Køb et Amino Sponsorlink
Jeg har startet et spændende firma op i 2011 og det går heldigvis supergodt med salget af produkterne. Jeg kan ikke længere klare alle opgaver og skal bruge en god salgskonsulent i Jylland, som skal være dygtig til både opsøgende salg, samt rigtig god til at styrke og bevare eksisterende relationer. Være en god formidler, da produkterne som sælges kræver en del træning af personalet. Personen skal også kunne lave opsøgende salg på gulvet -på counters- i stormagasiner/apoteker etc. Og sidst men ikke mindst have et godt tal-øje og kunne styre egne budgetter i sit område.
Udfordringen er at det ikke er muligt at give vedkommende en stor fast måendsløn og at personen mere eller mindre skal kunne "tjene sin egen løn ind". Har nogen herinde erfaring med aflønning og hvorledes man fastsætter en rimelig aflønning, men som primært afhænger af personens arbejdsindsats.
En anden udfordring er den, at størstedelen af det salg der på nuværenden tidspunkt er, går via apotekerne. De køber ind via en grossist og denne kan/må/vil ikke oplyse om det enkelte apoteks indkøb. Derfor er det svært at give en 100% aflønning ift. salget ind.
Planen er dog at der skal opsøges nye salgskanaler ud over apotekerne, hvorfor problemet ikke vil være det samme andre steder, end ved salg til apotekerne.
Har nogen herinde erfaring med aflønning og hvorledes man fastsætter en rimelig aflønning, men som primært afhænger af personens arbejdsindsats ? Det er min største udfordring lige.
Hey Flower Power
Jeg må desværre sige jeg ikke har nogen erfaringer med fastsættelse af en provisionsats som vil være passende for dine sælgere på dit område men jeg vil gerne komme ind med noget vi har lavet og måske kan drage udnyttelse af når du kommer i gang.
Vi er i gang med at lave/næsten færdiglavet et provisionsberegning modul integreret til e-conomic.
Provisionen vil blive beregnet ud fra betalte faktura, så du ikke giver løn for varer du ikke har fået penge ind fra endnu.
Vi har ikke skrevet noget om denne løsning på vores hjemmeside www.itnvision.dk men er du interesseret i at hører mere er du velkommen til at sende en PB eller mail på mhp@itnvision.dk. :)