Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp og erfaringer søges !!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Saving Lives Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle,

Mit firma er netop igang med at udvikle en førstehjælpstaske af eget design, som skal fremstilles og produceres i Kina eller evt. andre steder, hvor det er økonomisk muligt for en enkeltmandsvirksomhed.

Designet skal fremstillet i Plast, ca. str: 40 x35 x 9 cm. og kommer til at bestå af 2-3 stk. værktøj. - 3D tegneren er pt igang med at lægge sidste hånd på værket.

Det ville betyde meget hvis i kunne byde ind med jeres erfaringer og kendskab til dette, evt. anbefale nogle producenter som kan lave disse emner.

Ser frem til jeres indlæg.

mvh

Henrik Juul

Savinglives.dk

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det noget der skal syes i tyndere plast, eller laves på anden vis?

Bedste hilsner 

www.pajpattern.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Saving Lives Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Tak for svar. Det skal støbes i plast er planen. det kommer vel an på antal enheder hvilke form der skal vælges ??

mvh

henrik juul

Fra Thisted
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Idébank Thy Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg ved godt at Kina er så meget det "nye sort" og at man siger det bare er så billig. MEN PAS PÅ, det er ikke bare lige. 

Som jeg læser dit indlæg har du ikke den store viden omkring det at få lavet plast emner og værktøjer, uden erfaring er Kina endnu farligere.

Du skriver at tegningerne næsten er færdige, skal du ikke have lavet prototyper og dem testet (og typisk rettet til) inden du går ud og laver støbeværktøjer? Et sådan forløb er svær at styre i Kina. 

Nu ved jeg ikke hvor mange emner du forventer at skulle bruge, det er altid det helt grundlæggende i en plast produktion, og her mange kommer galt afsted. De får lavet et alt for "dyrt" værktøj der kan meget mere end der er brug for. Der er mange måder at få lavet et værktøj på, for at komme frem til det samme slut emne.  

Dette vil jeg anbefale at du sætter dig ind i. Skal du bruge 25.000 emner skal du have et værktøj der kan holde til det, og ikke til 250.000. Der kan være 3 - 500 % forskel i prisen. Bliver det så en succes og du kan sælge mere, så kan du lave et nyt værktøj, hvor du kan vælge den dyre løsning, hvis det er aktuelt.

Håber ikke dette lyder helt skørt, men det er typisk her de fleste kommer galt afsted med plast værktøjer. 

Lige et råd ud fra erfaring. Vær sikker på at det er det helt som det skal være, inde du får lavet værktøjer. Test alt, flere gange. Skal du til at ændre i dit produktions værktøj koster det .....  

Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Saving Lives Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

HEj Hans,

Tak for din meget indholdsrige svar. Du har ret, jeg har ingen erfaringer med dette. Jeg skal dog til Kina i Januar og besøge mine leverandører og vil samtidig lave aftaler med plastfabrikker omkring en prototype.

Tegningerne er nu færdige. Hvis nu jeg forventer et lavt antal emner som start  ( lad os sige 25.000 stk ),

Hvilke værktøj/produktionsmåde skal så vælges fremfor et dyrere værktøj. Jeg er jo jyde og vil gerne starte stille og roligt. Smile.

Hvilke metoder anbefaler du evt. ??. På forhånd tak.

henrik

 

Fra Thisted
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Idébank Thy Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg er selv jyde, nord jyde, så jeg er helt med..

Det er lidt svært at rådgive i denne sag med de oplysninger jeg har nu. Men her er et par generelle erfaringer -

Få lavet prototyper, fræset eller printet. Teste, rette til, blive ved til det er 115% Det må du ikke tage let på, hverken økonomisk eller tidsmæssigt. Der er her du afgører hvor godt dit produkt bliver. Jeg har selv været gennem et udviklings forløb, hvor jeg troede at jeg bare lige manglede de sidste justeringer. Vers 27 derefter virkede perfekt. (Jeg har solgt dette produkt på en licens kontrakt, så i dette tilfælde var det var rigtigt ikke at give op) 

Når du er kommet til det perfekte og fået det testet igennem, ved du hvad det er du skal have fremstillet, ikke før, da der kan ske meget under udviklingen.

Her er en gennemarbejdet plan og et realistisk budget lige så vigtigt som selve støbeværktøjerne.

Så skal der laves værktøjer, og hvordan er helt afhængig af det emne du er kommet frem til. Så det er svært at rådgive om det. Men tænk over -

Skal det støbes helt færdig, eller kan det evt betale sig at bearbejde lidt i emnerne.

Er et simpelt manuel kørt (støbemaskinen bliver betjent) billig værktøj det mest økonomiske, med det antal emner du forventer i op starten.

Kan det laves i moder værktøjer ?

Det er dig der skal holde fast i at det bliver de rigtige emner du få støbt. Dem der skal lave værktøjerne vi jo gerne i gang med det de kan. Det er i sidste ende ikke deres problem hvad du skal bruge det til. 

Kan du styre denne proces hvis din modspiller er i Kina ? Evt få udviklet det i DK og så få værktøjet i Kina og støbt i Kina. Der er mange skræk historier om plast fra Kina, men der er der også med plast fra DK..sååå

Men vælg ikke Kina fordi de andre gør det. Undersøg begge muligheder. Et projekt som dit vil jeg umiddelbart vurderer til at kunne laves lige så billig i DK, og med mindre risiko for problemer.

Jeg har selv været inden for branchen og har en del kontakter. Du kan kontakte mig hvis du ønsker henvisninger, du kan finde mine oplysninger på hjemmesiden.

Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)