Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er jeg for ung og uerfaren til at starte mit eget?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle brugere.

Jeg er en ung kvinde på blot 20 år og er på nuværende tidspunkt i gang med at uddanne mig til Handelsøkonom - vi er snart ved at afslutte 1.semester. Alligevel sidder jeg ofte med en følelse af, at det er for kedeligt. Jeg har aldrig brudt mig særlig meget om at gå i skole, og vil meget hellere ud og arbejde og skabe mig erfaring. Kort sagt - så mister jeg hurtigt motivationen i skolen.

Jeg har altid gerne villet være selvstændig, og jeg har denne idé i maven med at starte en ny webshop med salg af forskellige tøjmærker fra det europæiske marked. Mit mål er at det skal blive internationalt, så der er mulighed for at det kan købes fra Tyskland, Skandinavien, England, osv.

Mit spørgsmål til jer, er således: Er jeg for ung til at starte min egen virksomhed? Hvornår startede i selv - og hvilken uddannelsesbaggrund har i? 

Jeg har kun en HHX baggrund, men er villig til at smide alt i hænderne for at starte dette her op. Og ja - det kræver tid - MASSER af tid. Men jeg har gåpåmod og en vilje, og ikke mindst engagement. 

Håber I har lyst til at besvarer mit indlæg.

Mvh/ Pernille

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror ikke man kan være for ung. Jeg er kun 18 mig selv. Og er igang med webshop.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille:
Er jeg for ung til at starte min egen virksomhed?

Der er nogle på 14 der har startet noget op. Godt nok med støtte fra forældre men nej du er ikke for ung.

Pernille:
hvilken uddannelsesbaggrund har i?

Uddannelsen er ikke vigtig for det er mere det at du har interessen i det du laver. Naturligvis får man noget bagage med når man tager en uddannelsen men den kan ikke rigtigt stå alene.

Pernille:
Jeg har kun en HHX baggrund, men er villig til at smide alt i hænderne for at starte dette her op. Og ja - det kræver tid - MASSER af tid. Men jeg har gåpåmod og en vilje, og ikke mindst engagement. 

Jamen så er det bare igang...

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver ikke smide alt du har i hænderne ?
Det handler bare om at kunne starte og og fokusere på dit projekt, alt i mens du går i skole og får en uddannelse. Kan kun anbefale dig at køre på begge hestene på en gang, når du er 20 år. :) 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fem stjerner til Steffen.
Måske vil du blive forbavset over, hvor mange spørgsmål, der dukker op, når du starter en virksomhed op. Og hvor mange af de svar, du måske kan få besvaret på dit uddannelsessted. En super win-win.

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Birte :)
Jeg har også erfaring inden for området. Har en anden profil her inde - Petersen-Fyn. Som jeg bruger til min virksomhed, som startede da jeg var 20-21. Jeg droppede ud og satsede en masse på den. Hvilket resulterede i; at da modstanden kom, og det gik op af bakke (Og modstanden kommer altid), stod jeg med en virksomhed uden indtjening, og ingen uddannelse. Så nu læser jeg videre samtidig med mine små projekter bliver prøvet af. Det er altid godt at have udannelsen i hånden, hvis dit projekt pludselig skulle vende bugen op af :) 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille:
Mit spørgsmål til jer, er således: Er jeg for ung til at starte min egen virksomhed?

Det korte svar: nej.

Pernille:
Jeg har altid gerne villet være selvstændig, og jeg har denne idé i maven med at starte en ny webshop med salg af forskellige tøjmærker fra det europæiske marked. Mit mål er at det skal blive internationalt, så der er mulighed for at det kan købes fra Tyskland, Skandinavien, England, osv.

Jeg vil på ingen måde skyde dit koncept ned, men blot sige at du bør overveje at starte et mere håndgribeligt projekt. At starte en international webshop med salg af tøj, er ikke verdens letteste opgave.

Følgende spørgsmål bør du stille dig selv: Hvad kan du gøre bedre end konkurrenterne? Kan du opnå konkurrencedygtige internationale fragtpriser? Kan du få lov til at forhandle de mærker som du ønsker, uden at have en fysisk butik? Hvad har du af erfaring mht. markedsføring?

Opgaven er ikke umulig - den kræver bare meget mere, end hvad de fleste der driver virksomhed for første gang kan kapere 

- Emil

Fra Vejle
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar - det er super at få noget respons.

Emil - Det er blot et mål det at webshoppen skal blive international. Som erhvervsdrivende skal man altid have et langsigtet mål, som man forsøger at opnå - ellers kommer man jo ingen vegne med sin virksomhed? :) 

Men som udgangspunkt vil jeg starte webshoppen med fokus på salg i Danmark. Hvem ved - hvis det går godt, kan jeg sigte videre. 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg rådgiver iværksættere i opstartsfasen. Og bliver næsten nød til at spørge dig.

1. Du lever vel af SU nu ?. Hvad vil du leve af når du stopper din uddannelse ?. Har du husleje der skal betales ?.

2. Hvilken form for startkapital har du ?. Og ikke mindst hvor stor er den ?.

3. Har du en forretningsplan der er realistisk ?. Har du en Bank der støtter dig ?. Har du en Revisor ?. Hvem laver regnskaberne ?.

4. Hvis ikke webshoppen kan køre rundt. Og du må lukke. Har du så en plan for hvad der skal ske ?.

Ja der er mange spørgsmål man lige skal gå igennem inden man går igang.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er du ikke for ung! - Alder er kun et tal!

Overvej at start ud som en "hobby" altså hvor det ikke er din levevej, se om det kan lade sig gøre og om det faktisk er dig. - Før du vælger at gå ALL IN!

Uanset hvad vil du få en KÆMPE erfaring indenfor at drive en forretning, få skabt netværk, møde mennesker og i det hele taget bruge store dele af din HHX baggrund i praksis!

Rigtig meget held & lykke!

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)