Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omsætning under 50.000

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg har mange spørgsmål.

 

Hvis jeg forventer en omsætning under 50.000 kr. behøves jeg ikke at være momsregistreret...

 

Kan jeg så følgende:

 

- "sikre" mit firmanavn så andre ikke tager det?

- Køre virksomheden fuldstændig som en normal virksomhed, bare uden momsregnskab?

- fratrække: Reklame, hjemmeside + alt andet som er relateret til virksomhedens indtjeningskilde?

- Ved udlejning lave kontrakter og kræve depositum for udlejet udstyr?

- Give kunder en reel kvittering uden påskrevet moms?

 

For selvfølgelig den dag omsætningen overstiger 50.000 kr, at momsregistrere mig.

 

Andet dilemma:

 

Jeg spiller i et band hvor jeg har en personlig omsætning på ca. 40.000 kr årligt. Denne lille virksomhed er fritaget fra moms da den er "kunstnerisk".

Men hvis jeg begynder at drive en momspligtig virksomhed, med omsætning under 50.000 kr, bliver de 2 indtægter så lagt sammen, eller har jeg lov at køre det som 2 forskellige regnskab og dermed en omsætning på 90.000 kr fritaget fra moms?

 

Håber ikke det er for indviklet forklaret

 

Mvh.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Til dine 5 første spørgsmål vil jeg svare ja.

 

Med hensyn til dit problem! Kører du din indkomst fra "bandet" under dit

 

CPR. nr. eller under CVR. nr?

 

/Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-07-2007 18:25:14 Forfatter:jimmy
- fratrække: Reklame, hjemmeside + alt andet som er relateret til virksomhedens indtjeningskilde?


 

Du kan i så fald ikke fratrække købsmoms så hvis du har store udgifter til momspligtige produkter eller ydelser så kan det være en god idé at momsregistrere dig alligevel.

Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg køre bandindtægten som "anden lønmodtagerindtægt" på min normale selvangivelse. Vi er derfor ikke momsregistrerede.

 

Fik lige et ekstra pørgsmål. Omsætning hvad er det?

 

eks:

 

udgift på 40.000 kr; indtægt på 50.000 kr. Er omsætningen så 90.000 kr eller 50.000 kr?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
H3ej!

 

De to indtægter kører separat så. Du kan således godt arbejde momsfri op til 50000.

 

Omsætningen er 50tkr. i dit eksempel.

 

/Peter

Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, Tak for svaret.

 

de første 5000 kr jeg har som udgift kan jeg ikke trække fra. Når jeg nu køre de 2 virksomheder, er det så de første 10000 kr af min udgift jeg ikke kan trække fra, eller er det kun 1 x 5000 kr?

 

Jimmy...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Det må være 1x 5000 k.

 

 

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-07-2007 07:27:58 Forfatter: jimmy
Jeg køre bandindtægten som ''anden lønmodtagerindtægt'' på min normale selvangivelse. Vi er derfor ikke momsregistrerede.



 

Grunden til at I ikke er momsregistrerede er såmænd at musikere m.v. ikke skal momsregistreres. Det har intet at gøre med hvordan du angiver det på din selvangivelse. Denne omsætning indgår derfor heller ikke i grundlaget for dine andre virksomheder og har ingen betydning for om du skal momsregistreres af disse.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ja...rigtigt ifølge momslovens § 13 stk. 1 nr. 7.

 

 

/Peter

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg må komme med et spørgsmål fra sidelinien:

Hvis man forventer en omsætning under 50.000 årligt, skal man så registrere sig noget sted overhovedet?

Eksempel:

Jeg køber et restparti varer fra en leverandør til fx. 20.000+moms = 25.000. Jeg sælger så varerne i løbet af de kommende 1-2 år  på div. kræmmermarkeder/lagersalg/loppemarkeder for i alt ca.  50.000. Vil jeg så formelt skulle oprette en vriksomhed i Selskabsstyrelsen (jeg taler ikke om momsregistrering - den er der ikke behovfor, så vidt jeg forstår). 

Martin
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)