Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er linkbuilding så dyrt?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvorfor er der så mange dyre tilbud på linkbuilding?

Selv har jeg brugt omkring 1500,- de sidste 2 måneder på linkbuilding, og har øget omsætningen med lige over 160%. - Og trafikken er støt stigende. - De 2 måneder er i øvrigt incl december, så det er et snit på 500 kr. om måneden.

Jeg synes det har virket ganske fint, så hvorfor er der så så mange pakker til 4,5,6... 10.000 kr derude? - De må jo kunne sælges, ellers ville de vel forsvinde?!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Carsten,

Meget interessant emne. Personligt bryder jeg mig ikke om at inddele min linkbuilding i "pakker", da jeg synes det er meget misvisende, og varierer alt for meget fra sag til sag.

Men at skaffe gode links, kræver en masse arbejde, og det er tydeligvis det man betaler for. At få nogen til at lave eksempelvis linkbait eller at gå efter nogle meget relevante eller autoritative kilder, er bare ressource- og tidskrævende. Derfor er linkbuilding dyrt i dag, hvis man altså går efter den kvalitative slags.

Men hvis linkbuildingen du har fået lavet for 1500 kroner, har været med til at gøre at din omsætning er steget med 500 kroner per måned, har du altså selv et klart bevis for, hvad gode links kan gøre. Nu er linkbuilding noget der sker over længere tid, men derfor tjener det sig stadig hjem over tid - og forhåbentlig meget mere ;-)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. - Det er absolut ikke kun 500 kr. det er steget med.

Men du er på sporet af det jeg prøver at finde ud af. - Hvad er kvalitet? - For når linkbuilding for 1500 over 3 måneder (Min oprindelige formulering var da helt hen i skoven) kan øge min omsætning så meget, Så finder jeg det usansynligt at lilnkbuilding for 10x så meget kan øge min omsætning med 10x så meget.

Og så kommer købmanden jo op i mig. Big Smile - Hvorfor er det så meget bedre?

Men det kunne måske være interessant engang at prøve, om en linkbuilder (eller hvad det nu hedder) vil indgå en aftale om at øge omsætningen med en vis faktor for et bestemt beløb.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej igen Carsten,

Problemet med alt SEO, er at resultater variere meget efter konkurrencen - og selvfølgelig Googles algoritmer for lige præcis det man forsøger at optimerer til. Det betyder at alle linkbuildingresultater ikke sker lige hurtigt, så der er langt fra nogen gylden regel om hvad ting skal koste (set ud fra omsætning hos kunden).

Alle SEO'ere er jo kun interesseret i at hjælpe deres kunder med en meromsætning. Men at skaffe et link fra en anerkendt hjemmeside indenfor feltet, kan være et kæmpe arbejde, hvis det overhoved lykkedes i sidste ende. Det er de "store/autoritetsrige" og meget relevante links, som bliver anset som de helt gode links. Dette er grundet deres store værdi, samt at dine konkurrenter ikke liiiige kan få dem så hurtigt og så nemt. Det betyder for hvert at de gode links du får, får du en markant fordel over for dine konkurrenter.

Det er et game at få fat i disse, og maddingen man skal bruge varierer meget. Nogle gange skal man sammensætte indhold fra undersøgelser, eller lave videoer for at få det ene link. Heldigvis plejer der at falde noget mere af, når der er noget godt indhold kreeret.

Når det så er sagt, er det vigtigt at ens linkprofil også er varieret. Det vil sige at man ikke kun skal gå efter de gode links, men også omtale på mindre, men stadig relevante sites inden for ens niche. Hele linkbuildingsidéen, er at fremme en "naturlig omtale", så Google kan få en forståelse af, hvor meget man er værd ude på det store internet.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk indlæg.

Men jeg synes ikke det kommer ind på, hvorfor jeg oplever så god success med små penge, når jeg er blevet tilbudt pakker (eller hvad vi nu skal kalde det) til mere end det 10 dobbelte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Godt spørgsmål, som jeg selv også er meget interesseret i. Jeg er lige nu i gang med at starte egen webshop og skal jo snart til at markedsføre og her er SEO, PPC etc. jo vigtigt.

Jeg følger lige med her på tråden. Jeg er da interesseret i at høre om jeg kan få kontaktoplysninger på ham du har brugt. Han lyder god og ham vil jeg gerne benytte, hvis det er muligt?

På forhånd tak.

God aften.

/Thomas Overgaard

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Carsten,

Jeg kan desværre ikke svare dig på hvorfor du har opnået gode resultater for de penge, uden at have set på hvilke links du har fået ud af det.

- Det er ikke engang sikkert at det er linkbuildingens skyld at du har en stigning i omsætning, da Google jo har konstante ændringer i søgeresultaterne.

Men ja. En ting man skal huske på, når man leder efter en til at lave linkbuilding for en, er at vedkommende skal kunne sit kram. Der er desværre alt for mange som "spammer" diverse linkkataloger og blogs til, og skriver ringe forumkommentarer, som kan skade din forretning mere, end det gavner på sigt.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Overgaard:

Hej Carsten,

Godt spørgsmål, som jeg selv også er meget interesseret i. Jeg er lige nu i gang med at starte egen webshop og skal jo snart til at markedsføre og her er SEO, PPC etc. jo vigtigt.

Jeg følger lige med her på tråden. Jeg er da interesseret i at høre om jeg kan få kontaktoplysninger på ham du har brugt. Han lyder god og ham vil jeg gerne benytte, hvis det er muligt?

På forhånd tak.

God aften.

/Thomas Overgaard

Det ligger lidt uden for mine, helt generelle, spørgsmål her, at nævne nogle navne overhovedet. - Men send mig en PM med kontaktoplysninger, så skal jeg bede ham skrive til dig.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:
Jeg kan desværre ikke svare dig på hvorfor du har opnået gode resultater for de penge, uden at have set på hvilke links du har fået ud af det.

Det er også bare helt i orden. - Synes du gav en god beskrivelse længere oppe.

Og tro mig. Jeg skal nok få flere bud som dagene går! Wink

For jeg bliver jo da nødt til at forholde mig til det resultat jeg har fået!

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig, det forstår jeg. Jeg sender PM.

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)