Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man sin webshop, og hvad skal den koste?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle :-)

Ja, overskriften siger det meste.  Jeg har en webshop, der egentligt blev startet som en hobby men som efterhånden omsætter for gennemsnitligt 120.000 om måneden med et pænt overskud.

Jeg kan simpelthen ikke følge med, og har også andet arbejde ved siden af.  Det har været en tung beslutning, men jeg vil nok forsøge at realisere den i løbet af det næste halve år.  Jeg mangler desperat gode råd til dels hvad den kan handles til dels hvordan man sælger den.

Giv mig nogen input :-)

- Ohm

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ihvertfald starte med at linke til den, så kunne det jo være der var en, som var interesseret i den herinde..

og så kan du blive plus medlem, og sætte den til salg herinde også :)

Mvh Tobias.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

:-( ptff

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ohm,

Forsøg med Amino virksomhedsbørs. Oh hvorfor den kede smiley? Hvis det var nødvendigt med aminoplus, er jeg sikker på at du godt kunne ofrer en smule på at finde den helt rigtige køber til din shop :-)

Fra Svebølle
Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ohm,

Vi er et grossist handelsfirma, hvor vi har web-shop, men er interesseret i at udvide vores virksomhed.

Vi har behov for, at vide hvilke produkter du handler med og give os dit navn på web-butik.:  www. ?

På forhånd tak.

MVH.

Grossist / Handelsfirma.

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hedder din webshop? 

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Produkter og/eller hjemmeside URL vil absolut hjælpe os til at give et kvalificeret svar.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I har misforstået min forespørgsel, ja eller jeg har ikke udtrykt mig klart nok :-)

Jeg har på den sidste time modtaget adskillige private beskeder med henvendelser fra folk der vil købe sig ind som partnere, byde mig 100.000 blanko samt bytte med en bil eller en forretning der sælger dvd-film. Med al respekt - det finder jeg lidt useriøst (men ganske underholdende)

"Jeg mangler desperat gode råd til dels hvad den kan handles til dels hvordan man sælger den"

Hvordan prissætter man en webshop?

Hørte engang at der eksisterede nogle tommelfingerregler med nettovarelager + x års overskud.

Jeg er grundet konkurrencesituationen på markedet på ingen måde interesseret i at gå "public" endnu.

Hvordan sælger man en virksomhed professionelt?

Jeg er absolut glad for Amino, men det er nok ikke her, jeg vil lægge den til salg.

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når din omsætning er så relativ stor og du har overskud i forretningen vil mit råd klart være at kontakte et virkelig godt revisionsfirma eller advokatfirma med ekspertise i virksomhedssalg og lade dem komme med et bud (vælg evt. 2, hvis det ikke er for dyrt, så du har 2 resultater at forholde dig til).

Der findes mange tommelfingerregler, f.eks. også årets overskud (eller omsætning alt efter potentiale) x 3-4 år. Men det kan være så forskelligt fra branche til branche og fra virksomhed til virksomhed. Så derfor er mit bedste råd som sagt at få 1-2 eksperter i virksomhedssalg til at vurdere prisen.

Held og lykke med det hele

Mvh.

Brian / Xpress Tryk ApS

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ohm Holding:

Hvordan prissætter man en webshop?

Hørte engang at der eksisterede nogle tommelfingerregler med nettovarelager + x års overskud.

Der er en tommelfinger regel, som siger, at et firma/webshop kan sælges til 8-10 x årets overskud. Dertil kommer så varelageret + evt brandingværdi... Derfor skal du så fratrække evt fremtidsudsigter, hvis markedet bliver presset yderligere eller efterspørgslen går ned, fordi produktet ik er moderne mere. Dette er meget generelt skrevet...

Ohm Holding:

Hvordan sælger man en virksomhed professionelt?

Enten står du selv for salget, eller også betaler du dig fra det, og får en med ekspertise indenfor området til det... Det er helt op til dig selv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)