Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man kun starte firma/virksomhed, når man tjener over 50.000 kr.?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil spørge om i ved om man kun starte firma/virksomhed, når man tjener over 50.000 kr.?

 

Hilsen

Anna

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Nej du kan sagtens starte virksomhed selvom du omsætter for under 50.000. Men du behøver ikke momsregistreres før.

God dag.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du med "starte firma/virksomhed" med momsregistrering, behøver man ikke at tjene kr. 50.000,00 eller omsætte kr. 50.000,00 for at blive momsregistreret.

/Karsten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna1234:
Jeg vil spørge om i ved om man kun starte firma/virksomhed, når man tjener over 50.000 kr.?

Nej, der findes mange eksempler på virksomheder der tjener mindre, eller endda laver underskud.

Det du muligvis tænker på, er reglen om at du SKAL momsregistreres hvis du forventer at omsætte for mere end 50.000 på tolv måneder.

Du kan altså sagtens registere en virksomhed hos CVR, før du har omsætning - så vidt jeg ved er det faktisk det mest almindelige :-)

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Tak for dit svar.

Det er fordi jeg laver nogen kunst billeder, som jeg sælger. Jeg ved ikke hvordan jeg skal betale skat af det jeg tjener. Skal jeg oplyse det som B skat i Januar på min selvangivelse?

 

Hilsen

Anna

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

forskudsregistrer i rubrik 20 og opgiv det faktiske på årsopgørelsen rubrik 20 (der er en anden tråd med helt samme spørgsmål næsten samtidigt, ved ikke om det også er dig men se den)

Du skal som generelt ikke behøve selskab før du omsætter over 50.000 kr af hensyn til moms men du er jo under kunstmoms og der er reglerne helt anderledes. De var i alle fald tidligere, (men jeg har ikke updated i et stykke tid):

Det er momslovens §30 stk. 3 som du kan checke. Jeg mener grænsen for momspligt så for dig er helt oppe på 300.000 kr og hvis moms så er den knapt 5% på salg, men normale fradrag for din moms på f.eks lærreder. Du kan google kunstmoms, og du kan ringe til skat og helt enkelt finde dig i ventetiden og få en god forklaring på kunstmoms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)