Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af firma i sverige

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man har fået tvangslukket et firma i danmark hvad er mulighederne så for at starte et i sverige?

Firmaet er lukket pga manglende angivelse af moms og moms heller ikke betalt

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
bor du i sverige?

Vilken slags firma hade du tänkt dig?

Er det sådan at du ikke betaler det du skal til den svenske stat (moms,skat osv) så kan de lukke din virksomhed.

Der kan også blive tale om näringsförbud, alltså karantäne mod at bedrive virksomhed
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Meningen var at flytte til sverige

starte firmaet betale det der skal betales i sverige

også betale det der skyldes i danmark da jeg tjener 3 gange så meget ved at have firma end af være ansat ville jeg på meget kortere tid på betalt det af jeg skylder det var sådan min plan var men det arbejde jeg skal udføre er i danmark ved ikke om det har den store betydning

hvordan får man det näringsförbud

kan du udelukke at jeg ikke må starte firma i sverige fordi jeg skylder moms og skat i danmark og går de ind og tjekker sådan noget

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du flytter hertil (jeg bor her), så tror jeg bestemt ikke det er noget problem.

Som jeg fornemmer det, så er der ikke den store kontakt mellem de danske og sveske skattemyndigheder. (Ikke fordi jeg har udnyttet det!!)

Jeg har selv enkeltmandsvirksomhed, men så vidt jeg ved, så er det ret billigt at starte et aktieselskab her ovre.

God fornøjelse!

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret

Jeg tror jeg vil startet med et enkeltmandsvirksomhed til at starte med da pungen er lidt tom efter firmaet blev lukket og jeg ikke rigtigt har haft noget og lave men hvad skal men gøre rent praktisk ville du have mulighed for at lave en lille guide til mig

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan godt starte virksomhed i sverige

Der bliver ikke tjekket op på din gäld i danmark

http://www.bolagsverket.se/
Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du er flyttet hertil, så skal du have et personnummer. Det får du hos Skatteverket. Når du har det, så skal du bare registrere din virksomhed, og så er du kørende.

Skatteverket holder en del udemærket informationsmøder om at starte virksomhed.

Du kan læse en masse om at starte virksomhed her: http://www.verksamt.se/portal/web/guest/home 

Det er en portalt som er lavet af Bolagsverket, Skatteverket og Tillväxtverket. I første omgang, bliver din kontakt til det offentlige primært med Skatteverket.

Min oplevelse med Skatteverket er udelukkende positivt. De er meget service minded.

God vind!

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)