Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sim-kort i Thailand

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Står over for at skulle på ferie i Thailand.

Fremfor konstant at skulle købe wifi-tid på hotellet overvejer jeg muligheden for at købe et sim-kort til at sætte i min Galaxy-tablet.

Skal alene bruges til skrive/modtage mails i løbet af dagen, så ingen tale mv.

Er der nogen her der kan komme med råd og anbefalinger omkring dette?

Er det blot at finde den nærmeste 7-Eleven og købe et sim-kort, eller er der noget jeg skal være opmærksom på nu det "kun" er til data.

På forhånd tak for hjælpen.

- Jacob
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10

Hej

Det bliver en dyr fornøjelse.

mvh

Thomas

Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 21:36
Og hvorfor skulle det så blive det.....?

Der findes vel taletidsløsninger i Thailand såvel som i Danmark.

Og der er tale om lejlighedsvis at skrive og besvare mails, ikke download af store filer.

Det jeg spurgte efter var et godt råd fra nogen der måske har erfaring med en løsning på dette.

Og jeg forventer ikke at det skulle være gratis....
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 21:46

Thomas Thejlade:
Det bliver en dyr fornøjelse.
Det var da et svar der kan bruges til meget..

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan få D-tac (telenor i Thailand) 1-2 call, TRUE osv osv - hvis du køber f.eks 20 timers internet koster det 100 Bath, 70 timer 200 - der findes oceaner af kort og det bare købe det når du kommet i 7/11 eller forskellige Simkort sælgere der findes overalt.

Du få en startpakke og fylder op hos 7 eller 1000 vis af andre steder.

Det er nemt, billigt og hurtigt... så dont worry og nyd du ferien uden være offline

Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 22:02
Hej Henrik,

Tak for et svar der kunne bruges til noget....

Det lyder jo lige til og enkelt...

Nu skal ferien jo ikke bruges på arbejde, men det er da rart at kunne holde sig opdateret...

Mvh, Jacob
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob
Du kan allerede i lufthavnen i Bangkok købe simkort og data-pakker. Alle teleselskaberne er repræsenteret med en butik i lufthavnen og har forskellige pakker som netop er tilrettet turister og erhvervsrejsende. Personligt bruger jeg altid Dtac og har gode erfaringer hermed, men de andre selskaber kan også sagtens have gode tilsvarende produkter. Når alt kommer til alt, kommer det helt an på hvor du skal opholde dig i landet og ikke mindst lokalt, for der kan være voldsomme forskelle på hvor godt der dækkes i specifikke områder - selvom det efterhånden er blevet meget bedre hernede. God ferie! :-)

Dbh fra Jørgen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 01:00

Iøvrigt kan du få 1 måneds unlimited internet hos Dtac for 399 Baht, så det koster faktisk ikke alverden...

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 03:13

J.A.C:
Hej Aminoer,

Står over for at skulle på ferie i Thailand.

Fremfor konstant at skulle købe wifi-tid på hotellet overvejer jeg muligheden for at købe et sim-kort til at sætte i min Galaxy-tablet.

Skal alene bruges til skrive/modtage mails i løbet af dagen, så ingen tale mv.

Er der nogen her der kan komme med råd og anbefalinger omkring dette?

Er det blot at finde den nærmeste 7-Eleven og købe et sim-kort, eller er der noget jeg skal være opmærksom på nu det "kun" er til data.

På forhånd tak for hjælpen.

- Jacob

Jeg har nu boet i Thailand i et år, og jeg startede med Dtac men det fungerede ikke særlig godt for mig, og jeg kender flere som ikke er tilfreds med dækningen. For en måned siden flyttede jeg i nyt hus uden internetforbindelse, så jeg forsøgte mig denne gang med True. Det fungere super godt. Forbindelsen er stabil og hastigheden er hurtigere end det de faste internet forbindelser her på Koh Chang. Jeg gav omkring 1600 baht for usb dimsen, og fylder "taletid" på for 900 baht om måneden. Du skal dog være opmærksom på at efter 5 GB download bliver hastigheden sat ned fra omkring 2 Mbit til 140 Kbit, men du kan stadig være online. Alternativt kan du opfylde igen og få 5 nye GB med hurtig hastighed.

Jeg ved desværre ikke om du kan bruge simkortet direkte i din tablet?

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 04:08

Jeg har boet i Thailand i snart 4 år og jeg bruger internet på mobilen hver eneste dag. 

Først brugte jeg 1-2 call med datapakke og det fungere ganske udemærket - der var 3G mange steder. 

Herefter skiftede jeg til True som Dennis nævner ovenfor og det fungere også helt perfekt. 

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)