Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaring med at kræve erstatning for tyveri af tekster?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ved et tilfælde opdaget, at en ret stor dansk webshop har stjålet minimum én af vores tekster og testede derfor vores link i copyscape og opdagede endnu en forhandler, der havde stjålet den samme tekst. Det er den eneste tekst jeg har testet, så der kan være mange flere.

Har du succes med at kræve penge ind og få tekster fjernet fra tyvenes hjemmesider hører jeg gerne fra dig, specielt hvis du er interesseret i en aftale, hvor vi deler erstatningerne 50/50 som afregningsmodel.

Jeg har taget screenshot af de 2 første tilfælde og sender gerne til interesserede via PB.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan være fræk og lægge ud med at sende en regning til hver af dem for x-antal timers arbejde.

Ellers kan du kontakte de respektive webshops, og bede dem fjerne teksten, og tro med bål og brand såfremt de intet foretager sig. Man kunne dog være tilbøjelig til at tro, de kommer med modkrav, om at du skal fjerne din tekst, da du jo kan have kopieret deres indhold.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Michael:

Du kan være fræk og lægge ud med at sende en regning til hver af dem for x-antal timers arbejde.

Ellers kan du kontakte de respektive webshops, og bede dem fjerne teksten, og tro med bål og brand såfremt de intet foretager sig. Man kunne dog være tilbøjelig til at tro, de kommer med modkrav, om at du skal fjerne din tekst, da du jo kan have kopieret deres indhold.

Jeg har styr på bevisførelsen og også sendt 2 regninger afsted. Jeg fulgte denne gode guide.

Jeg vil dog hellere være fri for at bruge tid på det, hvilket er grunden til denne tråd. Anyways, så sætter jeg nok selv et par dage af til det mellem jul og nytår, og får sendt endnu flere regninger afsted. De lyder på 3.750 kr. stykket inkl. moms, så det kan blive til en sjat Smile

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Jeg har styr på bevisførelsen og også sendt 2 regninger afsted. Jeg fulgte denne gode guide.

Fedt! Jeg er glad for at høre, at guiden også bruges i praksis. Har du evt. lyst til at deltage i et blogindlæg om hele processen, når du enten har fået dine penge eller en vred mail tilbage? 

Det kunne være sjovt at følge indlægget op med et praktisk eksempel. Jeg har "desværre" ikke haft anledning til at bruge den endnu for mine egne sites.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:

Nicolaj Thomasen:
Jeg har styr på bevisførelsen og også sendt 2 regninger afsted. Jeg fulgte denne gode guide.

Fedt! Jeg er glad for at høre, at guiden også bruges i praksis. Har du evt. lyst til at deltage i et blogindlæg om hele processen, når du enten har fået dine penge eller en vred mail tilbage? 

Det kunne være sjovt at følge indlægget op med et praktisk eksempel. Jeg har "desværre" ikke haft anledning til at bruge den endnu for mine egne sites.

Ja, i det ene tilfælde. Den anden shop samarbejder vi med, så den er lidt speget Smile Men der skal nok komme flere sager, jeg regner med at bruge en dag på Copyscape i juleferien.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er for vildt at se hvor dårlig moral der er rundt omkring, selv hos de rigtig store webshops. Jeg har nu sendt regninger afsted for godt 100.000 kr. i dag og jeg kan starte igen imorgen. Jeg tror der er et par dovne medarbejdere eller 3, der kan se frem til en fyring!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj..
Jeg vil gerne hører, hvordan du sikrer dig beviserne.
Er i fuld gan med at skrive en del tekster som er meget tungt fagligt, og det vil jeg gerne sikrer mig, at disse ikke bliver kopieret når jeg en gang i det nye år lancere min side.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Det er for vildt at se hvor dårlig moral der er rundt omkring, selv hos de rigtig store webshops. Jeg har nu sendt regninger afsted for godt 100.000 kr. i dag og jeg kan starte igen imorgen. Jeg tror der er et par dovne medarbejdere eller 3, der kan se frem til en fyring!

Det er simpelthen for sindsygt! Fuck, hvor er folk bare for luddovne!? Men dejligt at se, at du ikke finder dig i det. Du burde have en ualmindelig god sag. Meld endelig tilbage om, hvordan det er gået videre i sagen!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk at en " ret stor webshop" som du siger, laver sådan et nummer Indifferent Det er jeg fakisk lidt rystet over. Jeg har før set det jeg ville kalde " smårapserier" i bedse fald af egne produktioner, og har levet med det fordi det var private fora, eller nogle meget små virksomheder eller lignende. Men det andet er lidt vildt. Det kan godt gøre mig harm når tekst ikke betegnes som et produkt, bare fordi man kan stjæle det med et højreklik. Håber den omtalte webshop betaler ved kasse et!

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)