Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor p..... starter jeg henne ? Web-shop eller andet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Lit Trading Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et brændende ønske om at starte en web-butik.

Jeg har været i mail kontakt med nogen udenlandske producenter, men alt det med import virker skræmmende besværligt.

Hvor starter man, hvordan bærer man sig ad med at undersøge om man ville have mulighed for at konkurrere med/mod de andre på marked ?

Jeg kan ikke få oplyst nogen priser nogen steder før jeg opretter mig som firma, og det kan jeg ikke gøre før jeg ved om jeg kan starte.

Syntes det virker meget uoverskueligt lige nu.


Jeg ønske mig virkelig at blive selvstændig, arbejde hjemmefra osv. Jeg er alene med 2 "mindre" børn, og har behov for et koncept hvor jeg kan arbejde hjemmefra når de er syge eller andet.

Jeg har ikke de helt vilde krav til indtjening - jo jeg skal kunne leve af det - tjene MIN. 170000 om året.

Jeg er ikke intresseret i pyramide agtige metoder.

Nogen gode råd eller ideer til hvordan jeg kommer videre mod min drøm ??

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.

Find nogle produkter

opret firma + konto med det samme så du kan få styr på betalingsaftale hurtigst muligt.

Få sat en shop op, ved ikke om du selv kan designe osv, ellers kan jeg hjælpe dig med dette, kan også sætte hele shoppen op for dig.

så hvis du opretter firma, køber nogle varer hjem, evt. finder dropshipping leverandør kan du i pricippet gå online om under 1 mnd.

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Fra Herfølge
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Lit Trading Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ihh det lyder SÅ nemt, men når jeg sidder og læser om registrering af import, skat, moms osv så syntes jeg pludselig ikke at det er virker så voldsomt let :)

Jeg har en kammerat som gerne vil lave en e-shop til mig, så den udfordring er løst, ellers tak :) Og en veninde der gerne vil hjælpe/lære mig alt det med regnskab :)

Udfordringen er som skrevet tidligere at importen skræmmer mig lidt, og at man ikke kan få nogen priser nogen steder, så man har ikke en chance for at finde ud af om man overhovedet har nogen koncurrence chance i Dk :)

 

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne få alle priser før jeg havde et registeret firma både fra ind og udland.

Det nemmeste er at snakke med skat om hvordan du gør det.

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lit,

Ikke alle... Men de fleste producenter kan altså også være behjælpelige på den front? :) Dvs. de plejer oftest at have samarbejdsaftaler med speditør-firmaer, hvor de har indhentet super gode priser for dig, som du kan drage nytte af... :) Disse speditør-firmaer plejer også at være rimelig skarpe til sådan noget med import - og regler ifb. med dette...

Helg og lykke med det! :)

Vh. Mehmet Aslan

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lit:
Ihh det lyder SÅ nemt, men når jeg sidder og læser om registrering af import, skat, moms osv så syntes jeg pludselig ikke at det er virker så voldsomt let :)

Sandheden du, er at det er ikke så voldsomt let. Der er ting man enten må betale andre for at gøre, eller selv skat sætte sig ind, både med import, indfortoldning, moms, regnskab og skat. Vil og kan din veninde det, uden betaling, eller kan der blive råd til at betale hende, så er den del jo på plads

Dertil, som du skriver, besvær med at finde de rigtige varer til en konkurrencedygtig pris, og få dem markedsført. Selvfølgeligt kan man få priser, ved at skrive rundt og høre de steder de har de varer du vil handle med. De priser må man så vurdere, om man skal presse, eller det er faste priser, og man må budgettere antal rigtigt, for meget handler om antal. Man kan også undersøge fragt og alt andet, ikke ned til øre - men få et godt overblik.

Jeg vil i alle fald ikke bilde dig ind, at det bare er at få sat en shop op, og så ud over stepperne, hvis det skal ses om alternativt til et fast job OG du har krav om 170.000 kr i overskud om året - allerede fra det første og andet år. Svaret er, at det ikke er så voldsomt let.

Det kan sagtens lykkes, men at bilde dig ind, at alt det administrative + importen, og det at få overskud på shoppen hurtigt, er ret let, det vil jeg i alle fald ikke.

Hvis du kunne køre den igang, stille og roligt, sideløbende med anden indtægt, så den var en slagt "fritidsarbejde" de første måneder, ville du nok lettere kunne se, om det er noget for dig, og hvordan udsigterne ser ud for at klare det.

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange der laver en webshop,
der aldrig bliver til noget.

Hvor skal dine potientielle kunder komme fra? Hvordan skal dine potientielle kunder finde dig? Hvor meget skal du sælge før du har tjent en månedsløn ind?

En ting er helt sikkert. Hvis du går igang om en måned vil du ikke kunne tjene en månedsløn ind med det samme. Kan du klare 12 måneder uden løn eller burde du starte den op på deltid ved siden af fuldtidsarbejde?

Fra Herfølge
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Lit Trading Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Cookie" :)

Nej jeg syntes heller ikke at det virker så nemt som mange får det til at lyde :)

Min veninde vil gerne hjælpe/lære mig det med regnskabet gratis, og kommer det til at køre skal hun selvfølgelig have løn :)

Jeg har prøvet at kontakte flere producenter udlandet og et par grossister herhjemme, og alle steder får jeg svar tilbage om at de gerne vil samarbejde og give mig priser - når jeg har startet op.

Jeg har lidt svært ved at bare starte det op og se hvad der sker, da jeg desværre er arbejdsledig og på kontanthjælp nu, dvs i det øjeblik jeg registrere mig med et firma, så stopper min indkomst, så derfor skal jeg være rimelig sikker i min sag inden jeg bare kaster mig ud i det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lit:
jeg desværre er arbejdsledig og på kontanthjælp nu, dvs i det øjeblik jeg registrere mig med et firma, så stopper min indkomst, så derfor skal jeg være rimelig sikker i min sag inden jeg bare kaster mig ud i det.

Enig, men har du talt med kommunen om du kunne få mulighed for at åbne CVR - som fritidsbeskæftigelse, og kun bruge lidt timer om aftenen og i week-enden - med fuld modregning i dagpenge hvis du tjener penge - som bibeskæftigelse. Det mener jeg er muligt - men hør dem endeligt konkret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt det med at få priser, blive import registreret, få CVR nr., få shoppen sat op, starte regnskab op etc. ser jeg bare som nogle indledende trivielle og praktiske ting. Det kan man hurtigt læse sig til, eller gribe telefonen og spørge om de rette steder.

Men at gå fra 0 til 170.000 kr. i overskud er der hvor den store udfordring kommer til at ligge, efter min mening.

Hvordan skal kunderne finde dig? De kommer ikke af sig selv hvis du ligger på side 52 på Google. Det kræver tid og penge at komme frem i bussen.

Hvis det er et produkt hvor der er konkurrence, hvorfor skal kunderne så handle hos dig? Hvornår har du selv handlet på en nystartet, totalt ukendt webshop, som måske bærer præg af at det vist er en lidt uerfaren iværksætter der står bag?

Jeg ville uden tvivl starte det op i fritiden, og bruge den tid og de penge jeg ville have mulighed for. Få det til at vækste i det tempo du kan, uden bekymringer for om huslejen kan betales.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)