Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

privat lån og enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis jeg har et privatlån og gerne vil starte en enkeltmandsvirksomhed. Kan det så betale sig at låne beløbet i virksomheden på en erhvervkassekredit, betale privatlånet ud - og når der er indtægt i virksomheden dækker det jo kassekreditten. Så skal jeg ikke betaler skat af beløbet? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vel skattefradrag for dine renter som privatperson? Afdragene påvirker ikke skatten

Generelt gælder også, at overskud før renter medregnes som personlig indkomst, mens nettorenter i en personlig virksomhed behandles som anden kapitalindkomst, så det gør ingen som helst forskel skattemæssigt. Du kan anvende virksomhedsordningen, men her gælder en masse andre regler.

Som personlig virksomhed, gør den slags ting ikke forskel, du er og bliver samme  person som privat og firma

Iøvrigt vil du sikkert se, at det er vanskeligt at omforhandle privatlånet til en erhvervskassekredit, selv om bankens risiko er uforandret, blot grundet deres forskellige regler for afsætninger privat og erhverv, men det er jo en anden sag. Der du kan spare er, hvis de giver dig en bedre rente, men det må du ikke kalkulere med vil jeg sige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)