Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Stockphoto med vandmærke i trykt materiale ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allesammen.

Hvis jeg udgiver en trykt population med de billeder jeg finder fra Google.dk -> har jeg så problemer med copyright,

De billeder jeg snakker om er billeder fra Stockphoto med vandmærke på.

 

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Der er en grund til at de er beskyttet med vandmærke.

Der er også copyright på billeder med mindre andet er nævnt.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har du. Med mindre Stockphoto giver tilladelse til at bruge deres billeder til den slags, så har du brudt deres ophavsret til billederne. Så jeg ville straks gå igang med at læse deres betingelser igennem for at se hvor slemt det står til. Nogle foto-sites har lempelige regler når det kommer til små thumbs af deres billeder, og kræver kun penge hvis opløsningen skal være større end xxx px. Men ved brug til tryk plejer der ikke at være den slags muligheder.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Fra  creatic.design aps Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad du finder på Google er ejet af nogen. Google er jo kun en søgemaskine, der viser billeder, de har fundet på andres sites. 

Du kan som grundregl gå ud fra at alt hvad du finder på nettet er copyrigtet - med eller uden vandmærke. Hvis du finder billeder eller tegninger, der klart siger de er gratis at bruge, kan du bruge dem.

Der findes et par sites på nettet med gratis billeder - oftes hvis det er til privat brug, men der er også nogen du kan bruge i en virksomhed. Du kan søge på "gratis billeder" og kikke lidt rundt.

Der findes også en række stock-firmaer der sælger billlige billeder - nogle kan komme helt ned på 100 kr. pr. stk. men kommer selvfølgelig an på hvor mange du har brug for, hvilken type og i hvor stoe en opløsning.

Stockphoto er et firmaet ejet af Getty Images, som er en af verdens største indenfor site felt. Getty er kendt for at gå efter alle der bruger deres billeder ulovlige, hvis du finder ud af det selvfølgelig.
En på Frederiksberg har netop hafte sådan en dialog med Getty - du kan læse hans oplevelse her: LinkedIN Frederiksberg Åbne Århvervsnetværk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)