Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp lige - må vi lave hjemmeside og tilbyde gratis arbejde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Frisk unge mennesker, vil gerne hjælpe andre helt gratis, vi kan hjælpe med børn og dyrepasning være besøgsven osv.

Vi har derfor tænkt os at lave en hjemmeside, hvor folk kan gå ind og se hvad og hvem vi er og hvad vi tilbyder erfaring osv..

Men må vi godt dette? alså kalde os et navn feks mp-pasning eller noget uden at vi er et firma, vi gør det jo gratis

Hvad synes i? og hvad er lovgivning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vist må I det men der kan jo være problemer omkring ansvar, hvis nu i passer en hund, og den køres ned, eller som besøgsven vælter en ming vase. Når det er gratis burde det ikke synes et problem, men jeg synes I skal få checket med jeres forsikring, hvordan jeres helt almindelige ansvarsforsikring dækker, hvis I gør det i den form du beskriver. Hvorfor gratis - hvis I laver hjemmesiden, kunne I vel godt tjene lidt på at passe børn og hunde men måske ikke som besøgsvej. Op til 50.000 kr pr 12 lbd måneder, og det overskrider I vel ikke. I skal så bare opgive det til skat - men JA i må godt være gratis besøgsvenner og andet - og det er rart, at der er nogen der vil gøre noget for andre - bare lad være med at lave lange kontrakter, så I risikerer nogen misbruger jeres venlighed

I må godt kalde hjemmesiden mp-pasning - Måske MP PASNING ved Morten Hansen og Peter Larsen eller hvad I nu hedderBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe mange tak for et godt svar, men det var mere om skat og dem ville betragte det som et firma ?;)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I må tjene 50.000 inden i skal registreres :)


Er det ikke reglen / loven Cookie? :-) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan jo ikke betale skat af noget som I ikke har tjent. Hvis kunden giver jer 0,- i hånden og I skal betale skat af det, så er det jo 0,- :)

Derudover så har I jo også et frikort I kan bruge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Tornbjerg:
I må tjene 50.000 inden i skal registreres :)


Er det ikke reglen / loven Cookie? :-) 
ikke så gerne "tjene" som jo er indtægter minus udgifter men OMSÆTNING = alle indtægter - må ikke på noget tidspunkt overstige 50.000 kr på 12 tilfældige måneder efter hinanden - sker det, bliver man sat i moms også af det under 50 t + en tilsvarende bod - så det er dyrt

Hvis trådstarterne holder sig til konceptet med ikke at tage penge for servicen, så kan de jo glemme alt om registrering og skat og alt det - men ellers skal 50 t grænsen tages alvorligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset omsætning så er man skattepligtig af alt hvad der tjenes = overskud. Lige i den her situation skal der jo skelnes mellem vennetjenester og egentligt arbejde. I teorien kunne Skat fiksere en indtægt og anlægge en gavebetragning men det forudsætter at der kan påvises et såkaldt gavemiljø hvad der ikke kan eller at der kan påvises en modydelse. Hvis det er som det bliver fremstillet: Ren velgørenhed er der ingen skat i. Hvis jeg var udbyder/ansvarlig for en hjemmeside ville jeg nok overveje at give de 300 kr. det koster at få et bindende svar fra Skat. Ikke mindst fordi man så har det at kunne fremlægge overfor nysgerrige forældre til hjælperne. Jeg ville nok også overveje at oprette "firmaet" som en forening da I højest sandsynligt vil kunne blive oprettet som almenvelgørende/almennyttig forening  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)