Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVRnummer til flere affiliate-sider/online services?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Har én online service, samt et par affiliate sider. Jeg vil selvfølgelig gerne betale skat, moms osv. Men hvordan er det lige jeg gør?
Kan jeg godt bare oprette en enkeltmandsvirksomhed på virk.dk og sige at alle affiliate-siderne/online servicen er en del af virksomheden? Altså bruge samme CVR-nummer til alle internetsiderne?

Og hvordan er det, hvis én af siderne i partnerskab med en anden? 

Hilsen Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja du kan oprette CVR og ha det hele under det. Hvis noget er i partnerskab kan I enten lave I/S sammen og lave en ejeraftale, eller du kan bare betale ham en del af pengene som løn fra dit cvr

Her lidt standard:

Du skal momsregistrere dig hvis du forventer/risikerer at omsætte for mere end 50.000 kr på 12 løbende måneder uafhængigt af kalenderåret - ellers må du godt køre det under dit CPR person og opgive det til skat - hvis du driver det i seriøs virksomheds form i rubrik 111 eller 12 og hvis mere hobbypræget i 20

Du skal lægge moms på dine ydelser og kan trække moms fra det som er konkret firmarelateret.               

(Der er lidt regler at sætte sig ind i, så som f.eks. ingen momsfradrag for benzin eller parkering ved hvidpladebiler, begrænset momsfradrag ved repræsentation og hotel, opdeling af moms på aktiver der købes og anvendes både i selskabet og privat) 

Du skal indberette moms hvert kvartal også selv om det er 0

Du skal føre regnskab i henhold til årsregnskabsloven og det skal opbevares sammen med bilag i nummer orden i 5 år. Regnskabet skal ikke indsendes, men bruges til din selvangivelse og kunne fremlægges med bilag, på opfordring af skat/moms.

(Også i regnskabet kan der være udgifter der ikke fuldt tæller som udgift skattemæssigt, så som gaver og repræsentation o.a.)

På basis af regnskabet skal du udfylde dit forskud for at få betalt skat under året (pligt – men du kan rette flere gange under året efterhånden som du har bedre overblik over overskuddet)

Du skal efter årsafslutning og senest ult. juni, på basis af dit regnskab, udfylde udvidet selvangivelse fra punkt 111 og frem og her skatter du af overskud = indtægter minus udgifter - begge dele uden moms

Hvis du føler dig helt blank i det, så bør du enten tage kurser - herunder skats startmøder som de kan orientere dig om for dit område - læse op på det, eller skaffe en bogholder der klarer alt det for dig, f.eks. via ”Amino freelancer”. Det er ikke voldsomt dyrt, og du skal så bare sende alle bilag f.eks. hver måned. Jeg ved det kan lyde skræmmende, men mange klarer det fint selv, og andre har det bedre med at få hjælp fra starten, da det er mere besværligt at rette op på fejl, end at få det korrekt fra start. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret! Fantastisk :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)