Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. CVR nr og opstart

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Lit Trading Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt lidt rundt omkring, og syntes ikke jeg kan finde svarene på mine spørgsmål.

Hvor lang tid går der fra man registrere virksomheden og til "den eksistere" ?

Hvornår får man sit cvr nr oplyst ?

Jeg ville gerne gøre så meget klar som muligt, men vente med at stå registreret med virksomheden til alt faktisk er klar.

Kan man under registreringen oplyse at firmaet starter om feks en mdr ?

Og hvad så med udgifterne her under forberedelsen, kan de trækkes fra, når det åbner eller er de penge tabt ?

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lit:

Jeg har søgt lidt rundt omkring, og syntes ikke jeg kan finde svarene på mine spørgsmål.

Hvor lang tid går der fra man registrere virksomheden og til "den eksistere" ?

Hvornår får man sit cvr nr oplyst ?

Jeg ville gerne gøre så meget klar som muligt, men vente med at stå registreret med virksomheden til alt faktisk er klar.

Kan man under registreringen oplyse at firmaet starter om feks en mdr ?

Og hvad så med udgifterne her under forberedelsen, kan de trækkes fra, når det åbner eller er de penge tabt ?

Hej Lit.

Det kommer lidt an på hvad for et selskabsform du ønsker at drive forretning i.

En enkeltmandsfirma tager ca. 1 uge - 14 dage så har du et CVR nummer og selskabet er klar til brug.

Et ApS - A/S tager ca. 1 dag - så har du et CVR nummer og selskabet er klar til brug.

Et SMBA ( det kræver at i min. er 2 personer) du kan læse mere om det her http://sarisgroup.dk/smba.html tager ca. 8 - 12 uger så har du et CVR nummer og selskabet er klar til brug.

Du kan godt ligge de udgifter du har haft som er virksomrelateret med i selskabets udgifter og det kan du også gøre med tilbagevirkende kraft.

Du kan godt vælge at sige at selskabet skal være aktiv fra en bestemt dato f. eks. 01.01.2013.

Uanset hvilken løsning, skal du bruge lidt tid på oprettelsen af bankkontoen, da bankerne ikke er lige så villige at få nye kunde ind som tidligere. 
Så det skal du lige have i mente.

Du er altid velkommen til at kontakt mig hvis du ønsker en mere uddybende forklaring.

Held og lykke med projektet. 

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra Herfølge
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Lit Trading Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Tak for dit hurtige og brugbare svar :)

Jeg havde nu egentlig tænkt mig bare at starte op med at bruge en af mine egne konti til at starte med, en konti som jeg ellers ikke bruger til noget, det er vel ikke noget problem når det er et enkeltmandsfirma jeg vil oprette ??
Er ret opmærksom på at skulle holde erhverspenge og privat på hver sin konti, for at gøre det mest overskueligt.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lit:

Hejsa.

Tak for dit hurtige og brugbare svar :)

Jeg havde nu egentlig tænkt mig bare at starte op med at bruge en af mine egne konti til at starte med, en konti som jeg ellers ikke bruger til noget, det er vel ikke noget problem når det er et enkeltmandsfirma jeg vil oprette ??
Er ret opmærksom på at skulle holde erhverspenge og privat på hver sin konti, for at gøre det mest overskueligt.

Så lidt:)

Det ville jeg ikke gøre. 

Bankkontoen skal gerne have en klar forbindelse med CVR nummeret. det er også meget nemmere at holde styr på tingene.

Du kan jo prøve at kontakte din bank og høre hvad de skal bruge for at oprette en drifts konto til din nye virksomhed.
tror ikke du får de store problmer hvid du er en "god" kunde og har dit private engangement i samme bank.

 

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)