Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prekær situation med produkter i kommission

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone laver smykker, og hun har kommissionsvarer i en forretning for ca. 5000 kroner. 

Butikken skriver hver gang under på når de modtager nye smykker, samt hvor mange min kone tager retur.

En dag hun skal forbi dem - er butikken lukket og ryddet. Ingen har kontaktet hende.

Da hun senere snakkede med de 2 ejere af butikken, sagde de at de ikke har noget med det at gøre, da deres butik er gået konkurs, og de hæfter ikke personligt for det, og de mener ikke at det er dem der har skrevet under på de sedler med kommissionsvarer de har fået, men at det er butikken der har skrevet under.

De fortæller også at kurator har sagt til dem at han skulle kontakte deres kreditorer - men han har ikke kontaktet min kone, hvilket jo sikkert skyldes at smykkerne er i kommission, og der først kommer en faktura næste gang de har afregnet.

Så har hun krav på at få det der måtte være tilbage, samt udstillingsmateriale, og har hun også krav på at få penge for det de har solgt af hendes smykker inden konkursen?

Det kan jo være at de næsten har solgt for alle 5000 kr.

Hvad gør vi? I princippet er smykkerne jo min kones ejendom, sammen med udstillingsmaterialerne, da det er kommissionsvarer. Så butikken har vel på en måde stjålet hendes ejendom hvis ikke vi får det tilbage, eller?

Mvh

Thomas

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først lidt lecture: http://www.themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Kommissionsloven.html

Jeg ville forsøge at henvende mig til konkursboets kurator, med en henvisning til ovenstående, og forlange tingene tilbage i det omfang de eksisterer.

Har kurator afhændet tingene, ville jeg forlange pengene udbetalt pronto.

Er de solgt af ejernen, kan du komme med på kreditorlisten - men mon det nytter ret meget.

Mange hilsner

Michael

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)