I forbinedelse med en kontrakt vi har indgået, kan jeg se at underleverandøren som kontrakten er indgået med har fraskrevet sig alt ansvar ved forsinkelse.
Det er en distributionsvirksomhed vi har indgået kontrakten med...
I det materiale de har fremsendt til mig (priser, produkter, ydelser mv.) lover de dag-til-dag levering.
Vi har så nu en del leverancer som IKKE er leveret dag-til-dag.
Spørgsmålet er om vi på en eller anden måde kan kræve kompensation fordi de ikke har overholdt dag-til-dag som lovet, eller om de ved at have fraskrevet sig ethvert ansvar ved forsinkelser kan slippe for at kompensere ?
Ja man kan godt fraskrive sig ansvar på den måde, så dd fra beskrivelsen så vil du maksimalt kunne opnå et nedslag i fraktprisen på de forsinkede forsendelser. (og det vil du nok skulle kæmpe del for at opnå.)
I forbinedelse med en kontrakt vi har indgået, kan jeg se at underleverandøren som kontrakten er indgået med har fraskrevet sig alt ansvar ved forsinkelse.
Det er en distributionsvirksomhed vi har indgået kontrakten med...
I det materiale de har fremsendt til mig (priser, produkter, ydelser mv.) lover de dag-til-dag levering.
Vi har så nu en del leverancer som IKKE er leveret dag-til-dag.
Spørgsmålet er om vi på en eller anden måde kan kræve kompensation fordi de ikke har overholdt dag-til-dag som lovet, eller om de ved at have fraskrevet sig ethvert ansvar ved forsinkelser kan slippe for at kompensere ?
God dag derude !
Mvh,
Martin B.
Hej.
Jeg har lidt svært ved at forstå præcist hvad du skriver. - Du nævner også en underleverandør. - Hvad har du med denne underleverandør at gøre? - Har du i kontrakten med din leverandør godtaget din leverandørs leverandørers betingelser?
Det jeg prøver at finde frem til er, hvad DIN kontrakt med DIN leverandør siger.
forbinedelse med en kontrakt vi har indgået, kan jeg se at underleverandøren som kontrakten er indgået med har fraskrevet sig alt ansvar ved forsinkelse.
Det er en distributionsvirksomhed vi har indgået kontrakten med...
I det materiale de har fremsendt til mig (priser, produkter, ydelser mv.) lover de dag-til-dag levering.
Du har indgået kontrakt med en distributør som du vel derved køber og betaler varen fra. Distributøren har i kontrakten med dig fraskrevet sig et hvert ansvar for forsinkelser, og det har du skrevet under på og godkendt. Han rammes så af, at den der producerer varen, ikke kan gi distributøren varen og derfor sendes den ikke til dig til tiden
At de i materialet med priser og andet - standard til dig - skriver levering dag til dag, tror jeg ikke du kan bruge til noget, når du i den konkrete kontrakt skriftligt har accepteret at han ikke har ansvar for forsinkelse. Han leverer fra dag til dag, hvis han får varen fra producenten.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har hyret underleverandøren til at distribuere pakker for mig.
I kontrakten fraskriver de sig ansvaret for forsinkelser.
Men i salgsmaterialet og det prisoplæg jeg har fået som bilag til kontrakten fremgår det at de leverer fra dag-til-dag.
34% af forsendelserne er - uden grund - ikke leveret dag-til-dag.
Så ville jeg bare lige høre om man overhovedet kan fraskrive sig ansvaret 100% når man uden grund forsinker næsten 10.000 forsendelser som de lover dag-til-dag levering på...
Jeg forstår det stadig ikke. Men hvis bare du gør er det jo fint.
Jeg tror det er termen 'underleverandør' jeg ikke forstår. - Hvis det er en du har hyret er det jo ikke en underleverandør for dig, så er det en leverandør.
Men... Det er jo egentlig ligemeget. Hvis de i kontrakten fraskriver sig ansvaret for forsinkelser, så er den jo ikke længere. - Så er det en tillidssag. - For det du så egentlig har kontrakt på er, at de leverer fra dag til dag, hvis det passer dem, ellers levere de engang.
Jeg har hyret underleverandøren til at distribuere pakker for mig.
I kontrakten fraskriver de sig ansvaret for forsinkelser.
Men i salgsmaterialet og det prisoplæg jeg har fået som bilag til kontrakten fremgår det at de leverer fra dag-til-dag.
34% af forsendelserne er - uden grund - ikke leveret dag-til-dag.
Aha - det er din distributør der er tale om. Så er 34% jo højt 0g 10.000 stk jo også hvis det er dig der sørger for at de har varen hvis det nu er sådan det er, men hvorfor har du underskrevet en kontrakt hvor de åbenbart klart fraskriver sig ansvar for forsinkelser, når du vil ha det som salgsmaterialets, dag til dag? Har du klaget med det samme det opstod, og gjort klart hvad dit krav var, eller har du ladet det stå på en god tid?
Det er stadigt ikke godt, at du har accepteret en konkret kontrakt om ikke ansvar for forsinkelser, så jeg tror du står svagt, men det kan godt være du kan finde en advokat der vil køre sagen for dig i Danmark, hvis det er der den foregår.
Du skal som minimum så finde en måde, at vise den advokat dit konkrete tab som du vil ha erstattet, så han har lidt at arbejde med - men det kan nemt være gode penge efter dårlige
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis de fraskriver sig ansvaret for forsinkelser i kontrakten, så kan de ikke hænges op på det. Hvis du er utilfreds med servicen, så ville jeg enten genforhandle kontrakten så de kan hænges op på det, eller finde en anden underleverandør. Men tag en snak med dem, det er det bedste sted at starte. De er vel også interesserede i at beholde dig som kunde...
I kontrakten fraskriver de sig ansvaret for forsinkelser.
Her er tale om et erstatningsansvar, så det dækker erstatning der forlanges som følge af forsinkelser, f.eks. værkstedet der stå og mangler en reservedel, og mekanikeren derfor står og venter med hænderne i lommen og bilen der taber penge fordi den ikke kommer ud at køre. Og man kan hurtigt forestille sig at det kan blive ganske betragtelige tab, f.eks. ved forsendelse af flydele.
Martin Brandt:
34% af forsendelserne er - uden grund - ikke leveret dag-til-dag.
Her er tale om at leverandøren ikke lever op til kontrakten, og du kan derfor forsøge at forlange et forholdsmæssigt nedslag. Under alle omstændigheder er du ihvertfald berettiget til at hæve kontrakten, idet modparten ikke lever op til den.