Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde(Contractor) gennem oDesk = selvstændig eller ej?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg er i tvivl om hvor vidt jeg regnes som selvstændig hvis jeg er contractor gennem oDesk uden at havde registreret virksomhed.

Gør det evt. en forskel om man tager fixed-price eller timelønnede jobs der?

Mvh

Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Først nej - som jeg læser det gør det ingen forskel om det er timelønnede eller fixed priced jobs.

Du betales vil fra udlandet og jeg vil mene du kan være freelance eller du kan være firma i den forbindelse. Jeg har ikke helt forstået systemet, om de bare betaler dig ud fra en kontrakt per opgave (og tager 10% til Odesk) eller om du skal fakturere og det kan ha en lille forskel. 

Hvis du registrerer firma er du sikker vil jeg mene - men er det nogle få gange kan du sagtens bare registrere indtægt i rubrik 12 og udgift ved at udføre det i rubrik 29

Måske nogen kender setup bedre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke helt forstået systemet, om de bare betaler dig ud fra en kontrakt per opgave (og tager 10% til Odesk) eller om du skal fakturere og det kan ha en lille forskel.

Der skal ikke sendes faktura for at få betaling; oDesk Client'en betaler oDesk, oDesk tager sine 10% og du fortæller oDesk hvordan du gerne vil have pengene udbetalt og de sender dem så.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)