Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop med salg af gamle varer - Blandede spørgsmål

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har før haft egen enkeltmandsvirksomhed, men lukkede den, da jeg ikke havde tiden til at sælge mig selv.

Jeg har fået en ide om at jeg gerne vil starte med noget andet nu og derfor har jeg lidt spørgsmål, som jeg håber at nogen kan besvare.

Jeg vil sælge brugte metal/plastik figurer fra Games Workshop og andre firmaer via en webshop.

Tankerne er at jeg vil købe figurer billigt af privatpersoner og så sætte dem til salg i min webshop til en forhøjet pris, lige som andre gør med LP'ere mm.

Fordelene for sælgere til mig er at de får penge på lommen med det samme og ikke skal fedte med at få solgt deres figurer enkeltvis og jeg opnår forhåbentlig en avance, når jeg sælger dem videre til en mulig køber, som kan shoppe flere figurer samlet og altså ikke skal gennemtrevle nettet for at finde dem hos privatpersoner.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal lade mig registrere som firma og i givet fald hvilket? Eller om jeg bare skal lave min side og begynde at købe og sælge og se om jeg kommer over de magiske 50.000 kr.

Jeg kan vel benytte brugtmomsordningen, hvis jeg skal registrere mig?

Skal man være opmærksom på køb/videresalg af figurer indeholdene bly?

Kan et købs og salgsforløb gøres så simpelt her:

Sælger kontakter mig på mail og oplyser hvad han vil sælge og jeg oplyser hvad jeg vil give. Jeg modtager figurer og overfører penge eller omvendt rækkefølge.

Køber finder figurer på min side og putter dem i kurven og de bliver så reserveret indtil jeg modtager en bankoverførsel og varen sendes afsted.

Er der mere eller andet, som jeg skal tage højde for eller har i andet, så skriv endelig.

Hilsen Alex

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)