Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en normal måde?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

 

Industribasen.dk er ved at være færdig og i den forbindelse skal jeg have lavet breve med logo og visitkort.

 

Men dem som jeg har fået lavet siden af har sagt at logoet ikke er med i prisen. De har jo lavet logoet på siden men jeg må ikke få logoet på photoshop fil så jeg kan få lavet tryksager med logoet på.

Det skal lige sige at der i kontrakten ikke stod noget om at jeg ville få logoet eller ikke få logoet når siden var færdig.

 

Vil bare høre om det er den normale måde at gøre altså skulle betale for at få logoet?

 

mvh

Morten

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ses ofte at logoet ikke er med i prisen, men jeg har godt nok aldrig hørt om nogle der laver logoet og så siger man ikke må få det?

For mig virker det lidt som lusket metode for at hive lidt flere penge ud af kunderne, for nu er logoet jo lavet og du synes egentlig helt godt om det og sådan.
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes også det lyder mærkeligt.

 

Det er et ordenligt firma men synes det er lidt mærkeligt når de har lavet logoet og det bare er at sende til mig så jeg kan få lavet breve med logo og visitkort.

 

Men Martin lad os høre om der er andre der ved noget om det.

 

mvh

Morten

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
  Det er ikke første gang jeg hører den vinkling. Der er nogle enkelte af de større reklamebureauer som kører på den måde. Hvis du af en eller anden grund ønsker at få lavet dine ting andre steder end hos dem, så kan du ikke få noget med fra dem. Det vil sige at hvis de har designet et logo til dig, så får du ikke logoet udleveret hvis du ikke bruger dem til f.eks. at lave folie til din bil.

Det er lidt det samme med de fleste fotografer som beholder rå-billederne og du derved skal betale dem penge hvergang du skal bruge billedet med en anden beskæring eller lignende.
Men jeg syntes det er dårlig stil. Her i huset er det sådan at hvis du har fået lavet f.eks. et layout til en annonce, et visitkort eller andet, så kan du sagtens få udleveret det færdige dokument. Du har betalt for at få det lavet - så det er derfor også noget du godt må få. Vi udleverer derimod ikke rådokumenter, stockfotos og andet som benyttet for at opnå det færdige resultat. Endvidere koster det et gebyr hvis du f.eks. ønsker dokumentet i et andet format end det som vi har arbejdet med. Men det siger vel nærmest sig selv. 

Så hvis du har betalt for at få designet et logo, så bør du også kunne få det udleveret. Jeg vil dog sige, at hvis du vil have det i f.eks. PSD-format og de kun har arbejdet med det i GIF fordi det skulle bruges på hjemmesiden, så må du leve med at det er i GIF med mindre du vil betale dem for at lave det om til PSD. Men igen kommer det lidt an på hvad I har aftalt forud for opgaven. Generelt når det drejer sig om grafiske opgaver som bl.a. indeholder design af logo, så vil jeg sige at man altid skal huske at få klarlagt at man ønsker logoet udleveret efterfølgende og i hvilket format det skal laves i. Det er super irriterende at stå bagefter med et lavopløseligt logo i GIF til en webshop og nu skal bruge det til at sætte på siden af en bus og derfor godt kunne bruge det i vektorformat i stedet for....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)