Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lænset Dankort?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg jeg står i en lort situation hvor jeg betalte noget firma relateret på min private kort her efter er mit privat kort lænset for over 50.000 kr. på forskellige sider rundt om i verden, på internettet

blev ringet op af banken på grund af det store beløb inden jeg ved mere er der nogle som har nogle gode råd? 

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Fra  Partypoint Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Mener at banken eller pbs har en forsikring der går ind og dækker i sådane tilfælde om det er firma eller private kort er vist ligemeget
Mvh Jonas Kolding

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du får det dækket - men det var da et enormt beløb. Generelt er firma konti IKKE automatisk dækket, de skal forsikres så vidt jeg ved, men det her var jo privat. Husk - firmakonti er heller ikke dækket under indskyder garanti, går banken ned er pengene væk, også de første 750.000 kr

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh jeg mente at virksomheder også var dækket så jeg tjekkede og ifølge Finansrådet egen hjemmeside skulle firmaer også være dækket.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Privat hæfter for max 1200 kr og  det er hvis der nærmest er svindel ind over fra kundes side uden beviser fra banken ganske uretfærdigt men sådan er det nu engang. 

Erhverv får også noget dækket men kun hvis man som kunde kan bevise at man er TOTALT uden skyld men en lille regning på 1000 kr pr år og så er man som erhvervskunde også sikret

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Som udgangspunkt skal du ikke være bekymret, da kortholderen ikke hæfter når der er tale om 3. mands misbrug på betalingskort.  

Det har ingen betydning, om der er tale om et privat eller et firmakort, da reglerne for betalingskort adskiller sig fra reglerne om firma konti. 

Du skal derfor tage fat i din bank som vil hjælpe dig med at udfylde en indsigelsesblanket. Hvis du lige er blevet kontaktet af banken, kan der godt gå et par dage inden de sidste transaktioner fremgår af din netbank, så vent lige et par dage med at udfylde den.

Når banken så har modtaget din indsigelsesblanket, skulle de gerne indsætte pengene på din konto med det samme (afhænger dog af pengeinstitut) og i mange tilfælde er det så det sidste du hører til sagen.

mvh.  

Kristian

 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for alt, banken har også bedt om et møde i morgen, det gav lidt ro i sjælen :D 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)