Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjerne side fra google søgning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg spørger her på vegne af en kammerat, som har en website kørende. Han er dog utilfreds med at nogle af siderne er indekseret i google, og vil derfor gerne have dem fjernet fra søgeresultaterne. Vi har sammen været inde i webmasterværktøjer og anmodet om at få fjernet de pågældende sider. I dag står de angivet som "fjernet", men en søgning på google afslører, at siderne stadig er indekseret. Er det fordi han skal vente på at google igen crawler siderne, og (forhåbentlig) vil springe disse sider over, så de fremover ikke figurerer på googles søgeresultater?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis han ønsker at de ikke skal indekseres, bør siderne stå i hans robots.txt-fil, ellers bør han have meta-noindex på siderne.

Mht. at siderne stadig er i Google, så går der ofte noget tid før de bliver fjernet i indekset.

Dertil skal det lige siges at I aldrig er 100% sikret imod en indeksering i Google, med mindre i passwordbeskytter siden med eksempelvis htaccess.

Du er velkommen til at sende mig en PM hvis du har noget spørgsmål :-)

God aften

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Tak for opklaringen :-)
Som sagt har vi anmodet om at få siderne fjernet, og de står opført som "fjernet". Det vil forhåbentlig derfor blot være et spørgsmål om tid, før de er væk fra googles søgeresultater. Hvis ikke, så beder jeg ham tage fat i dig :-)

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)