Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan de 80.000 i startkapital til et ApS anvendes

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.. 

Jeg står i den heldige situation, at jeg til mit nye koncept har fået mig en investor. Han vil gerne skyde 250.000 i starten af min virksomhed. Jeg har dog lige et par spørgsmål til det rent praktiske. 

- Er det muligt at de 80.000 der skal til for at starte et ApS kan bruges på ting i virksomheden, her tænker jeg på det software vi skal have udviklet, kan det stå som værende en aktiv for de 80.000? Eller skal de altid stå på kontoen som en buffer?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De er ikke låst, så de kan bruges

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, er der ikke nogle begrænsninger på hvad de kan anvende til?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er virksomhedens penge, så bruges de i den forbindelse og ikke til et luksus cruse eller en fed bytur (private ting), så er det som udgangspunkt fint nok

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:
Det er virksomhedens penge, så bruges de i den forbindelse og ikke til et luksus cruse eller en fed bytur (private ting), så er det som udgangspunkt fint nok

Nej da - det er ApS kapitalen og den skal være 80.000 og kommer den på 62.500 skal ledelsen ud i skriftlige redegørelser om genskabelse. Den kan gå længere ned og man overlever bare der ikke er kreditorer der brokker sig men som udgangspunkt skal den ikke anvendes til noget der ikke går ind i selskabet som en værdi - ex et varelager der jo tæller som værdi

Bruges den til computer der straksafskrives eller husleje og lønninger (og her SLET ikke til ejeren) så falder kapitalen jo, og kan komme i direkte fare og skal i princip genskabes så brug den til noget af værdi, og købes noget der afskrives, så skal du gerne ha en indtjening der genskaber din ApS kapital, se ikke på den som bare virksomhedens penge, det ville være helt forkert udgangspunkt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan sagtens afholde udgifter til produktion af software. De bogføres som udviklingskapital (et aktiv) og repræsenterer jo virksomhedens væsentligste aktiv ud fra det oplyste.

Der gælder intet krav om, at selskabskapitalen skal stå i kontanter.

I skal til gengæld passe på med, som stiftere, at indskyde værdier, de såkaldte apportindskud, da de typisk påvirker Jeres personlige skatteforhold.

Bh,

Jens

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:
Det er virksomhedens penge, så bruges de i den forbindelse og ikke til et luksus cruse eller en fed bytur (private ting), så er det som udgangspunkt fint nok

Nej da - det er ApS kapitalen og den skal være 80.000 og kommer den på 62.500 skal ledelsen ud i skriftlige redegørelser om genskabelse. Den kan gå længere ned og man overlever bare der ikke er kreditorer der brokker sig men som udgangspunkt skal den ikke anvendes til noget der ikke går ind i selskabet som en værdi - ex et varelager der jo tæller som værdi

Bruges den til computer der straksafskrives eller husleje og lønninger (og her SLET ikke til ejeren) så falder kapitalen jo, og kan komme i direkte fare og skal i princip genskabes så brug den til noget af værdi, og købes noget der afskrives, så skal du gerne ha en indtjening der genskaber din ApS kapital, se ikke på den som bare virksomhedens penge, det ville være helt forkert udgangspunkt

Der kommer penge ind igen og regnskaber skal ikke laves 4 dage efter stiftelsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bacardil:
Der kommer penge ind igen
hvor ved du dog det fra mon . Jeg kender mange der ikke tjener noget år 1

Dit svar er helt enkelt ikke korrekt - så skulle du ha tilføjet, at de kunne bruges hvis bare man fyldte op igen hurtigt. Det er i øvrigt ikke noget med når der skal laves regnskab men helt løbende og helt løbende ledelsen skal reagere hvis den forringes.

Det er der mange der måske ikke gør korrekt, men en ny skal som minimum ha et det korrekte svar, at ApS kapital ikke bare er "firmaets penge der kan bruges til alt andet luxus cruise og fed bytur - for det er helt enkelt både forenklet og forkert du svarer når du helt sidestiller ApS kaptitalen med virksomhedens øvrige frie kapital.

For trådstarter der har fået indskud på 250.000 kan det tilmed måske være ret let at anvende de 80.000 af dem til noget af mere blivende værdi, så som varelager - webshop osv, så investor også ser seriøsiteten i anvendelsen af de 250.000 dejlige kroner

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

bacardil:
Der kommer penge ind igen
hvor ved du dog det fra mon . Jeg kender mange der ikke tjener noget år 1

Dit svar er helt enkelt ikke korrekt - så skulle du ha tilføjet, at de kunne bruges hvis bare man fyldte op igen hurtigt. Det er i øvrigt ikke noget med når der skal laves regnskab men helt løbende og helt løbende ledelsen skal reagere hvis den forringes.

Det er der mange der måske ikke gør korrekt, men en ny skal som minimum ha et det korrekte svar, at ApS kapital ikke bare er "firmaets penge der kan bruges til alt andet luxus cruise og fed bytur - for det er helt enkelt både forenklet og forkert du svarer når du helt sidestiller ApS kaptitalen med virksomhedens øvrige frie kapital.

For trådstarter der har fået indskud på 250.000 kan det tilmed måske være ret let at anvende de 80.000 af dem til noget af mere blivende værdi, så som varelager - webshop osv, så investor også ser seriøsiteten i anvendelsen af de 250.000 dejlige kroner

Tillykke med at du kender mange der ikke tjener penge det første år.

Jeg vil ikke tage en diskution omkring dette, hvis du mener at man ikke må bruge de penge der indskydes så er det fint med mig, jeg ville selv bruge dem hvis det var nødvendigt og har aldrig oplevet andre sige det var ulovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

bacardil:
Tillykke med at du kender mange der ikke tjener penge det første år. 

Jeg vil ikke tage en diskution omkring dette, hvis du mener at man ikke må bruge de penge der indskydes så er det fint med mig, jeg ville selv bruge dem hvis det var nødvendigt og har aldrig oplevet andre sige det var ulovligt.

det virker lidt som om du vil tage diskussionen - kan du bestemme dig?? (og hvis du ikke har hørt om virksomheder der ikke tjener penge det første år, skal du samtidigt her bydes rigtigt velkommen her til jorden)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)