Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Cafe og hygge"

Køb af nyt spejlreflekskamera (max 5000,-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 616
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. maj 12
Indlæg ialt: 135
Amino Plus

Hej Amino.

Jeg er lidt på bar bund mht. indkøb af nyt kamera. Er sikker på at det skal være en Canon, da jeg synes de har nogle fornuftige kameraer, til en fornuftig pris. Har nogle krav til kameraet, og derfor spørger jeg herinde. Er helt sikker på der er en venlig sjæl derude, der har haft samme problem som mig :-)

Har kigget lidt på et Canon EOS-600D - http://www.pricerunner.dk/pl/29-2696106/Digitalkameraer/Canon-EOS-600D-18-55mm-IS-II-Sammenlign-Priser 

Men jeg er lidt i tvivl omkring mine krav?

º Full HD video optagelse
º Billeder med sløret baggrund
º God zoom 
º Skarpe billeder af bl.a. mad produkter, bar genstande, udstillings modeller og portræt billeder

Er der disse muligheder med dette kamera, eller skal jeg ha´ mig et større objektiv?

De bedste nytårs hilsner

Michael Bay Sørensen 

Amino-karma 728
Tilmeldt 5. mar 06
Indlæg ialt: 179

Pythonrap
Skrevet 02-01-2013 kl. 14:04

Hej Michael

Der er mange muligheder.

Jeg får selv taget nogle billeder og de anvender:

Nikon D3200 15-55 mm. 24,2 MP. http://www.computercity.dk/product/10513888/nikon-d3200-18-55mm?ref=section&sec=39704033970411

Så er der også lidt penge til en projektør.

Johnny

Amino-karma 302
Fra København
Tilmeldt 13. nov 12
Indlæg ialt: 71

Patrick Bay
Fra Lytoy ApS
Skrevet 02-01-2013 kl. 14:07

Michael Bay Sørensen:
º God zoom 

Du skal i hvert fald have et større objektiv ved siden af for at få disse fordele. Noget 70-200mm eller måske op til 300mm er bedst egnet til at lave den slørede baggrund, du efterlyser, efter min erfaring.

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Amino-karma 1.707
Tilmeldt 15. apr 09
Indlæg ialt: 418

Daniel K
Skrevet 02-01-2013 kl. 14:08

Har selv et Canon eos 550D hvilket er et rigtig godt kamera. 

Mange af de funktioner du efterspørger har ikke så meget med kameraet at gøre men derimod linsen. Der følger ofte en standard linse 18-55 mm med som fungerer rigtig godt. 

Vil klart anbefale at du køber en Canon 50 mm 1 1.8 linse. Den kan ikke zoome, men til gengæld giver den en rigtig flot farve og er perfekt til sløret baggrund. (den har en større spænd på lyset)

De ting du skal sætte dig ind i og som er afgørende for at få de gode billeder med kamera og linse er:

- aperture
- ISO
- lys kilde (sol eller kunstigt lys)
- Stativ (koster ca. 500,-) 

Derudover er det rigtig godt at kunne det grundlæggende billedredigering. Selv bruger jeg Netpaint hvilket er gratis. 

Du kan finde rigtig mange youtube videoer omhandlende de funktioner  jeg har nævnt og som hjælper dig med at lave super flotte billeder. 

Kan klart anbefale Canon Eos-600D :-)

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Amino-karma 1.707
Tilmeldt 15. apr 09
Indlæg ialt: 418

Daniel K
Skrevet 02-01-2013 kl. 14:15

Har nogle eksempler på produktbilleder der er rigtig gode. (bare en hurtig test af den nye linse. dvs. ingen opsætning)

Telefon

Høre bøffer

Flaske (lidt sløret baggrund)

Påskebordet (bedre se slørings effekten)

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Amino-karma 616
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. maj 12
Amino Plus

Patrick Bay:

Michael Bay Sørensen:
º God zoom 

Du skal i hvert fald have et større objektiv ved siden af for at få disse fordele. Noget 70-200mm eller måske op til 300mm er bedst egnet til at lave den slørede baggrund, du efterlyser, efter min erfaring.

Skal jeg virkelig helt derop? Er 135 ikke nok? http://www.edbpriser.dk/digitalkamera/canon-eos-600d-ef-s-18-135-mm-is-objektiv-id-4876341.aspx 

Amino-karma 616
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. maj 12
Amino Plus

Daniel K:

Har selv et Canon eos 550D hvilket er et rigtig godt kamera. 

Mange af de funktioner du efterspørger har ikke så meget med kameraet at gøre men derimod linsen. Der følger ofte en standard linse 18-55 mm med som fungerer rigtig godt. 

Vil klart anbefale at du køber en Canon 50 mm 1 1.8 linse. Den kan ikke zoome, men til gengæld giver den en rigtig flot farve og er perfekt til sløret baggrund. (den har en større spænd på lyset)

De ting du skal sætte dig ind i og som er afgørende for at få de gode billeder med kamera og linse er:

- aperture
- ISO
- lys kilde (sol eller kunstigt lys)
- Stativ (koster ca. 500,-) 

Derudover er det rigtig godt at kunne det grundlæggende billedredigering. Selv bruger jeg Netpaint hvilket er gratis. 

Du kan finde rigtig mange youtube videoer omhandlende de funktioner  jeg har nævnt og som hjælper dig med at lave super flotte billeder. 

Kan klart anbefale Canon Eos-600D :-)

Mange tak for det svar. Det er helt klart noget jeg kan bruge til noget. Vidste godt det var den blænde der var vigtigst. Men hvor langt skal vi op?

Har fundet noget alá dette http://www.edbpriser.dk/digitalkamera/canon-eos-600d-ef-s-18-135-mm-is-objektiv-id-4876341.aspx 

Amino-karma 302
Fra København
Tilmeldt 13. nov 12
Indlæg ialt: 71

Patrick Bay
Fra Lytoy ApS
Skrevet 02-01-2013 kl. 17:40

Michael Bay Sørensen:

Det er meget muligt - Jeg har ikke selv haft et objektiv, der stopper ved 135mm, så det kan jeg ikke sige noget om. 

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Amino-karma 616
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. maj 12
Amino Plus

Mange tusind tak for svarene.

Jeg har valgt at købe et EOS 600D med Canon EF, 50 mm F/1.8 (II) objektiv. Det burde kunne klare det.

- Takker mange gange for de gode svar. Jeg vidste det ville være en god idé at spørge herinde ;)

Mvh. Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed