Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god idé?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Vi er 2 fyre som overvejer at starte en reklame-virksomhed sammen.

grundidéen er at mit ansvarsområde i firmaet skal være alt det teoretiske, vejlede dem i hvor mange penge de skal bruge på markedsføring, hvordan de skal reklamere (tv, busser, i avisen etc) osv osv.

Herefter skal min partner så tegne reklamer, virksomhedernes websites, deres nye logo.. etc.. Altså så vi både står for konsultation og alt det grafiske.

Kunne i finde på at gøre brug af dette? Er det overhovedet en god idé? Hvad ville i betale for en sådan service?

Vi tager i mod al respons! :-)

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem og hvad er Jeres målgruppe? Private små håndværker virksomheder med op til 20 ansatte, eller satser I på A.P Møller?

Hvad adskiller Jer fra de store firmaer på markedet, og skal I servicere og vedligeholde klienternes websites?

Jeg synes informationerne fra Jer, som I ønsker svar udfra, er lidt sparsomme, så prøv at besvar mine spørgsmål, så bliver det lidt nemmere at svare seriøst på :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores målgruppe er private små virksomheder, altså håndværkere, detail-butikker osv. Alt med max 25 ansatte, da det ellers ville blive en for stor mundfuld fra start.

Det der nok primært adskiller os fra de store, er prisen. Jeg har set reklame-virksomheder tage op mod 75.000 (kun for selve konsultationen), hvor vi ville ligge på et noget mere beskedent niveau, således at den lokale erhvervsdrivende også har råd til det, trods krisen. 

Vi har ikke talt om det med service og vedligeholdelse af websites, men da klart noget vi skal have snakket om! :-)

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay. Godt så. :)

Men så skal I som udgangspunkt, have noget der får de små virksomheder til at satse på JER i stedet for de store på området. Hvorfor er I værd at satse på, hvad kan I, hvorfor er I billigere, og hvor er Jeres kompetencer? Hvordan kan I nå ud til samme målgruppe, laver I alle aftaler med firmaerne, såsom reklame på taxi, hvordan vil I komme ind i busserne, og hvad får folk for den sum penge de betaler Jer?

 

Hvem bruger I som hostingleverandør af netservice, og skal I ud at betale for denne service, eller kan I selv?

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phillip

Selvfølgelig er det en god "ide". For der er jo tusindvis af andre freelancere og selvstændige der laver nøjagtigt det samme.

Det er dog en meget hård branche, men hvis I er super dygtige og arbejder benhårdt kan I selvfølgelig godt få en god forretning op at stå.

Held og lykke :)

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I lavet noget tidligere? Jeg bruger "reklamefolk" i ny og næ, men det er oftest de samme 2-3 personer. Dette skyldes jeg ved, at de kan levere varen og at de forstår mig. Det er ikke alene prisen der er afgørende, men kvaliteten også - derfor, har I lavet noget, som kan overbevise kunderne, at de skal vælge jer? I skal have referencer og gerne mere end et par stykker. Noget der helt afholder mig for, at vælge en "grafiker" er, hvis vedkommendes eneste reference er fars eller onkels virksomhed eller virksomheder kun i eget lokalområde.

Mht. prisen og målgruppen med små erhvervsdrivende, så tænk over timeprisen - jeg har selv udviklet hjemmesider for små erhvervsdrivende, men timeprisen taget i betragten, så kunne de bedre betale sig at køre taxi en søndag aften (her for du da som det mindste 70-90 kr. i timen). Jeg har selv arbejdet med spisesteder, rengøringsvirksomheder, foreninger m.m. Oftest vil de have en fastpris, men det er svært at afstemme forventningerne og derfor giver det problemer til sidst - I vil hurtigt blive træt af at lave ændringer for fjerde gang uden at få noget for det. Skal I derimod til at have timepris pr. ændring, så mener jeg ikke, at der er marked for det. I skal regne med de fleste nok ikke vil bruge mere end ca. 5.000 kr. på en hjemmeside, logo og visitkort. Derudover er der i dag ingen står videnskab at lave en hjemmeside eller få trykt visitkort - derfor er jeres største konkurrent jeres målgruppes bekendte, som også kan lave en hjemmeside via one.com. De fleste har en i familien eller i deres omgangskreds, som i hvert fald har en grundlæggende viden indenfor området.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)