Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelse - men hvordan?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er i den heldige situation, at jeg mener jeg har den perfekte ide til et produkt som kan hjælpe netbutikker ifm. forsendelse af deres produkter og administration af dette. Det er desværre også sådan, at jeg skal have lavet en markedsundersøgelse, og har ikke begreb om hvordan jeg griber det an, uden at gå ud og lukke alt for meget ud omkring min geniale ide.

Mit spørgsmål er derfor hvordan man går ud og laver en markedsundersøgelse uden at sige for meget. Jeg ved gdot man bliver nødt til at åbne op omkring konceptet på et tidspunkt.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel



En professionel udarbejdet markedsundersøgelse vil ikke kompromittere dine idéer.
Nu ved jeg ikke om du har i tankerne selv, at udføre undersøgelsen eller hyre
et eksternt bureau. Ligger du pengene eksternt, så vil dine oplysninger
naturligvis blive behandlet fortroligt.


 


Skyldes din bekymring, at netbutikkerne selv kan
implementere din idé på deres side, hvis du videregiver oplysningerne?


Uden at vide hvad dit produkt indebærer, så bør du ikke være
nervøs for, at kompromittere din forretningsidé ved at gennemføre en
markedsundersøgelse.


 


 

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jan,

Jeg har desværre ikke pengene til at få lavet en markedsundersøgelse af et eksternt firma - selvom jeg meget gerne ville. Derfor bliver jeg nødt til selv at udføre undersøgelsen.

Min bekymring skyldes at der pt. findes 2 systemer på markedet som nok kunne ændres til at få den funktionalitet jeg har i tankerne. Det ene af disse systemer har en dominerende position på markedet.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er flere metoder. Du behøver jo ikke forære idéen væk. Foretag undersøgelsen blandt potentielle kunder, og visualiser et problem for dem, som dit produkt kan løse. Spørg om de opleve dette... Simpelt og ligetil. Og det er netop hvad du skal holde det til, hvis du selv vil kaste dig ud i det. Man kan sagtens lave små markedsundersøgelser selv, men det er ikke det smarteste, at bygge en stor virksomhed på baggrund af det. Det kan være en rigtig god vejviser...

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil foreslå dig at tage på biblioteket og låne et par enkelte bøger om markedsundersøgelser... eventuelt gå i boghandlen og købet et par stykker så du kan skrive og notere i dem... gå lidt på nettet og find nogle brugerundersøgelses-spørgeskemaer og se hvad de egentlig spørger om... find din inspiration forskellige steder fra og kombiner det i en fin lille "hvad vil jeg gerne vide og hvordan finder jeg ud af det" dokument....

Markedsundersøgelser kan jo strække sig fra små spørgeskemaer på et universitet til store undersøgelser virksomheder bruger flere år på at udarbejde...

Held og lykke...

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

 

Jamen du skal igang og den letteste måde og måden er ( som de andre også siger) at spørge dine nuværende eller potenetiellekunder, gerne kunder hvor der er gensidig tillid, hvordan de vil opleve en den mulighed og hvad den eventuelt er værd for dem.

 

For at få mest udbytte at dine undersøgelser og hvordan du kan komme igang. Er det vigtigt du stiller de rigtige spørgsmål. altså så du får nogle svar du kan bruge til noget.

 

Send mig evt en PM note med lidte mere uddybning af dit koncept.

 

Hilsen

Jens Ole

 

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Tak for de dejlige svar.

Jeg tror at du (Jan) nok har ret i at jeg skal ud og spørge om simple ting - uden at gå for meget i dybden med spørgsmålene.

Jens Ole, du får lige en PM fra mig.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Du burde i hvert fald kunne få noget ud af det. Men husk at data let kan blive misvisende, hvis ikke du stiller spørgsmålene korrekt, irriterer dine brugere med spørgsmål, præsenterer spørgeskemeat forkert osv.

Data skal indsamles og behandles med omtanke.

Snart lancerer jeg gennem MindMe et standardprodukt til netop mindre websteder, hvor en række standardspørgsmål er opsat på forhånd i et prof. spørgeskema. Vi behandler og indsamler dataene og leverer en færdig rapport. Det bliver ikke særlig dyrt for mindre virksomheder, så det kan være en mulighed.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

 

Forventer du at kunne patentere din idé?

Ellers vil dine konkurrenter formentlig hurtigt være i stand til at kopiere idéen alligevel.

 

Det kan godt være et problem at holde ALT for meget inde med sine idéer af frygt for at blive kopieret. Derved taber man let momentum. Man siger ofte i VC-kredse, at der højest går omkring 3 uger fra man har tænkt en idé til en anden har lanceret den, så der skal fart på!

 

Held og lykke herfra!

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Jan: Du må gerne smide mig en PM, med noget mere info om det produkt når du har noget på det.

Anders: Jeg kan desværre ikke patentere produktet da det er en softwareløsning, og der som sådan ikke er nogen nyhedsværdi i det. Det er en blanding af 2 allerede eksisterende produkter, som dog på ingen måde bliver udviklet hos samme virksomhed.
Du har nok ret i at der ikke går længe før andre kan kaste sig over samme produkt, men mit produkt skiller sig dog ud fra mængden ved at være billigere i drift, samt henvende sig mere til SMV''ere.



Side 1 ud af 2 (17 indlæg)