Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til agentvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino
Jeg står og har brug for lidt råd i forbindelse med at lave en agentvirksomhed. Jeg er ved at undersøge mulighederne for at kunne importere et tysk fødevare produkt til dk. Jeg ser gode indtjeningsmuligheder i dette produkt, da der ikke er meget konkurrence på dette marked. Jeg har ikke været i kontakt med producenten endnu, da jeg gerne vil vide så meget som muligt inden jeg springer ud i det.
Jeg lister spørgsmålene op så håber jeg på så mange svar som muligt..here it goes..

1. Hvor stor en procent del skal man regne med at få som agent? Jeg har selv regnet med ca. 20%..er det for højt?

2. Hvor lang tid har man typisk kontrakt og eneret til at sælge produktet. Jeg mener, hvis man nu har en stor omsætning efter 2 år, har de så ret til at smide agenten ud. Skal man så bare sørge for at binde sig længere?

3. Nogen der ved hvor meget danske butikker tjener på fødevare?

Ser frem til at høre fra jer ;)
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ceasar

De oplysninger du efterlyser findes på SKAT siden - Import af fødevarer, også vil jeg også kigge på fødevarestyrelsens side. Det er lige ad hoc jeg ville kigge på for at få informationer. Der er rigtig mange krav der skal tages hensyn til, som f.eks. er det en rå vare, eller en vare der er færdig produceret m.m.

En eneret aftale skal du forhandle dig frem til med leverandøren/producenten. Dvs. det er så en fast klausul i din kontrakt. Jeg anbefaler, at du taler med en advokat om juridiske spørgsmål inden du kaster dig ind i det.

For at undgå at du bliver skiftet ud med en anden agent, vil jeg aftale med producenten, at så længe du er på markedet, og igang med at forhandle produktet, må producenten/leverandøren ikke vælge en anden samarbejdspartner. Det forudsætter nok, at du skal sælge for et vist beløb på årsbasis.

Helt afgørende for dig er altså, at du på forhånd forhandler alt det du gerne ser i en samarbejdsaftale, og sørger for at det kommer på skrift.

Jeg håber jeg kunne hjælpe dig lidt med det jeg har læst mig frem til på et tidspunkt.

Med venlig hilsen

Petra

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)