Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

P-selskab uden girokort

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et juridisk spørgsmål angående udstedelse af p-afgifter på private ejendomme.

Kan et selskab vælge at lægge et kort med overtrædelse af parkeringsbestemmelse, samt oplysninger om dato, tid, reg. nr. mv. i stedet for at lægge et girokort med det samme? For så derefter at sende en skrivelse med de samme informationer og oplysninger om hvordan parkeringsafgiften betales.

Jeg kan ikke se det beskrevet nogen steder, og jeg forestiller mig bare at det kan spare en del girokort i bare at blive kylet i skraldespanden, og samtidig sikrer p-selskabet at ejer af bilen med garanti er oplyst allerede ved første skrivelse, og derefter kan fremsende rykkerskrivelser hvis der ikke indbetales eller klages over afgiften.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis det er skiltet og du har ret til at lægge giro kan du gøre som du skriver, men hvordan vil du lige få en adresse at sende brevet til? Politiet må ikke lige gi dig noget ud fra nummerpladen i første omgang, bare på en opringning - vil jeg tro, og det lyder som besværligt, ellers ville europark ha gjort det i mange år?

Ideen er ikke tosset med at sikre den rette får sin giro. Jeg har set noget af det frækkere. En mand parkerede sin bil et sted med ½ times parkering. Han skulle tydeligvis være borte længe, så han tog helt enkelt plastfolien med et girokort fra en bil længere nede i rækken og satte i sin egen vinduesvisker. Han regnede med, at så gik p vagten uden om ham. Jeg så dog P vagten og beskrev det og var villig til at vidne. Stakkels ham der havde den korrekte bøde og skulle i rykker procedurer fordi han ikke betalte. Lær ikke af metoden - den koster ganske meget hvis man opdages, og P vagten sagde, at de kendte den skam, og checkede hvis der sad et girokort de ikke selv huskede at ha sat. De meldte snyderen for bedrageri - jeg aner ikke hvor den endteStick out tongue

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er skiltet og du har ret til at lægge giro kan du gøre som du skriver, men hvordan vil du lige få en adresse at sende brevet til? Politiet må ikke lige gi dig noget ud fra nummerpladen i første omgang, bare på en opringning - vil jeg tro, og det lyder som besværligt, ellers ville europark ha gjort det i mange år?

Hvortil sender de rykkeren, hvis ikke de kan få informationer udfra nummerpladen? ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Hvortil sender de rykkeren, hvis ikke de kan få informationer udfra nummerpladen? ;-)
Nah - tænkte det godt - men gætter på, at de som P selskab har den mulighed i forhold til folk der IKKE betaler, men også på, at de ikke checker alle for adresse før de ser nogen der ikke betaler - ellers gik der heldagsadministration i den + tvivler de bare kan få folks adresse og alt, uden en eller anden procedure, men rent gæt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Mark:
Hvortil sender de rykkeren, hvis ikke de kan få informationer udfra nummerpladen? ;-)
Nah - tænkte det godt - men gætter på, at de som P selskab har den mulighed i forhold til folk der IKKE betaler, men også på, at de ikke checker alle for adresse før de ser nogen der ikke betaler - ellers gik der heldagsadministration i den + tvivler de bare kan få folks adresse og alt, uden en eller anden procedure, men rent gæt.

vh

Jeg -tror- at forsikringsselskaber og P-selskaber har adgang til CRM (Centralregisteret for Motorkøretøjer) og derfra henter automatisk ind i deres systemer, som også automatisk henter betalinger ind osv. 

Med andre ord så er jeg sikker på at alle bøder logges 100% i p selskabets systemer, og at det køre automatisk med tjek etc. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Det er ikke noget problem at finde oplysninger om ejeren. Som p-selskab kan man søge om direkte webadgang CRM.

Det er bare at indtaste reg.nr. Og så finder du ejeren.

Jeg var bare i tvivl om måtte nøjes med at lægge informationen i forruden uden et girokort.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et parkeringsgebyr. Og så snart man er sikker på at parkanten er korrekt af isteret om kravet, må der efterfølgende lægges op til 3 rykkergebyr på som ved alle andre fakturaer du udskriver.

Derefter kan man videregive kravet til inddrivelse.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Isteret = informeret

Venligst

Brian Phillip

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:
Det er et parkeringsgebyr. Og så snart man er sikker på at parkanten er korrekt af isteret om kravet, må der efterfølgende lægges op til 3 rykkergebyr på som ved alle andre fakturaer du udskriver.

Det er lidt foruroligende, at du vil udstede p-afgifter, men ikke har styr på lovgivningen på området

Et parkeringsgebyr i en forrude, der ikke betales, giver ikke ret til at sende en rykker pålagt rykkergebyr:
http://www.fdm.dk/nyheder/fdm-faar-medhold-hoejesteret

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)