Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man være ansat flere steder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Jeg søger nu hjælp da jeg ikke ved hvad jeg kan gøre.

Jeg har arbejdet i en virksomhed hvor det til sidst begyndte at gå dårligt pga manglende leads til opgaver, og jeg valgte at søge nyt.

Det er sådan at jeg blev tilbudt en stilling til et nyt job, men desværre gider min nuværende arbejdsgiver ikke fritstille mig fra min arbejdsplads selvom virksomheden ikke ville lide tab i omsætning da der er arbejdskraft nok til at nå de satte mål.

jeg begynder snart at arbejde i det nye sted men hvilke problemer kan der være i at jeg er ansat to steder?

mvh,

mange tak for jeres svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

magnifico:

Jeg har arbejdet i en virksomhed hvor det til sidst begyndte at gå dårligt pga manglende leads til opgaver, og jeg valgte at søge nyt.

Det er sådan at jeg blev tilbudt en stilling til et nyt job, men desværre gider min nuværende arbejdsgiver ikke fritstille mig fra min arbejdsplads selvom virksomheden ikke ville lide tab i omsætning da der er arbejdskraft nok til at nå de satte mål.

jeg begynder snart at arbejde i det nye sted men hvilke problemer kan der være i at jeg er ansat to steder?

Nu er det jo nok ikke bare, at han ikke gider, men at han f.eks. ikke vil hjælpe en konkurrent til en god arbejdskraft. Jeg forstår det som at du ikke er opsagt (for så kunne du kontraopsige) og heller ikke selv har sagt op. Så kan du risikere en sag, hvis du arbejder for en anden samtidigt naturligvis.

Du må omgående sige op. Jeg ved ikke hvad du har for varsel, men ofte ville det jo være løbende måned 30 dage, og dermed er du ikke fri før 1. februar. Vil din chef ikke fritstille dig, ja så skal du møde på arbejde og ha din løn indtil da, og du kan få erstatningskrav på dig ved at arbejde for en anden samtidigt. Om virksomhed vil lide tab eller ikke og efter din mening har arbejdskraft nok til at nå målene uden dig, er uden betydning desværre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, John.

Tak for dit svar.
Jeg har opsagt pr dags dato men det hjælper ikke så meget da som du selv siger je skal arbejde til 1. februar.

Hvad kan de kræve af erstatning hvis de ikke lider nogen form for tab?

Det som jeg mener ikke giver mening er, at de kan jo ikke tvinge mig til at tjene min løn ind(arbejder som sælger), så det kan bedst betale sig for virksomheden at lade mig gå så de slipper for at betale mig løn.

p.s. det er ikke en konkurrerende virksomhed jeg har søgt hos. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
mig bekendt har man ret til at søge andet arbejde under opsigelse tiden og ligeledes tage til jobinterviews og besøge jobcentret under arbejdstid,
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tør ikke gætte på hvad de kan kræve og om de vil gøre det, men kontrakter er jo til, for at blive overholdt, og hvis de siger til retten, at de mener det har kostet dem, at du forsvandt pludseligt fra dit sælgerjob, så vinder de den og du kommer af med en erstatning, men hvad den vil være, vil være rent gæt

Du må  jo ha været ansat ret kort tid, for havde du haft længere opsigelsesvarsel fra arbejdsgiveren, ex 6 mdr, så kunne du nu kontraopsige og slutte ult januar, men det hjælper der jo ikke her.

Ja umiddelbart ville man da mene virksomheden ville ha fordel af at lade en sælger der ikke vil være der gå, og slippe for lønnen, og specielt når du ikke går til konkurrenten, men herrens veje, og i dette tilfælde chefens - er uransagelige, og han er i sin ret og vil vinde en sag - hvis han fører den. Hvis du har en fagforening ville jeg anbefale dig at tage fat i den.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael,

det er sikkert også rigtigt, men hvad hvis jeg får jobbet og jeg skal starte i opsigelsesperioden?

Hvis ikke jeg får dette job går jeg fuldstændig ned, får depression og kan ikke arbejde i længere perioder, men min arbejdsgiver er fuldstændig ligeglad.

er jeg tvunget til at sidde et sted hvor der ikke er garanti på at jeg har noget at lave imorgen, selvom jeg har mulighed for at starte et andet sted og slippe for at skulle på kontanthjælp lige efter opsigelsesperioden er færdig?

Michael_N:

Ja umiddelbart ville man da mene virksomheden ville ha fordel af at lade en sælger der ikke vil være der gå, og slippe for lønnen, og specielt når du ikke går til konkurrenten, men herrens veje, og i dette tilfælde chefens - er uransagelige, og han er i sin ret og vil vinde en sag - hvis han fører den. Hvis du har en fagforening ville jeg anbefale dig at tage fat i den.

det ser desværre ud til at vedkommende bare vil gøre det værre for mig, og det har de fuld ret til da jeg hellere ikke har været helt ærlig.

Sagen er at hvis jeg fortætter(jeg kan dokumentere at jeg har ikke mere end 7 dages leads tilbage), så har jeg ikke noget at lave og derfor kan jeg ikke få penge(provisionslønnet) til at betale for min husleje, så det er da lige før jeg selv skal føre en sag og kræve erstatning ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

magnifico:

Michael,

det er sikkert også rigtigt, men hvad hvis jeg får jobbet og jeg skal starte i opsigelsesperioden?

Hvis ikke jeg får dette job går jeg fuldstændig ned, får depression og kan ikke arbejde i længere perioder, men min arbejdsgiver er fuldstændig ligeglad.

er jeg tvunget til at sidde et sted hvor der ikke er garanti på at jeg har noget at lave imorgen, selvom jeg har mulighed for at starte et andet sted og slippe for at skulle på kontanthjælp lige efter opsigelsesperioden er færdig?

Ja som udgangspunkt kan du jo få en sygemelding hvis din læge synes du skal ha en sådan, men det giver dig jo slet ikke ret til at tage arbejde for en anden på samme tidspunkt. Kontrakter er kontrakter begge veje, og man kan ikke argumentere sig ud af dem generelt set.

magnifico:

det ser desværre ud til at vedkommende bare vil gøre det værre for mig, og det har de fuld ret til da jeg hellere ikke har været helt ærlig.

Sagen er at hvis jeg fortætter(jeg kan dokumentere at jeg har ikke mere end 7 dages leads tilbage), så har jeg ikke noget at lave og derfor kan jeg ikke få penge(provisionslønnet) til at betale for min husleje, så det er da lige før jeg selv skal føre en sag og kræve erstatning

Jeg ved ikke hvem du ikke har været helt ærlig overfor - om det er arbejdsgiveren du mener, eller at du ikke her nævnte, at du kun har hvad der giver dig arbejde og provisionsløn til 7 dage fra nu. For mig har det ingen betydning

Havde du en fagforening, ville de måske kunne finde noget i din ansættelseskontrakt - hvis du er funktionær på 100% ren provison, noget der kunne stille dig klart bedre ved en afslutning, ja teoretisk kan din arbejdsgiver få problemer og skulle betale erstatning.

Hvis en sælger, som er ansat på funktionærvilkår, arbejder på ren provisionsløn, skal der f.eks i forbindelse med sygdom, ferie osv. være defineret en realistisk lønramme i aftalen, og det kan jo mangle hos dig, lige som der kan være andre fejl som gør, at du ikke ville få dom mod dig, for at tage andet arbejde. Du skal så ha en jurist med forstand på arbejdsforhold til at se på den helt konkrete aftale, og evt betale ham for at hjælpe dig konkret når du ikke har fagforening - eller du må tage risikoen med åbne øjne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)