Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Satser nu 100% som selvstændig, hvilken timepris?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har i mange år arbejdet i reklame- og webbranchen og har ved siden af haft mit eget personlige lille firma som jeg har lavet lidt opgaver i. Nu har jeg dog fået opbygget et godt netværk, en jævn strøm af opgaver og har besluttet at sige mit nuværende job op inden december og stifte selskab (ApS) pr. 1. januar.

Men nok om alt dette... Jeg tager på nuværende tidspunkt 500,- i timen men har regnet en masse på budget osv. og når man lige pludselig har kontor, lejemål osv. der skal betales, så holder denne timepris jo ingen steder.

Med samtaler med min revisor, andre i branchen og udregninger er jeg kommet frem til at tage 800,- i timen. Syntes i at dette er rimeligt, for højt / lavt? Kommenter gerne.

Jeg kommer både til at udvikle grafisk arbejde, samt alt fra lette til svære webløsninger.

// Lasse 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,



Nu afhænger det jo selvfølgelig typisk af 1000 faktorer :) Men det lyder en bitte smule for højt sat, hvis du er alene om det...? :)

Men ellers alt muligt held og lykke med projektet... :)



Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Din pris kommer udelukkende an på dine kvalifikationer, det du reelt leverer og hvor stor efterspørgslen hos dig er. Jo flere der efterspørger dig, jo højere priser kan du tillade dig at tage.

Jeg prissætter mine opgaver efter den værdi jeg leverer. Det betyder også at jeg relativt nemt kan gå ind og give gode tilbud til mine kunder, hvis jeg føler jeg vil gøre noget ekstra godt for dem.

Men god aften her fra :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Har du undersøgt hvad andre indenfor din branche tager pr. time?

Som nævnt ovenfor handler det vel i bund og grund om udbud og efterspørgsel. At du har et højt udgiftsniveau giver dig i mine øjne ikke "lov" til automatisk at hæve din timepris, men spørgsmålet er, om dine kunder løber skrigende væk når de hører timeprisen på 800 kr., eller de kan acceptere det. Eftersom du har valgt at stifte ApS pr. 1. januar og sige dit job op går jeg ud fra at det går godt med forretningen - men hvordan føler du at du ligger prismæssigt i forhold til dine konkurrenter? Vælger dine kunder dig primært pga prisen eller dine kvalifikationer som situationen er nu?

Held og lykke med at finde frem til den rette timeløn!

mvh

Tobias Ehlig

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer også helt an på dine kundegrupper. Hvis det er små private virksomheder/ny opstartede virksomheder, så er 800,- formentlig for meget for dem. Men er det etablerede firmaer, og du er prisen værd, så er 800,- ikke nødvendigvis for meget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseboegh:
Jeg tager på nuværende tidspunkt 500,- i timen men har regnet en masse på budget osv. og når man lige pludselig har kontor, lejemål osv. der skal betales, så holder denne timepris jo ingen steder.

Kender intet til hvorvidt 800 kr vil betyde at du får for lidt at lave - 10 timer om dagen til 500 kr er jo en del bedre end 2 timer til 800 kr, men jeg vil råde til, at holde faste omkostninger så lave som overhovedet muligt, herunder kontor leje, bogføring og hvad ved jeg - indtil du har løbet selskabet igang med hårdt arbejde og derfor i så vidt omfang som muligt holde dine timepriser lidt fleksible

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres kommentarer...

Det er sådan så jeg bliver en del af et kreativt hus og kommer til at lave en del arbejde for en anden grafisk virksomhed, som vil ligge deres digitale opgaver hos mig, da de ikke selv har kompetencerne. De tager selv 1000,- i timen og vi har aftalt en intern pris på 700,- i timen, som vi fakturere hinanden. Dvs. at de selv tjener 300,- i timen på de opgaver som de sender videre.

Pga. af dette kan jeg ikke rigtig tillade at sælge mig billigere end dette og jeg føler ikke selv at jeg som nyopstartet kan tage de 1000,- som de tager.

Jeg tror måske at jeg vil ligge MEGET lidt vægt på min timepris og i stedet give faste tilbud, som jeg i 90% af mine nuværende opgaver også gør.

Men måske er de 800,- for meget og derfor kan jeg gå ned til 700,- som er samme pris som vi fakturerer hinanden i det kreative hus.

Hvordan lyder det?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

800 kr er ikke noget jeg bliver skræmt væg af, hvis der bliver leverer ordentlig arbejde og hurtig behandling. 1 time til 800 kr er trods akt billigere end 2 timer til 500 kr.

Nu kender jeg ikke til din branche og type af opgaver, men jeg har forskellige time satser til forskellige opgaver. F.eks. Projektering 700 kr, bygherre rådgivning 850 kr, tilsyn og byggeledelse 750 kr osv.... Det kan du evt også gøre

Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er min erfaring at det vigtigste er den samlede pris, du kan tilbyde at løse en opgave for. Hvis du er super dygtig og kan løse en opgave på 5 timer @ 1000 kr, så er du mere konkurrencedygtig end en konkurrent der kan gøre det på 15 timer @ 500 kr.

Når du sætter din timepris positionerer du også dig selv og det kan sagtens give mening at sætte prisen en smule højt og så evt. smide nogle ekstra timer i opgaverne. Det kommer an på hvem dine kunder er.

Hvis du har i sinde at leve af det skal du i alle fald ikke sætte din pris for lavt... så bliver du ikke taget seriøst. Husk at du altid kan give rabat på større opgaver og klippekort, tilbyde fast pris på opgaver m.m.

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)