Nu springer jeg lige ud i at spørge om i har nogle kreative tips og ideer der kan få mit
weekendkursus i stemmetræning fyldt op.Kurset starter d 27. juli og
jeg mangler min.3 deltagere før det løber rundt.
Jeg sætter sedler op rundt omkring i byen, (Århus) og annoncerer på Google og indholdet er også beskrevet uddybende på hjemmesiden www.sanglaerke.dk. Har ikke det store annoncebudget da mit lille firma er under opstart .Jeg er desuden tilbageholdende med at oversvømme Århus med kulørte flyers, da byen i forvejen er fyldt med dem.
Så hvordan kan jeg på en troværdig og virksom måde gøre opmærksom på mit kursus?
Giv mig nogle indspark eller noget koldt vand i hovedet der kan få mig i gang med at gøre noget ... i stedet for at sidde på sofaen sukke - eller i værste fald aflyse. Jeg sætter gerne en flaske god rødvin på højkant til den der har det bedste bud!
Det er en god ide ikke at give op. Held og lykke med projektet!
Det første råd jeg vil give dig er at fjerne word-dokumenterne fra din hjemmeside. Jeg vil i hvert fald aldrig komme til at læse mere om dit kursus hvis det indebærer at jeg skal hente og åbne et worddokument fra din hjemmeside.
Ellers tænker jeg på om du kan udpege din målgruppe mere præcist? Jeg tror heller ikke på ideen med opslag i Fakta, men jeg har oplevet god effekt af opslag der hvor målgruppen er.
Hvis jeg så en lille annonce i avisen hvor der eks. vis stod "Slip din indre stemme løs.." eller lign. og så en tekst og prisen på hele workshoppen... så havde jeg meldt mig til med det samme. Din pris er MEGET rimelig og vil straks give god grund til at gemme annoncen.
Og opslag i Fakta m.m. er da slet ikke så tosset når dit m.f. budget er så lille... ALLE målgrupper skal jo ud og handle... og hvad koster sådan noget at lave... ja næsten ingenting.
Mit råd er derfor... spar ikke på benarbejdet og kom ud og sped budskabet.
Held og lykke.
P.s.
Sæt evt. opslag op på de forskellige undervisningsinstitutioner... det plejer at være et godt sted at starte. ;-)
Du kunne også lave et skilt med et fængende slogan og tage på maven - og så stille dig op på gågaden og lave stemmeøvelser og synge nogle sange imens du deler dine flyers ud. Det kunne nok skabe noget opmærksomhed :)
Jeg sætter sedler op rundt omkring i byen, (Århus) og annoncerer på Google og indholdet er også beskrevet uddybende på hjemmesiden www.sanglaerke.dk.
Har ikke det store annoncebudget da mit lille firma er under opstart .Jeg er desuden tilbageholdende med at oversvømme Århus med kulørte flyers, da byen i forvejen er fyldt med dem.
Charlotte
Ja Århus er fyldt med kulørte flyers, jeg bor her jo....
Men hvad er forskellen på at dele flyers ud, eller sætte sedler op i superbrugsen???
jeg ved bare at begge 2 ting VIRKER. og er en yderst billig form for markedsføring, for dem som tænker på avvancen eller ikke lige har det store markedsførings budget..
Nu er tidspunktet på året dårligt til markedsføring på denne måde - men jeg gik på seminariet i Århus og der læste vi opslagstavlen HVER dag :)
Pædagogseminarier, lærerseminarier, handelsskolen, Psykoterapeutisk Institut, journalisthøjskolen og andre - det er noget der giver noget. Men det må jo blive til dit næste kursus for skolerne er lukket nu...