Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsomdannelse efter nulindberetning hos SKAT

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg startede for nyligt en enkeltmandsvirksomhed, men har stadig ikke haft hverken udgifter eller indtægter. I mellem tiden er jeg kommet i kontakt med en kunde, som er villig til at betale godt for en service og derfor overvejer jeg nu at omdanne min enkeltmandsvirksomhed til et ApS med det samme, så jeg ligesom har det ude af verden. På længere sigt var det alligevel planen.

Hvordan skal jeg foretage denne virksomhedsomdannelse? Der er jo ikke noget at betale skat af og omvendt kunne jeg vel også bare lukke og starte et ApS i stedet? Men jeg vil gerne beholde samme virksomhedsnavn og reelt set vil jeg bare gerne gøre det så nemt som muligt.

Er der nogle der har erfaringer med en sådan omdannelse, hvor enkeltmandsvirksomheden er fuldstændig uberørt fra stiftelsen bortset fra en nulindberetning hos SKAT.

Mvh Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde være let at lave en skattefri virksomhedsomdannelse når alt er i 0 men du kan jo også bare lukke og stifte nyt ApS med samme navn - det er jo ukompliceret. Du finder mange der stifter et ApS billilgt og skal så bare sætte 80 t ind på en advokat eller revisor konto til formålet (eller i princippet en låst konto i bank men ikke alle banker vil være med i arbejdet)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)