Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3D printer i butik

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Overvejer at købe en 3D printer til vores butik hvor vi i forvejen printer (på papir), fylder printerpatroner og køber og sælger brugte mobiler.

Ville høre om der var nogen der kunne give lidt indput.

- Er der nogen der ved om der i forvejen eksisterer butikker hvor man går ind fra gaden som tilbyder 3D print?

Har nogen ideer til hvad man kunne tilbyde. I første omgang er mine ideer mest baseret på gadgets og hobbyfolk.

Har set at en af producenterne af 3D printere har et program hvor folk kan designe iphone covers og derefter få dem printet. Desuden tænkte jeg at man kunne printe rollespilfigurer. Men selvfølgelig vil jeg også gerne kunne fremstille prototyper af hvad som helst der kunne være relevant.

- Har nogen gode ideer eller erfaringer med hvad der kunne være relevant at printe?

- Hvad kunne man tage for at printe mindre genstande?

- Og meget vigtigt. På de forskellige producenters hjemmeside er det meget svært at finde ud af hvorlænge de forskellige printere er om at printe modeller. Er der nogen der ved hvorlænge det tager at printe f.eks et Iphonecover.

Ved godt at man selvfølgelig kan få modeller der koster mellem 3000,- og 100.000 og at de dyre nok er hurtigere men det er åbenbart ikke vigtigt at oplyse på producenternes hjemmeside.

Fra odense c
Tilmeldt 11. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

De printere jeg har arbejdet med, er 2-9 timer om at printe et emne, men afhænger selvfølgelig meget af det enkelte emne. Vil tro at i Iphone cover tager ca. 3 timer.

Men lyder ellers som en god ide med en let tilgænglig 3d-printer:D

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil sige - go for it.

Jeg legede selv med tanken den anden dag, at have en shop som "build-a-bear" eller lign., men bare med en 3D-printer, hvor man så betalte for at få printet.

Jeg tror godt det kunne lade sig gøre, men nu kender jeg ikke priserne for materialer..

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Kreiberg Andersen:
De printere jeg har arbejdet med, er 2-9 timer om at printe et emne, men afhænger selvfølgelig meget af det enkelte emne. Vil tro at i Iphone cover tager ca. 3 timer.

Ja havde også på fornemmelsen at de fleste var lidt tid om det.

Jeg tænkte bare at det ville være sjovt hvis kunderne kunne se deres produkt blive printet.

Men det er jo ikke så sjovt at stå i 3 timer og vente

Overvejede at sætte et webcam op så folk kunne følge med hjemmefra. Og så andre kunne se hvad der blev printet.

Måske selvfølgelig ikke hvis det er en tophemmelig prototypeBig Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Kammersgaard:
Jeg legede selv med tanken den anden dag, at have en shop som "build-a-bear" eller lign., men bare med en 3D-printer, hvor man så betalte for at få printet.

Hvor er det sjovt at du netop nævner "Build a Bear"

Det var min første tanke da en kammerat ringede og foreslog sådan en printer til Butikken.

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Plastik martrialet rimlig billigt.. ca. 250kr for 1 kg

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jepsen:
Plastik martrialet rimlig billigt.. ca. 250kr for 1 kg

Ja og et Iphone cover vejer vel ikke over 50g så det er da billigt i materialer.

Man kan vel sagtens tage 300 kroner for sådan et

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ret spændene. Jeg læste om det i illustreret videnskab, og jeg tror det var noget med 13.000-15.000 sådan et vidunder kostede. Da jeg læste om det lød 13.000 kroner ikke som mange penge, så jeg havde lidt på fornemmelsen at man ville blive fanget i noget patent-gøjl når man skulle have fat i printer "blækket", men det lader det tilsyneladende ikke til at være. Jeg synes i skal gøre det - kan i hvert fald garantere at jeg bliver en trofast kunde!

Mvh. 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Nu skal jeg ikke goere mig klog paa det, men det er vidst ikke plastic til at printe med der koster det store. Det er "stoette" materialet som bliver oploest bagefter. Men dette materiale skal man kun bruge hvis man printer f.eks. en terning med en kugle indeni eller lign. Tror ikke et iphone cover ville vaere noget problem at lave uden dette materiale. :)

Mvh.

Kenneth

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skal ikke bruges til at lave "rene" plastik materialer med .. og en 3D printer kan fåes til 3000 kroner .. 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)