Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bange for at starte virksomhed. - For mange ting at holde styr på?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg er en 16 årig dreng der i lang tid har tænkt over, hvilken virksomhed jeg vil starte - er kommet til den konklusion, at jeg vil starte en t-shirt shop, jeg vil sælge de billigste t-shirts på de danske marked - Der skal være tryk på, som jeg selv designer.

Men... der er altid et men - Jeg har et hav af spørgsmål som jeg bliver nød, at have svar på inden jeg forsætter min plan og idé
Det skal i øvrigt siges, at min mor ikke har megen tillid til mig og siger jeg bør vente til jeg bliver 18 eller er færdig med skolen (kan nok få hende omvendt)

Jeg vil mene med min erfaring hvad angår website konstruktion, hosting osv. at websitet ikke bliver problemet - den burde jeg selv kunne fikse.
Derimod er der en masse andre spørgsmål, som jeg skal have hjælp til at besvare da de er langt over min nuværende intelligens på disse områder.

Spørgsmål:
1) Har læst mange artikler om, at det er en kamp uden lige at starte virksomhed når man er under 18? - Be- eller afkræft
2)Hvordan gør jeg med shipping/fragt? - Skal jeg få en aftale med Post Danmark f.eks. og så aflevere mine pakker på posthuset engang om dagen/ugen eller what ever?
3) Hvad er klogest? - Skal jeg kontakte et firma der både kan syg t-shirts og trykke på dem for mig eller skal jeg bulk købe og sende til trykker og få dem tilbage når de er klar? Andre idéer og nogen kontakter i vil dele med mig?
4) Hvad gør man med SKAT osv. - Hvad skal jeg være opmærksom på, at skulle tilmelde mig og betale til hver måned/kvartal/år?
5) Hvad bør min profit være pr. t-shirt? - Er en 50'er pr. t-shirt for lidt profit eller for meget?

Det var vidst de lige i første omgang - der kommer nok flere hen af vejen ;-)
Og er det i øvrigt ikke hammer dyrt, at starte en ny shop og så især en tøj shop, hvad angår, at du skal have 4-5 forskellige str. og 2-3 farver af, hver t-shirt med forskellige tryk?

Der vil være en begrænset mængde af kunder, hvis shoppen kun har 5-10 forskellige t-shirts i starten?
Mit koncept er lidt ligesom 6dollarshirt.com - ikke verden bedste kvalitet, men til gengæld en opmærksomhedsvækkene og billig t-shirt, som kan bruges i daglig dagen, hvis man er teenager. Med sjovt motiver osv.

Er det et godt koncept?
Nogle tilføjelser?
Er det overhovedet muligt at starte op på ~10.000,-?

På forhånd tak - Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikl:
er kommet til den konklusion, at jeg vil starte en t-shirt shop, jeg vil sælge de billigste t-shirts på de danske marked - Der skal være tryk på, som jeg selv designer.
Du har valgt noget af det sværeste - er du klar over hvor mange billige t-shirt shops du kommer op imod?

1: Du skal ha mor/forældre med til at ansøge om du skal søge CVR for at stifte selskab når du er under 18 - forældrene påtager sig derved ansvar til du er 18 i forhold til din shop

2: Der er masser af muligheder - har du lager selv eller dropshipping

3: alt er muligt - men du er oppe mod nogen der trykker bulk i kina

4: Du kan omsætte/sælge for op til 50.000 kr på 12 mdr uden at skulle registrere firma men du skal lave årsregnskab med altog udfylde udvidet selvangivelse og stifter du selskab er der moms regnskab og indberetning hvert kvartal

5: aner det ikke, jeg troede billige T shirts i netshop med de billigste i DK kostede 50-80 i udsalg og så er der jo ikke noget der ligner 50 kr tilbage, snarere skal du være glad for 10 kr som du beskriver projektet. Jeg kan ved hurtig søgning finde t-shirts med tryk til 59,75 i udsalg og i mange farver til 49,75 inkl. moms = ca 40 kr før moms i udsalgspris til kunden.

Det var så en spandfuld møg ud over dine ambitioner, men andre kan være mere optimistiske og ellers ville jeg anbefale noget lettere måske, affiliate og SEO tror jeg de fleste plejer at kaste sig over

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Fedt at du gerne vil starte din egen virksomhed... Danmark har brug for folk som dig.

Men..... jeg må sige at jeg er enig med John i det han skriver om din ide.... jeg tror også det bliver hammersvært at få det til at give overskud. Så skal du have det trykt i Kina eller et eller andet sted i fjernøsten, og så skal du købe en masse T-shirts  til at komme i gang og så er de 10.000 i nok ikke nok.

Det jeg vil råde dig til er at gå i tænkebox en gang til og prøve at finde noget, hvor du kan tilføre noget mere, hvor du kan lave noget ud over det sædvanlige, måske lave et high-end produkt. Du skal ikke ud og slås med dem, der sælger T-shirts for en slik, du skal lave noget der er unikt, enestående, og som derfor kan sælges til en god pris, så der er penge til dig også.

Jeg ved godt, at det er svært - måske især når man er 16 - men det er der pengene ligger. Gør noget overraskende, noget andet end de andre.

Held og lykke, og lad os høre hvad du finder på når du er klar.

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan hurtigt svare på spørgsmål 1!! Det er IKKE svært at starte webshop selvom du er under 18. Jeg er selv 14 og har drevet en webshop siden Marts 2012. Det går stærkt fremad i øjeblikket! Bare kom igang! :-)

Mange hilsner
Mads

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikl

Jeg ved ikke meget om T-shirt branchen, men jeg tror, du vil have en fordel af at indsnævre dit koncept.

Hvis jeg skulle starte noget lignende, ville jeg nok vælge at lave t-shirts om aktuelle politiske spørgsmål. Gerne set fra en enkelt politisk vinkel, da kunderne til det ene design sikkert også er enige i udsagnet på de andre designs. Derved får du lettere ved at opnå det profitable mersalg.

Uanset skal du have held og lykke.

:) fra Brita

Fra Odense C
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene drenge og piger..

Tror efter, at have læst specielt Cookies & Jespers svar, at jeg blive nød til at gå i tænkeboks igen og se hvad der er fremtid i.

Håber på, at vende stærkt tilbage med en nytænkende, unik og profitabel idé

-Mikkel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)