Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få frataget mit domæne?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj 1999 oprettede jeg dette domæne, warhammer.dk og forhandler/sælger/importerer/ deres varer via Games Workshop,

Har lige tjekket og her er GW's oplysninger mht. Tradmarks: 

Copyright and Legal Information

Below you will find information about Games Workshop's Copyrights and Trademarks. If you are interested in using Games Workshop's images and logos on your own web site, we have something you should read first:

COPYRIGHTS AND TRADEMARKS 
Last updated: 01 January 2010

COPYRIGHTS 
All artwork and logos on this site and all the images contained therein have been produced either in-house or as work for hire. The exclusive copyright in the logos and artwork, including the images it depicts, is the property of Games Workshop Limited. © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2012.
All subject matter in White Dwarf is © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2012. 
All artwork in all Games Workshop products, and all images contained therein have been produced either in-house or as work for hire. All rights reserved.

TRADEMARK INFORMATION
Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2012, variably registered in the UK and other countries around the world. All Rights Reserved

If you have any queries, please contact the GW legal department at:
Games Workshop Group PLC
Willow Road, Lenton, 
Nottingham
NG7 2WS
UK 

NU  har jeg lige pludselig fået en forhåndsbesked, at mit domæne er i fare (GW vil ha'), er de berettiget til det eller? 

På min webside har jeg hele tiden haft denne linie stående: 

"Warhammer" and "Warhammer 40.000" are registered trademarks of Games Workshop.
Use of those names on this website, is not intend of challenge the copyright.

Så vidt jeg kan læse mig til har de først oprettet tradmarks år 2000 - og jeg domænet i 1999, hvordan er jeg stillet mht. mit domæne?

Hilsen

susanne@milo.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tror jeg ville få fat i en advokat rimelig hurtigt, hvis jeg stod i din situation.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg ved minus om jura.

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg også tænkt på, men har søgt på google og alverdens andre steder for at finde forhåndsviden, men rigtig svært og jeg føler mig lidt lost... du ved, en advokat koster dyrt, ihvertfald i første omgang.

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få frataget dit domæne. Selvom de først har registreret varemærket efter, at du har registreret domænet, så har du anvendt domænet til at forhandle deres produkter.

Dit eneste mulighed for at beholde domænet er, hvis du anvender domænet til alt andet end de varetjenester og serviceydelser de har registreret varemærket for. Eller hvis du laver et fan-side der er fuldstændig ikke-kommercielt (det betyder også ingen brug af Google Adsense eller lignende).

Held og lykke med det.

 

Kommer snart...

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

GW har lukket en masse websider som omhandler warhammer produkter - også ikke-kommercielle,  

Når jeg læser betingelser for ophavsret så kan jeg ikke umiddelbart se noget omkring at jeg som forhandler/importør/salg af deres varer ikke må bruge  warhammer.dk , kun at billeder og logoer  tilhører Games Workshop ( har jeg tidligere fået information om).

Jeg er IKKE blondine, men har ikke tjek på ophavsret osv,,,, synes bare ikke det er ok at jeg har haft en webside i såå mange år og så måske pludselig skal afgive, øv øv og mere øv

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ærlig talt er det også lidt strengt. 

Måske du skulle skynde dig at købe nyt domæne, og gøre alle dine kunder opmærksom på det nye domæne og få sat din shop op der. Sådan kan du få en del af dine faste kunder med over til din nye side.

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke hvor langtid behandlingstiden er på dette, men hvis du ved at du om cirka 1 år mister det domæne, så kunne det være man skulle gå igang med noget 301-redirect, og flytte hele shoppen stille og roligt over på et andet domæne?

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja var det jeg prøvede at få formuleret :) Få så mange kunder med som muligt.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Olsen:

Ærlig talt er det også lidt strengt. 

Måske du skulle skynde dig at købe nyt domæne, og gøre alle dine kunder opmærksom på det nye domæne og få sat din shop op der. Sådan kan du få en del af dine faste kunder med over til din nye side.

Ja, det lyder jo helt tosset, at de vil lukke en forhandler af deres produkter, som de jo ellers tjener penge på (altså med mindre, at de fremadrettet selv ønsker at stå for forhandlingen af deres varer i Danmark).

Som det anbefales i tråden, så vil jeg anbefale dig at få købt et godt andet domæne, som de ikke kan tage fra dig (eks. GW-shop eller lignende, som ikke indeholder navnet), og så få flyttet hele webshoppen derover.

Et skift af et sådant domæne burde ikke være et problem, da målgruppen hurtigt finder ud af, at du har fået ny webshop, og da der er tale om en nichevirksomhed med (gætter jeg på) mange tilbagevendende kunder, så burde du nok kunne få forklaret situationen til dine kunder.

Prøv derefter at trække overdragelsen af domænet i så meget langdrag som muligt, da du dermed har bedre mulighed for at informere dine kunder om situationen. Du kan eventuelt også sende nyhedsbrev til dine tidligere kunder om den nye webadresse, og hvorfor du skifter.

Så selvom det er en rigtig øv-situation, så prøv at få noget positivt ud af det.

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle for svar og gode råd som jeg nok følger.

Dog giver jeg ikke lige op her og nu. Har i mellemtiden læst lidt om nogle domme som måske også kan være til min fordel.:)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)