Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få frataget mit domæne?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

GamesWorkshop er kendt for at være yderst aggresive overfor enhver form for brug/misbrug af deres navn/varemærker. De har lukket rigtig mange uskadelig fansider osv. de sidste mange år. De er ganske hard core.

Lidt ærgerligt - men de nå vurderer at den goodwill de ødelægger hos de enkelte få fans, opvejes at den totale kontrol de har over budskaberne omkring deres varemærker.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter min legal mening har de ret, men jeg ville ignorere det.

mvh

Thomas

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har haft flere af den slags sager.

Klagenævnet for Domænenavne har en fast praksis med kommerciel brug af varemærker i domænenavne, som betyder, at varemærkeindehavere i langt de fleste sager får medhold.

En varemærkeindehaver vinder med 99% en sag som den her i Klagenævnet for Domænenavne medmindre der ligger en forhandleraftale eller lign., hvor indehaveren licensierer retten til at bruge deres varemærke som domænenavn.  

GW har formentlig allerede en uregistreret varemærkeret på tidspunktet for registreringen af domænet. Den slags tæller også med i vurderingen efter domænelovens § 12, stk. 1. At GW så først efterfølgende får registreret deres varemærke gør ingen forskel, hvis de har en uregistreret ret.

Sagsbehandlingstiden i Klagenævnet varierer, men i teorien fra 4 måneder og op. Jeg havde en sag, der lignede, som endte med at tage ca. 10 måneder fra start til slut. Hvis du beslutter at tage kampen op, vil du også selv have indflydelse på sagsbehandlingstiden. 

Endelig er der mulighed for at indbringe Klagenævnets afgørelse for domstolene. Hvis man gør det, kan man bede om såkaldt opsættende virkning af Klagenævnets afgørelse. Det betyder, at man ikke skal overdrage domænet før der ligger en afgørelse fra en domstol.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Fra  Partypoint Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Jeg mener at have læst et andet sted her inde at hvis du har registreret først har du en stor fordel men du må ikke give op uden kamp du kom jo først :-)
Mvh Jonas

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle og tusinde tak for råd og vejledning. Det er ganske vist lang tid siden jeg har været herinde, men jeg synes lige I skal høre hvad der er sket i mellemtiden: GW havde (har vist ikke endnu) trademark på ordet warhammer i DK, jeg fandt nogle domme/vundne sager der lignede min, bl.a. at hvis man har en tilknyttet mailadresse (som bruges) til domænet, så kan man bare lige ikke få frataget domænet.

Og så har jeg indgået en slags kompromis med GW: Jeg må ikke sælge deres varer via warhammer.dk, siden eksisterer "som den plejer", men klikker kunder på en vare de vil købe, så bliver han/hun straks omstillet til det (salgs)nye domæne jeg har oprettet, hvor de så kan købe ind lige så tosset de vil :)

Igen, mange tak for råd og vejledning

Susanne

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne:

Hej alle og tusinde tak for råd og vejledning. Det er ganske vist lang tid siden jeg har været herinde, men jeg synes lige I skal høre hvad der er sket i mellemtiden: GW havde (har vist ikke endnu) trademark på ordet warhammer i DK, jeg fandt nogle domme/vundne sager der lignede min, bl.a. at hvis man har en tilknyttet mailadresse (som bruges) til domænet, så kan man bare lige ikke få frataget domænet.

Og så har jeg indgået en slags kompromis med GW: Jeg må ikke sælge deres varer via warhammer.dk, siden eksisterer "som den plejer", men klikker kunder på en vare de vil købe, så bliver han/hun straks omstillet til det (salgs)nye domæne jeg har oprettet, hvor de så kan købe ind lige så tosset de vil :)

Igen, mange tak for råd og vejledning

Susanne

Tak for opdateringen. Det er rart, når folk lige fortæller, hvordan det endte.

Jeg er overrasket over, at de er gået med til den aftale dog. Faktisk virkelig overrasket. Jeg er ret sikker på, at en evt. retssag ville falde til deres fordel, da Warhammer er så kendt et brand, som det er. Derudover har de været ret aggressive over for andre. Måske de har fundet ud af, at det ikke kan betale sig.

Med der er så selvfølgelig stadig problemstillingen for dig med, at du bliver nødt til at splitte din hjemmeside op i to. Det ville jeg være lidt bekymret over for det kan jo skade konverteringen. Som kunde ville jeg finde det mærkeligt at blive sendt til en anden webside. Det ville få mig til at tro, at der var noget galt. Derudover kan det vel have nogle SEO-udfordringer.

Så spørgsmålet er om det ikke kan betale sig lige så langsomt at fokusere på den nye side?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)