danmark
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Nikoaj..

200.000 kr. er rigtig mange penge. Men grundet beliggenheden og størrelsen af lokalerne, er dette grunden til, at vi forsøger os. Det er selvfølgelig nemt, at finde andre steder, men da vores kunder er i dette område, og vil have nem ved, at komme dertil, betyder det også rigtig meget.

Dog er vi også på udkig efter andet, da prisen/indskuddet ikke skal være det altafgørende for vores opstart - det handler om muligheder og ikke begrænsninger når man har lyst til, at være selvstændig :-)

Jeg har nu kontaktet op til flere banker og håber, at det hele kan lykkes. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)