Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Banks frivillige forlig og uigenkaldelig salgsfuldmagt - Skal jeg underskrive?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja. Vi er lidt ude i gråzonen, og som jeg forstår på trådstarter vil han gerne have fundet en løsning hurtigst muligt, så "hovedpinen" er væk - det er den ikke hvis man skal møde i fogedretten jævnligt, og være nervøs for om de køre en udkørende fogedforretning og kører hjem til ham og tømmer huset for værdier.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:

Tja. Vi er lidt ude i gråzonen, og som jeg forstår på trådstarter vil han gerne have fundet en løsning hurtigst muligt, så "hovedpinen" er væk - det er den ikke hvis man skal møde i fogedretten jævnligt, og være nervøs for om de køre en udkørende fogedforretning og kører hjem til ham og tømmer huset for værdier.

Ja, måske. Jeg kender flere der har haft succes med den model jeg nævner, men det ligger en del år tilbage. Havde de ikke haft pant, så havde der været lidt mere at forhandle med.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset hvad man mener om renter - så er der jo faktisk tale om, at lånet er misligeholdt - så jeg hører ikke til tilhængerne af madrasmetoden, men jeg ved heller ikke om trådstarter har nerver til den slags, og slet ikke om han mener at kunne finde 50 t at stoppe i bemeldte madras og tror også fogedretten vil undre sig lidt over et konstant tilbud om 50 t for at løse sagen endeligt, så jeg tror mere på et møde med banken, og vi kender så tilmed jo ikke deres version.

Som skrevet tidligere, de kan jo ikke plukke håret af en skaldet, men der ved vi så heller ikke om trådstarter er skaldet eller har et hus de kan gøre udlæg i (som så også kan være teknisk insolvent) eller andet af værdi. Ellers er det jo lidt begrænset hvad banken og RKI og alle de andre kan gøre - men jeg støtter, uden at kende spor til Michel More - et forsøg på at få en ordning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bjarne:
gælden forrentes med den gældende procesrente 7,45 %, Betyder det at denne rentesats skal lægges oveni min rente på 17,45 %?

Nej..  Procesrenten er den rente du skal betale..

Hvis man er i tvivl om man skal skrive under er udgangspunktet altid "lad være"

Hvis du skriver under på salgsfuldmagten og forliget, og ikke kan betale afdragene så ender du alligevel med fogedret, insolvens inkasso, RKI osv.

Var det bilforhandleren der arrangerede/formilede lånet i forbindelse med købet, eller var det dig selv lavede aftalen med banken ?

12 - 18 % rente på et billån virker helt sindsygt.

Jeg mener det bedste ville være at prøve at lave en aftale med banken om at du selv solgte bilen, det vil højst sandsynligt give en højere salgspris, beløbet skal selvfølgelig betales direkte til banken. Men det ville nok også være en god ide at se på mulighederne for at forhandle med banken, de burde tros alt være interesseret i at få så lavet en realistisk ordning hvor de får nogle penge hjem, frem for at måtte afskrive mere eller mindre det hele.

Har du andre kreditore ? og i givet fald hvor meget ? måske kunne en gældssanering være en realistisk mulighed.

Hvad angår:

Nicolaj Thomasen:
sparer 50.000 kr. sammen, som jeg gemmer under madressen. Jeg kommer i RKI og bliver indkaldt til fogedretten en gang om året. Ved hvert møde tilbyder jeg at betale 50.000 kr. mod at de sletter restgælden.

Når du udtaler dig i fogedretten har du pligt til at udtale dig og du har pligt til at tale sandt.  Så har du 50K liggende og undlader at oplyse om dette når der bliver spurgt til om du har nogen penge, så er der tale om falsk forklaring og forstikkelse. Og det straffes rimelig hårdt.

(i øvrigt er det to gange om året du kan indkaldes til fogedretten under normale omstændigheder)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
Har du andre kreditorer ? og i givet fald hvor meget ? måske kunne en gældssanering være en realistisk mulighed.

Godt råd - hvis du skal ha en med ned i banken, og det kan være Michel som tilbød sig eller noget familie med økonomi kendskab, så tag inden og se hele økonomien efter, er der andre huller der skal til eftersyn osv - så god ide - og held og lykke med det - det hjælper ikke noget at ligge søvnløs - lige når man skal sove er det absolut værste tidspunkt at løse problemer. Der skal du skubbe dem så langt væk fra sengen som muligt, man kan helt enkelt ikke løse problemer når man skal sove, kun se dem dobbelt

De klipper ikke håret af en skaldet og du virker jo ikke til at ha gjort noget grimt, kun været uheldig med udviklingen, og det er ingen forbrydelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Til trådstarteren

Jeg vil gå efter at får solgt bilen enten privat eller til en forhandler til højeste mulige pris, for at derefter sætte pengen i banken og reducere gælden

Er det muligt at får at vide om hvilken bil det er?

Mærke, model, motor, km, årgang, type og stand?

Så kan jeg undersøge for dig hvor meget du ville kunne få for den hhv. privat eller forhandleren

Har tidligere arbejdet som bilsælger

Ellers send mig en PM 

Ha god dag

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)