Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kreditpakke.... Hvorhenne

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det hele startede februar 2012, hvor jeg "faldt" over en virksomhed jeg gerne ville drive, og med 20 års erfaring indenfor præcis det område, mente jeg, at jeg havde et godt grundlag for en sund forretning. Da jeg så oveni fik leveret de sidste 2 års dokumenteret regnskab, som var mere end fornuftigt, gik jeg i gang og lavede forretningsplan, budgetter osv. Jeg kunne let forvente en årlig omsætning på over 2 mill.
Jeg skulle ud og skaffe ml. 150 og 200.000 kr. også ville jeg være igang, og her startede så hovedpinen. )Det skal siges at en långiver kunne tage sikkerhed for lånet i forretning, inventar mv). Jeg er desværre en af dem som mistede alt under krisen og havnede i RKI, hvilket jo gør, at bankerne ikke engang, bare vil høre på et eneste forslag. Det skal siges, at jeg står i RKI pga. en tvangsauktion, så jeg kan ikke "bare" lige betale min gæld (slet ikke på kontanthjælp!)
Så jeg rettede henvendelse til Nordisk Ministerråd, Vækstfonden, og har rettet henvendelse alle de steder, med alle de papirer de har anbefalet.
Jeg har siden februar 2012, skrevet over 250 breve/mail til erhvervs banker og finansieringsselskaber, men ingen steder prøver man at få en dialog igang, man bliver blankt afvist.
Så kommer kreditpakken i december 2012, og eftersom man ved den, ikke skulle igennem en bank var jeg positivt indstillet, og prøvede atter en gang, men igen har jeg fået afslag på afslag, fra de steder der overhovedet har gjort sig den ulejlighed t svare mig.
Man laver bankpakker og kreditpakker på milliarder for at redde hvem ?
Hvad med alle os, der pga nedgang og krak over det meste af verdenen, måtte lukke, med efterfølgende dårlig privatøkonomi, for til sidst at blive registreret som dårlig betaler? Skal vi aldrig få chancen for at få os selv på fode igen, men tværtimod bare gå på offentlige ydelser og til sidst måske erklære os personlig konkurs? Istedet for alternativet, som for mit vedkommende kunne være at starte selvstændigt op igen, fordi det ser ud til at være en umulighed at få et job! Fik jeg denne mulighed, ville jeg indenfor en overskuelig årrække kunne betale mine kreditorer.
Hvordan skal man komme videre når ingen er villige til at tage den mindste risiko? Jeg er villig til at gøre det på skærpede vilkår, men så meget når jeg jo ikke engang at fortælle nogen, før de har lukket af for mig.
Er bankpakker og kreditpakker kun for de forretninger og folk, der i forvejen har et solidt grundlag? Vil man gerne have fat i de initiativrige iværksættere igen, der kan hjælpe Danmark fremad? Eller skal vi sætte og med hænderne i skødet og vente og håbe på "det hele nok går"?
Jeg er frisk på en dialog...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du får ingen medlidenhed her fra, men hvad med et job i Norge? 150-200.000 kr. er hurtigt hentet deroppe, hvis man dobbeltjobber i en periode.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet Amino Kapital?

Jeg har langt større tiltro til business angels og private investorer, end til banker og andre finansielle institutioner. De kan også byde ind med erfaring, netværk og sparring.

Mvh Carsten

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad nu hvis det firma du påtænker at køre IKKE går som du forestiller dig? Den mulighed er der også. Samtidig med du er i RKI. Jeg tror, at man, med rette, anser dig for økonomisk uansvarlig. Om du reelt er det skal jeg ikke dømme. Ikke desto mindre er der også folk der ikke er røget RKI, krisen til trods. Jeg ved ikke om du har haft ejendom der var belånt til skorstenen fordi du også der tænkte "Dette kan ikke gå galt". RKI er jo til for at beskytte dig mod at optage flere lån.

Den med at det er umuligt at få et job køber jeg ikke. Du kan måske ikke få det job du gerne vil have, men der er jobs at få.

Hvis jeg var dig ville jeg tage det første og bedste job, gerne to og arbejde som gal til gælden var betalt af.

Ved ikke hvem kreditpakkerne er lavet til, men forhåbentlig ikke til folk der ikke kan overholde deres gældforpligtelser.

Når alt ovenstående er sagt, så håber jeg at alt løser sig for dig også opstart af det firma og at det bliver en kæmpe succes.

Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Du får ingen medlidenhed her fra, men hvad med et job i Norge? 150-200.000 kr. er hurtigt hentet deroppe, hvis man dobbeltjobber i en periode.

Medlidenhed er så også det absolut sidste jeg søger, men tværtimod en debat om kreditpakker/bankpakker der bliver afsat penge til. Et job i Norge er nok fint nok for mange, men nok problematisk for alle os der har skolesøgende børn. Det kan være temmelig svært at rive alle op med rode og flytte land.

Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Har du prøvet Amino Kapital?

Jeg har langt større tiltro til business angels og private investorer, end til banker og andre finansielle institutioner. De kan også byde ind med erfaring, netværk og sparring.


Mange tak for det gode råd, og har faktisk prøvet rigtig mange af dem, men har til min overraskelse kun fået svar fra en del, for hvem kapitalbehovet er for lille! Men vil da prøve det du nævner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

robohund3:
en debat om kreditpakker/bankpakker der bliver afsat peng
Du mener de bankpakker som har tvunget de velpolstrede banker som Nordea til at spænde sikkerhedsnet ud over de mindre stærke og som staten - for begge pakkers vedkommende, har tjent styrtende på  - eller? http://finanswatch.dk/Finansnyt/article2295530.ece  (du og staten har ikke givet banksektoren en rød øre, tværtimod)

De er bestemt ikke tiltænkt til at bankerne skal tage større risiko end de gjorde i de glade år før krisen for nu at være ærligt.

