Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at starte en bibeskæftigelse, mangler en kontorplads

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg er ny her på amino og mangler et godt råd eller to.

Jeg går og overvejer at starte mit eget firma som bibeskæftigelse nu når jeg går og er ledig. Det bliver et firma som vil tilbyde grafisk/web design til marketing materiale og fotografering især til andre iværksættere og små firmaer.

Da dette alt sammen er nyt for mig tager jeg imod alle de gode råd som I må have med henblik på at drive et firma som bibeskæftigelse.

Samtidig har jeg brug for at kunne være i et arbejdsmiljø sammen med andre kreative mennesker i Aarhus området. Men da jeg ikke har økonomien til at leje mig ind i et kontorfællesskab leder jeg derfor efter enten en gratis eller meget billig plads/skrivbord.

Jeg håber I kan hjælpe mig og glæder mig at høre jeres svar :) 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvis du er på dagpenge skal du tage en snak med din akasse. der er ret strikse regler omkring firma start og modtag dagpenge.. Det kan i værste fald koste dig din ret til dagpenge i et år fordi du overtræder regler. Du skal i så fald arbejde 1924 timer inden du kan mpdtage dagpenge igen..

Når du taler med akassen oplyser de du kan starte firma og være i et firma opstarts periode i 24 uger og derefter skal diu klare dig selv  ! hvordan du igen kan modtage dagpenge må du snakke med akassen !

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harpa

Første skridt er som sagt at tale med din a-kasse og søge om at få det godkendt som bibeskæftigelse. Når du driver virksomhed som bibeskæftigelse, må du kun arbejde i din "fritid". Du må ikke arbejde mellem 7-17 til hverdage, og du må ikke have faste telefontider, eller booke møder inden for den tid. Alt dit arbejde skal foregå i weekenderne eller efter kl. 17 stykker. 

Der er ret strikse regler vedrørende bibeskæftigelse, og alle de timer du bruger på din virksomhed, skal du give op til a-kasse, også selv om du ikke tjener penge. Du har ret til at drive virksomhed som bibeskæftigelse i 78 uger, efter det skal du enten køre fuld tid eller lukke virksomheden.

Nogle a-kasser er nemmere at samarbejde med, når det kommer til bibeskæftigelse, f.eks. Dana eller ASE. Har du problemer med din nuværende a-kasse, så kan du altid skifte til en af de to, de prøver at gøre det nemmere for den ledige at drive virksomhed i modsætning til andre a-kasser. 

I forhold til din virksomhed og arbejdsopgaver, så burde det være forholdsvist nemt at få godkendt selvstændig bibeskæftigelse, da dit arbejde kan være rimelig fleksibelt med hensyn til arbejdstiderne. 

Du kan evt. læse mere her:

http://ivaekst.dk/opstart/ide/3/0/3/virksomhed-som-bibeskaeftigelse

Harpa:
Samtidig har jeg brug for at kunne være i et arbejdsmiljø sammen med andre kreative mennesker i Aarhus området. Men da jeg ikke har økonomien til at leje mig ind i et kontorfællesskab leder jeg derfor efter enten en gratis eller meget billig plads/skrivbord.

Jeg har sender dig en besked vedrørende dette.

Held og lykke

Kristinn Berg Gunnarsson

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)