Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikrings skade ekspert søges!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vipperød
Tilmeldt 11. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i en situation hvor jeg virkelig mangler noget uvildig rådgivning om forsikringer.

Det er en længere forklaring, men kort drejer det sig om at 2 af mine folk blev påkørt bag i på vej på arbejde. Bilen blev totalskadet og er afregnet.

Gutterne slap med mindre knubs, dog er den ene i behandling for et piskesmæld.

Har snakke med politi, mine egne forskirnger, og den anden parts forsikringer, men der er ikke meget velvilje at spore. Det som jeg skal bruge hjælp til er hvad kan jeg få dækket. Vi blev påkørt og skulle dermed være uden skyld. (Min svigerfar er tidligere betjent), og det er hans klare mening). Vi har haft en masse udgifter til leje af bil, sygeløn, tabt arbejdsfortjenste, tabt omsætning, og ren administration med det hele.

Hvad kan jeg gøre og hvordan? Er glad for alt hjælp. :) God weekend.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal læse dine forsikringspolicer  - det er en oversigt over hvad der dækkes - hvornår. Du kan få dækket alt det du har betalt for - det der står i policen - men ikke det der ikke er nævnt eller er undtaget (uanset hvor urimeligt det måtte forekomme). Normalt gælder det at udgifter til leje af erstatningsbil skal være godkendt af forsikringsselskabet for at blive dækket. Har du en driftstabsforsikring, kan den muligvis dække nogle af de andre udgifter - men igen - læs policen.

Mange hilsner

Michael

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har Kasko forsikring på bilen så skal du snakke med din egen forsikring ang. erstatning på bilen og så laver de regres mod ham som påkørte jer.

Hvis du IKKE har kasko så skal du snakke med modpartens forsikring. Hvis du er fuldstændig uden skyld så bliver den dækket, uanset hvad.

Men det er hvad du skal gøre med hensyn til selve bilen.

Resten mener jeg ( uden at være sikker ) at du skal snakke med din egen forsikring om. Der skal du læse dine policer og betingelser for at se hvordan du er dækket. 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg forstår, er det modpartens skyld og han skal stå for udgifterne i forbindelse med ulykken, da han kørte op i dine folk mp det vel være grundet hans uopmærksomhed at ulykken Indtraf.

Eller tager jeg fejl?

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret - det er modpartens forsikring, der skal dække skader opstået ved ulykken, herunder personskader og efterfølgende udgifter forbundet hermed, såfremt de har været rimelige. Det afgøres efter de almindelige erstatingsretlige regler.

Rent praktisk har jeg dog aldrig selv stået i situationen, men jeg ville høre mit eget forsikringsselskab først mht. rådgivning og dernæst rådføre mig hos politiet mht. erstatningskrav. Hvis der kommer en retssag ud af uheldet (lyder dog ikke sandsynligt i det her tilfælde), så skal erstatningskravet gøres gældende her.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charly.

Sikke noget møg og det er faktisk en lidt tricky situation. Rent faktisk er det sådan at der kan være forskel på de ting der skal dækkes her. 

Vi taler både om tingskade (bil) og personskade.

Hvis dine gutter har holdt stille f.eks ved rødt lys og de er blevet påkørt bagfra, så kan de rent faktisk være erstatningsansvarlige, selvom de intet har gjort, der gælder nogle regler i forhold til hårdt mod hårdt. 

Det er virkelig svært at skulle forklare noget så kompliceret her i et indlæg, men hvis dine medarbejdere lider arbejdstab, vil de kunne hente erstatning i erstatningsansvarsloven, hvor man vil se på deres årsindtægt og deres skade og ud fra det, regnes der frem til en erstatning.

Men synes det er vigtigt at du tager en grundig samtale med dit forsikringsselskab.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld... Det var Martin... ikke Charly:-) Det er sent.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)