Fuld respekt for, at det ikke for alle duer med Norge - og vist er det svært, men du må ikke bilde dig ind, at det er bankerne der dræber de svage iværksættere eller genstartere som dig. Find noget arbejde uden for den tid andre vil arbejde = weekend og nat om ikke andet- men jeg hører ikke til dem der påstår det er nemt. Bliv ved at jage mulighederne, og vend ikke ærgelsen mod alle mulige andre der ikke danser med. Du skal nok finde eller skabe noget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Elvis S:
Hvad nu hvis det firma du påtænker at køre IKKE går som du forestiller dig? Den mulighed er der også. Samtidig med du er i RKI. Jeg tror, at man, med rette, anser dig for økonomisk uansvarlig. Om du reelt er det skal jeg ikke dømme. Ikke desto mindre er der også folk der ikke er røget RKI, krisen til trods. Jeg ved ikke om du har haft ejendom der var belånt til skorstenen fordi du også der tænkte "Dette kan ikke gå galt". RKI er jo til for at beskytte dig mod at optage flere lån.

Den med at det er umuligt at få et job køber jeg ikke. Du kan måske ikke få det job du gerne vil have, men der er jobs at få.

Hvis jeg var dig ville jeg tage det første og bedste job, gerne to og arbejde som gal til gælden var betalt af.

Ved ikke hvem kreditpakkerne er lavet til, men forhåbentlig ikke til folk der ikke kan overholde deres gældforpligtelser.

Når alt ovenstående er sagt, så håber jeg at alt løser sig for dig også opstart af det firma og at det bliver en kæmpe succes.

Muligheden for det IKKE går er altid tilstede af forskellige årsager, og naturligvis har jeg tænkt på det. Jeg har været selvstændig erhvervsdrivende i mange mange år, så er ikke en naiv nybegynder:) Min ejendom var langt fra belånt fuldt ud, men når man køber i opgangstider for markedet, og skal sælge i nedgangstider, er det svært at få enderne til at mødes. Indlægget er ikke skrevet for at debattere jobsituationen i DK, dog vil jeg sige at jeg har søgt jobs i det fag jeg har 20 års erfaring i, rengøringsjobs, jobs på gartnerier, i kiosker, som kassedamer osv. osv. så jeg synes bestemt ikke jeg har været kræsen. Hvis jeg overhovedet får svar på mine ansøgninger, er det ofte med svaret om, at jeg er overkvalificeret. 
Naturligvis er der masser der har klaret alle deres forpligtelser, krisen til trods, og respekt for det, men man skal passe på med at dømme folk der står i RKI når man ikke kender omstændighederne for det. Jeg forventer heller ikke banker eller andre investorer skal kaste en masse penge efter mig, det eneste jeg efterspørger er, en smule lydhørhed; en der kigger på min forretningsplan, budgetter og regnskaber og måske endda kigger på baggrunden for min registrering i RKI, og SÅ vurderer situationen. Hvis man så afslår har jeg fuld respekt for det.
Og iøvrigt mange tak for dine gode ønsker. 

Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

robohund3:
en debat om kreditpakker/bankpakker der bliver afsat peng
Du mener de bankpakker som har tvunget de velpolstrede banker som Nordea til at spænde sikkerhedsnet ud over de mindre stærke og som staten - for begge pakkers vedkommende, har tjent styrtende på  - eller? http://finanswatch.dk/Finansnyt/article2295530.ece  (du og staten har ikke givet banksektoren en rød øre, tværtimod)

De er bestemt ikke tiltænkt til at bankerne skal tage større risiko end de gjorde i de glade år før krisen for nu at være ærligt.

Fuld respekt for, at det ikke for alle duer med Norge - og vist er det svært, men du må ikke bilde dig ind, at det er bankerne der dræber de svage iværksættere eller genstartere som dig. Find noget arbejde uden for den tid andre vil arbejde = weekend og nat om ikke andet- men jeg hører ikke til dem der påstår det er nemt. Bliv ved at jage mulighederne, og vend ikke ærgelsen mod alle mulige andre der ikke danser med. Du skal nok finde eller skabe noget

Tak for tilliden. Jeg stopper aldrig med at jage mulighederne.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

robohund3:
Er bankpakker og kreditpakker kun for de forretninger og folk, der i forvejen har et solidt grundlag?

Kort svar, ja, desværre.

Jeg læser hvad du skriver og føler med dig. Dog mener jeg at man skal være meget påpasselig med de danske skattekroner, da de trods alt er betalt af os alle, eller langt de fleste af os. Jeg kan forsikre dig om, at du ikke er alene i din fortvivelse og i dine frustrationer. Du skal dog tænke på, at hvis enhver person i dette land, bare kunne få sin "største drøm opfyldt", i dit tilfælde, en ny chance? så er det alle os andre der skal betale for endnu en chance? Hvad så hvis dét også går galt, hvilken sikkerhed kan du som person stille alle os andre? Det er i mine øjne et meget ømtåligt emne og du er bestemt ikke alene! 

Har du i dag en forbrugsgæld eller anden gæld på over 150000 DKK, kan du vinke pænt farvel til alt der hedder iværksætteri, med mindre du kender en rigtig god engel. De findes muligvis, men negativ kapital som forudsætning på en ny virksomhedsstart er ret urealistisk i mine øjne, bevars, jeg kan tage grueligt fejl...eller?

Just my 50 øre..

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)