Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til iværksætter, skat, moms, udgifter, løn?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal snart starte selvstændigt sideløbende med mit normale arbejde.

har i den forbindelse 3 spørgsmål.

1. Når jeg på mit tast selv forskudsopgørelse indtaster overskud i B indtægt ændre den mit personlige fradrag fra 6000 til 1000 kr, betyder dette at jeg ikke efterfølgende skal betale skat af de 50000 kr som jeg har indtaste i overskud, men at jeg har gjort det over fradraget?

2. Hvad er overskud egentlig, er det ind indtægter - moms - udgifter = overskud?

3. Hvis jeg så har faktureret 10000 kr og gemmer 2500 til moms, er det 7500 kr så et overskud jeg må overføre til min privatkonto og bruge privat?
for skatten er jo betalt over fradraget så skal ikke gemme noget til den?

Håber i kan hjælpe mig videre :)

på forhånd tak 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan desværre ikke svare på, hvorfor din forskudsopgørelse opfører sig, som den gør... Men

pkt. 2: Overskud = indtægter (uden moms) - udgifter (uden moms)

pkt. 3. Hvis du har faktureret 10000 kr inkl. moms er de 2000 moms (20%). Jeg ville passe på med at bruge de andre 8000 før jeg har fået helt klart svar på, om der skal betales skat af dem. Det lyder meget usandsynligt, at du IKKE skulle betales skat af beløbet, når du har et almindeligt lønjob? Der vil dit fradrag jo normalt blive brugt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ChrEbbe:

1. Når jeg på mit tast selv forskudsopgørelse indtaster overskud i B indtægt ændre den mit personlige fradrag fra 6000 til 1000 kr, betyder dette at jeg ikke efterfølgende skal betale skat af de 50000 kr som jeg har indtaste i overskud, men at jeg har gjort det over fradraget?

2. Hvad er overskud egentlig, er det ind indtægter - moms - udgifter = overskud?

3. Hvis jeg så har faktureret 10000 kr og gemmer 2500 til moms, er det 7500 kr så et overskud jeg må overføre til min privatkonto og bruge privat?
for skatten er jo betalt over fradraget så skal ikke gemme noget til den?

Ja - det du taster som B-indkomst - reducerer dit fradrag - og dermed stiger din skat fra din lønindkomst jo  - og ja hvis du har tastet korrekt, så er din skat dermed betalt af dit overskud fra firmaet (ved at skatten på din lønindkomst stiger)  og det kan du så bruge uden mere skat. Det forudsætter du har tastet korrekt - men det lyder umiddelbart sådan.

Ja overskud er indtægter minus firmarelaterede udgifter begge dele uden moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)